ponedjeljak, 29. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

PUNE RUKE POSLA

Djelatnici Pauk službe od travnja premjestili 957 vozila

Autor: Nikolina Lucić

10.08.2023. 10:09
Djelatnici Pauk službe od travnja premjestili 957 vozila

Foto: Luka Jeličić



Nepropisno parkiranje pošast je s kojom se u gradu već godinama borimo, a najgora je situacija tijekom ljetnih mjeseci kada se vozila mnogobrojnih turista priključe domaćima, kojima ionako nedostaje parkirališnih mjesta u gotovo svim zadarskim kvartovima. Stanje je, dakako, najkritičnije na Poluotoku gdje tisuće gostiju svakog dana parkira svoja vozila na ono malo parkirnih mjesta koja bi ponajprije trebala biti namijenjena stanarima stare jezgre i onima koji na Poluotoku rade.


Djelatnici tvrtke Obale i lučice zato imaju puno posla kažnjavajući one koji se nepropisno parkiraju, tako da na gradskim ulicama svakog dana možemo zateći Pauk službu čiji djelatnici brinu o tome da pojedinci, kojima na pamet padnu nekada posve kreativna rješenja za parkiranje, ne ugrožavaju promet i prolaznike. No, problema ima i drugdje u gradu gdje neoprezni građani i turisti nepropisno ostavljaju svoja vozila.


Foto: Luka Jeličić


Nepropisno parkiranje


U ljetnim se mjesecima često stvaraju crvene zone gdje je najveći broj nepropisno parkiranih vozila. Tu na teren stupa pauk služba koja uklanja nepropisno parkirana vozila. Na zadarskim je ulicama iz godine u godinu sve više vozila, što onih naših sugrađana, što posjetitelja. Veliki problem često stvaraju i vozači dostavnih vozila koji se, naročito ljeti, mimoilaze starom gradskom jezgrom iako na ulazima u Poluotok imaju označene istovarne zone. Osim nepropisnog parkiranja, vozači su često i sve neoprezniji u vožnji, tako da se u gradskom prometu svašta može vidjeti. Gradske službe pokušavaju budno pratiti stanje u prometu i kažnjavati nesavjesne vozače. Ipak, veliki dio kazni za parkiranje za vozila koja pauk služba ne smije ili ne može ukloniti, ostane neplaćen, jer gradske institucije ne mogu pravno goniti strane državljane koji svoje kazne ne podmiruju.




Prema podacima Renata Jeričevića, voditelja Pauk službe, Odjel za premještanje nepropisno parkiranih vozila Obala i lučica od travnja je premjestio 957 vozila, a započeto je premještanje 598 vozila, što je sumirano 1555 akcija.


– Na licu mjesta smo naplatili 741 premještaj te su započete 42 radnje premještanja. Nepropisno parkiranih vozila ima posvuda, ali ipak najfrekventnije su ulice J.J. Strossmayera, Polačišće, Zrinsko – Frankopanska i Perivoj Gospe od Zdravlja gdje vozači ne poštuju prometna pravila, te najčešće parkiraju na nogostupu, u pješačkoj zoni te na mjestima predviđenima za osobe s invaliditetom, ističe voditelj Pauk službe.


Foto: Luka Jeličić


Kazne za prekršitelje


Prije premještanja svakog vozila koje se zatekne u potencijalnom prekršaju nepropisnog parkiranja na nogostupu, najvažnije je izmjeriti širinu koju je vozilo zauzelo na nogostupu kako bi, prema pravilima Zavoda za mjeriteljstvo, utvrdili je li počinjen prekršaj. Ako je parkirano vozilo na nogostupu ostavilo pješacima širinu veću od 1,6 metra, tada se ne može ukloniti, iako je parkirano na mjestu gdje ne bi smjelo. U toj situaciji postoje uvjeti za prekršaj, ali ne i za premještanje vozila.


– Jedna od situacija koje se sve češće događaju je nepropisno parkiranje kamperskih vozila, ili na mjesta za osobe s invaliditetom ili na mjesta na kojima nije predviđen parking. U tom slučaju Služba prometnog redarstva izdaje obavijest o počinjenom prekršaju sukladno odredbi Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Nažalost, pauk služba, zbog veličine kamp vozila, nema kapacitete za njihovo uklanjanje u takvim situacijama, pojasnio je Jeričević.


Direkcija za prometno redarstvo obavlja poslove nadzora nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila te upravljanja prometom, s ciljem učinkovitog rješavanja prometnih problema u gradu, a time i povećanja kvalitete života. Zabranjeno je tako parkiranje na nogostupu u pješačkoj zoni, dok se ono iznimno dopušta »ako je za kretanje pješaka ostavljeno najmanje 1,6 metara na površini za kretanje pješaka, s tim da ta površina ne može biti uz rub kolnika. Pod istim uvjetima može se i parkirati ako je to dopušteno prometnim znakom.


Renato Jeričević, Foto: Arhiva ZL