Olive Island Marina u Sutomišćici, u suradnji Sea- Helpom, servisnom službom pomoći na moru, organizirala je jučer proljetnu preventivnu provjeru plovila, koja obuhvaća detaljno ispitivanje plinskih instalacija, provjeru jedara i čišćenje spremnika goriva.
Koliko je važno prije početka nautičke sezone pregledati brod, vlasnicima su pojasnili Marko Orlić iz Sea-Help Adria i stručnjaci iz partnerskih servisa iz Njemačke.
– Sea-Help temeljno se bavi pomoći na moru, tegljenjem brodova, dostavom goriva, odsukavanjem, ali primijetili smo što sve muči vlasnike plovila i zato smo s Olive Island Marinom odlučili organizirati preventivan pregled plovila, kako bi nautičari mogli bezbrižno ući u sezonu. Bitno je reći da testovi koje provodimo nisu zakonom propisani, ali kada je riječ o brodovima koji koriste dizel, u spremnicima se stvaraju alge. To je posebno izraženo na jedrilicama, zato što one ne troše puno goriva, Dizel se dugo zadržava u tankovima i zbog toga se stvaraju nečistoće koje mogu začepiti filtere, upozorava Orlić.
Napominje kako su se za pregled plinskih instalacija odlučili zato što je Njemačka, a u tome će je uskoro slijediti i druge članice EU, uvela tehnička pravila kod servisiranja plinskih instalacija. Bez toga se neće moći produljiti plovidbena dozvola. Jedra i konope također je nužno pregledati barem jednom godišnje i toga se većina jedriličara pridržava, ali problem je, kaže Orlić, u tome što je dosta nautičara starije životne dobi i njima je problem skinuti jedro ili penjati se na jarbol, a ispravnost jedara i konopa itekako je važna za sigurnu plovidbu.
– Iako je stanje na brodovima koji plove Jadranom općenito dobra, problema ima, i to ponajprije kod brodova koji često mijenjaju vlasnike. Srećom, velikih nesreća i havarija kod nas je malo, mi godišnje u hrvatskom dijelu Jadrana imamo oko 700 intervencija. Višegodišnja kriza odrazila se i na stanje brodova jer ljudi nisu puno ulagali u njih, a nova plovila dolaze s najsuvremenijom elektroničkom opremom koju, pak, neki vlasnici ne znaju koristiti, ističe Orlić i dodaje kako još uvijek, nakon što posluju već 12 godina, najčešće interveniraju zato što posade ostaju bez goriva. Tu su i puknuća remena, propelera, kvarovi na elektronici…
najnovije
najčitanije
Hrvatska
JAVLJA HAK
Na A1 između čvorova Otočac i Perušić vozi se dvosmjerno, na A3 prometna nesreća
Crna Kronika
PU ZADARSKA
PIJANI ZA VOLANOM U Biogradu i Viru napuhali preko 2, a žena u Ždrelcu skoro 3 promila
Hrvatska
PREMIJER
Plenković čestitao vjernicima koji Uskrs slave po julijanskom kalendaru
Nogomet
MLS liga
Leo Messi zabio i čak pet puta asistirao u pobjedi Intera protiv NY Red Bulla
Crna Kronika
OČEVID TRAJE
Zbog pucnjave kod Omiša policija uhitila pet osoba
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica bila je krcata Zadranima i turistima, pogledajte koga smo sreli
Zadar
BOKANJAC
ĐIR PO KVARTU (10) Bokanjac, selo na kraju grada: ‘Nitko ne vodi o nama računa, zatrpat će nas smećem…’
Županija
ŠTRAJK
VRTIĆ (NE)ĆE RADITI Štrajk najavljen 13. svibnja, Knez poručuje: ‘Ako im triba donit koji kolač, nek jave’
Zadar
Okupljanje
Bivši učenici Pomorske škole veselo proslavili 45. godišnjicu mature: Ovo je rasadnik profesionalnog kadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA