Foto: Luka Jeličić
Predstojnik Ureda Uprave Hrvatskih cesta Goran Puž istaknuo je kako su pred njima brojni veliki projekti u Zadarskoj županiji, među kojima posebno mjesto zauzima tzv. „posljednji kilometar“ – završna poveznica između postojećih i planiranih prometnih koridora.
– Od velikih projekata, naš je prioritet upravo taj posljednji kilometar. S rokovima se ne volimo zalijetati dok nemamo sve potrebne dozvole, osobito kod zahtjevnih projekata. Kada jednom dobijemo rješenje o prihvatljivosti zahvata za okoliš i lokacijsku dozvolu, možemo planirati preciznije i sigurnije, pojasnio je Puž.
Dodao je kako Hrvatske ceste trenutačno provode opsežan program rekonstrukcija otočnih i priobalnih prometnica u Zadarskoj županiji, uz izradu prostornih, prometnih i građevinskih studija koje istražuju mogućnosti izgradnje cesta budućnosti.
– Želimo da te ceste dugoročno servisiraju sve dodatne prometne i gospodarske kapacitete, kazao je.
Posebnu je pozornost usmjerio na planiranje obilaznice Zadra, koja bi trebala povezivati Nin i Babindub.
– To je vrlo osjetljivo pitanje – kako cestu isplanirati tako da maksimalno služi budućim poslovnim zonama, a da pritom minimalno optereti prostor. Riječ je o prometnici velikih brzina i teretnog tranzita, koja presijeca prostor, pa se o njoj neće razgovarati bez uključivanja lokalne zajednice, naglasio je Puž.
U fokusu Hrvatskih cesta nalazi se i četverotračna prometnica do čvora Zadar 1, no i taj je projekt, kaže, prostorno zahtjevan.
– Na tom području nalaze se naselja, a svako proširenje i ubrzanje prometa ne mora uvijek biti u interesu lokalne zajednice. Naš je cilj krenuti postupno, rekonstrukcijom postojeće ceste od Crnog do Murvice, što će biti prvi korak prema realizaciji većeg projekta, dodao je.
Paralelno se priprema i dokumentacija za obilaznicu Bilog briga, koja je u fazi izrade projekta za lokacijsku dozvolu. „Imamo niz rekonstrukcija, no trenutačno smo posebno fokusirani na otoke, istaknuo je Puž, dodajući da su Hrvatske ceste u stalnom kontaktu s lokalnom zajednicom.
– Naš je cilj izmjestiti tranzitni promet i omogućiti razvoj gospodarskih zona, koje ne mogu funkcionirati bez izravne povezanosti s autocestom. No, pritom treba biti svjestan da takve ceste značajno utječu na prostor – one ga presijecaju i mijenjaju, pa su to projekti vrlo osjetljive prirode, upozorio je.
Govoreći o otočnim cestama, Puž je istaknuo da su državne prometnice okosnica prometa na otocima Pagu, Viru, Ugljanu, Pašmanu i Dugom otoku.
– Na tim otocima u sljedeće tri godine planiramo rekonstruirati oko 18 kilometara cesta, uz ulaganje od 16,5 milijuna eura. To podrazumijeva i značajna proširenja, kao i izgradnju pješačkih i biciklističkih staza, rekao je.
Hrvatske ceste, po zakonu, obvezne su graditi biciklističke staze gdje za to postoji potreba ili gdje to zahtijeva prostorni plan.
– Primjerice, uz rekonstrukciju D8 predviđeno je da biciklistička staza vodi od Nina prema Biogradu. Takvi zahvati našim destinacijama daju dodatnu kvalitetu, ali i podižu troškove, danas rekonstrukcija jednog kilometra ceste prosječno stoji oko milijun eura, pojasnio je Puž.
Dodao je da se kod otočnih projekata suočavaju s posebnim izazovima: visokim troškovima logistike, ograničenim prostorom i čestim negodovanjima lokalnog stanovništva.
– Sve što radimo usklađeno je s europskim regulativama. Jedna od njih odnosi se na međunarodnu mrežu biciklističkih ruta, u koju je ucrtana i Jadranska magistrala. Naša je prva briga sigurnost, i vozača i biciklista, zaključio je predstojnik Ureda Uprave Hrvatskih cesta.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
stambeno pitanje
Bačić: “Značajan broj” stambenih jedinica prešao iz kratkoročnog u dugoročni najam”
Hrvatska
bez komentara
Okrugli stol u Saboru: “Zakonom treba zabraniti komentare ispod tekstova o nasilju”
Hrvatska
vodeći domaći proizvođač
Žito grupa ciparskoj kompaniji prodala gotovo četvrtinu udjela u Tvornici ulja Čepin
Hrvatska
istraga u tijeku
Vlada RH osudila napad na novinarsku ekipu
Zadar & Županija
PET VIJESTI
PREGLED DANA Tragedija na Pagu, bradati humanitarci i moguće ljetne zabrane prometa na Poluotoku
Zadar
Prometno rasterećenje
Gradonačelnik Erlić: ‘Razmišljamo o ljetnoj zabrani prometa na Poluotoku’
Crna Kronika
TRAGEDIJA
U stanu pronađen mrtav muškarac, žena u bolnici
Crna Kronika
PROMETNA NESREĆA
Na Pagu poginula žena
Zadar
INVESTICIJE
Za 7,5 milijuna eura do ljeta novo lice zadarske bolnice! “Napravit će se i…”
Županija
IZ MUŠKOVACA