Olive Island Marina u Sutomišćici, u suradnji Sea- Helpom, servisnom službom pomoći na moru, organizirala je jučer proljetnu preventivnu provjeru plovila, koja obuhvaća detaljno ispitivanje plinskih instalacija, provjeru jedara i čišćenje spremnika goriva.
Koliko je važno prije početka nautičke sezone pregledati brod, vlasnicima su pojasnili Marko Orlić iz Sea-Help Adria i stručnjaci iz partnerskih servisa iz Njemačke.
– Sea-Help temeljno se bavi pomoći na moru, tegljenjem brodova, dostavom goriva, odsukavanjem, ali primijetili smo što sve muči vlasnike plovila i zato smo s Olive Island Marinom odlučili organizirati preventivan pregled plovila, kako bi nautičari mogli bezbrižno ući u sezonu. Bitno je reći da testovi koje provodimo nisu zakonom propisani, ali kada je riječ o brodovima koji koriste dizel, u spremnicima se stvaraju alge. To je posebno izraženo na jedrilicama, zato što one ne troše puno goriva, Dizel se dugo zadržava u tankovima i zbog toga se stvaraju nečistoće koje mogu začepiti filtere, upozorava Orlić.
Napominje kako su se za pregled plinskih instalacija odlučili zato što je Njemačka, a u tome će je uskoro slijediti i druge članice EU, uvela tehnička pravila kod servisiranja plinskih instalacija. Bez toga se neće moći produljiti plovidbena dozvola. Jedra i konope također je nužno pregledati barem jednom godišnje i toga se većina jedriličara pridržava, ali problem je, kaže Orlić, u tome što je dosta nautičara starije životne dobi i njima je problem skinuti jedro ili penjati se na jarbol, a ispravnost jedara i konopa itekako je važna za sigurnu plovidbu.
– Iako je stanje na brodovima koji plove Jadranom općenito dobra, problema ima, i to ponajprije kod brodova koji često mijenjaju vlasnike. Srećom, velikih nesreća i havarija kod nas je malo, mi godišnje u hrvatskom dijelu Jadrana imamo oko 700 intervencija. Višegodišnja kriza odrazila se i na stanje brodova jer ljudi nisu puno ulagali u njih, a nova plovila dolaze s najsuvremenijom elektroničkom opremom koju, pak, neki vlasnici ne znaju koristiti, ističe Orlić i dodaje kako još uvijek, nakon što posluju već 12 godina, najčešće interveniraju zato što posade ostaju bez goriva. Tu su i puknuća remena, propelera, kvarovi na elektronici…
najnovije
najčitanije
Hrvatska
FENOMEN
TikTok generacije. Zašto je tako teško odoljeti zovu društvenih mreža?
Zadar & Županija
Velika utrka
Sve je spremno za Wings for Life, atmosfera pred utrku jako pozitivna
Svijet
USVOJENA REZOLUCIJA
Vijeće Ujedinjenih naroda za ljudska prava pozivalo na embargo oružja Izraelu
Ostali sportovi
OI U PARIZU
Olimpijska baklja u srijedu stiže u Marseille
Crna Kronika
INCIDENT U KATUNIMA
Od pet privedenih kod Omiša policija zadržala jednog: Pucao i oštetio svoj automobil
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica bila je krcata Zadranima i turistima, pogledajte koga smo sreli
Zadar
BOKANJAC
ĐIR PO KVARTU (10) Bokanjac, selo na kraju grada: ‘Nitko ne vodi o nama računa, zatrpat će nas smećem…’
Županija
ŠTRAJK
VRTIĆ (NE)ĆE RADITI Štrajk najavljen 13. svibnja, Knez poručuje: ‘Ako im triba donit koji kolač, nek jave’
Zadar
Okupljanje
Bivši učenici Pomorske škole veselo proslavili 45. godišnjicu mature: Ovo je rasadnik profesionalnog kadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA