Razvoj i implementacija inteligentnog prometnog sustava i rekonstrukcija prometnice sa prioritizacijom vozila javnog prijevoza i biciklističkom stazom u gradu Zadru jedan je od najnovijih projekata na kojemu radi gradski Upravni odjel za EU fondove. Njegov pročelnik Ante Ćurković o tome nam kaže:
– Planiranjem i provedbom EU projekata Zadar se pridružio skupini gradova koji na pametan način planiraju život grada i građana. Nakon što su se analizirali problemi gradske prometne mreže, posljednje tri godine kroz suradnju Upravnog odjela za EU fondove i upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo planirala su se rješenja u vidu nekoliko projekata od kojih se izdvajaju dva koja su nedavno započela s realizacijom. Riječ je o 35 milijuna kuna vrijednom Inteligentnom transportnom sustavu, ITS, te 15 milijuna kuna vrijednom projektu Zadar Urban Mobility, ZUM 4.0 financiranima kroz mehanizam Integriranih teritorijalnih ulaganja, odnsono ITU mehanizam – pojašnjava pročelnik.
Radovi će se odvijati u fazama
Napominje kako će se kroz projekt ITS financirati dvije komponente: izgradnja centralne jedinice odnosno sobe ili jedinice koja će biti umrežena s ključnim raskrižjima iz koje će se kontrolirati promet i dobivati informacije o realnim događanjima, te infrastrukturna komponenta koja se odnosi na rekonstrukciju Tuđmanove ulice, koja će postati četverotračna prometnica s prioritizacijom za javni prijevoz i biciklističkom stazom.
Radovi će se odvijati u fazama, a ovim projektom će se postaviti baza sustava koji će se kasnije nadograđivati, ističe Ćurković. Sve navedeno svrstat će Zadar uz bok srednje velikih europskih gradova:
– Projektom ZUM 4.0 uvest će se novi sustavi u javni gradski promet, a to su: sustav elektroničke naplate u javnom prijevozu, sustav praćenja i obavještavanja u javnom prijevozu te sustav prometa u mirovanju – saznajemo u Odjelu za Eu fondove.
Informatička struktura
– Osim toga, uspostavit će se informatička infrastruktura za objedinjene usluge, odnsono centralni informacijski sustav – CIS te će se izraditi web portal i mobilna aplikacija putem kojih će građani pristupati ovim objedinjenim uslugama. Konkretnije, to znači da će građani digitalnim putem kupovati i plaćati javni gradski prijevoz. Osim toga, bit će im omogućeno pratiti kretanje javnog gradskog prijevoza u realnom vremenu te će o dolasku istih biti obaviješteni putem info ekrana postavljenih na autobusnim stanicama. Prilikom planiranja projekta u obzir nije uzet samo javni gradski prijevoz pa je tako za građane-vozače predviđeno da putem aplikacije u realnom vremenu dobiju informaciju o slobodnim parkirnim mjestima. Čak tissuću parkirnih mjesta u ovoj će fazi biti pokriveno senzorima. Do kraja 2020. i kroz 2021. godinu nastavlja se intenzivno raditi na provedbi ovih projekta – poručuje na kraju pročelnik Ćurković o još jednom hvalevrijednom projektu Grada Zadra.
najnovije
najčitanije
Zadar
80 učenika i 11 mentora
Kneževa palača puna mladih talenata: Pogledajte kako je protekao učenički Supertalent na njemačkom
Hrvatska
osobni asistenti
Nakon odluke Ustavnog suda Vlada brani zakon i ističe rekordna ulaganja
KK Zadar
ABA liga, 11. kolo
Zadranima večeras u goste stiže Ilirija pojačana Bobanom Marjanovićem
Footopis
RAPHINHA
SILA SE BUDI Bio je na izlaznim vratima, a onda je ‘preko noći’ postao novi Rivaldo
Zadar
vezovi 7 i 8
Poništen postupak za dva veza u Gaženici, LUZ nije objasnio odluku vezanu za davanje koncesije
Plodovi zemlje i mora
U straigradu
NAJULOV 2025. Antonio Koić ulovio je ribu života
Zadar & Županija
Lijekovi za otoke
Napravili smo đir s brodskom ljekarnom: “Ma ovo je pun pogodak, donijela nam je život!”
Županija
Stari problem
Liječnik Makedonac napustio otok, Ižani opet bez svog liječnika
Zadar
nakon 16 godina
Boćarski klub »Crvene kuće« prestaje s djelovanjem, a “odjavili” su se na poseban način
Zadar
educiranje i informiranje