Kako su u sličnom (gubitaškom) položaju i sve druge domaća veze (Pula, Split, Dubrovnik) vjerojatno će se Vlada i Croatia Airlines dogovoriti
Vijest plasirana putem dijela nacionalnih medija, očito iz Croatia Airlinesa, o mogućnosti ukidanja ili reduciranja dijela domaćih zrakoplovnih linija tiče se i Zadra i ovdašnje Zračne luke. Znamo da je Zadar ionako zbog premalog prometa spojen s Pulom te su domaći letovi i njima i nama za Zagreb povezani, no i time – gubitaški.
Istodobno, uz sav procvat Zračne luke Zadar posljednjih godina i sezanje do rekorda svih vremena u broju putnika, redovne linije koja prometuje cijelu godinu, osim te preko Pule (ili obrnuto), za Zagreb ova zračna luka i ova županija – nemaju.
Iako je dovršetak autoceste sveo promet na ovoj liniji na simboliku ipak ozbiljnost jednog grada i Zračne luke ogleda se i u održavanju redovne linije, nekim je ljudima i potrebna, a ima i značenje u tranzitu (za ljude koji iz puno daljih pa i prekomorskih destinacija žele na kraju zrakoplovom doći do Zadra). Zadar bi bez nje bio bitno siromašniji.
Uglavnom vijest o mogućem ukidanju ili reduciranju domaćih zračnih linija plasirana je jer je upravo istekao ugovor kojim je Vlada odnosno državni Proračun sufinancirao Croatia Airlinesu domaće linije odnosno naknađivao dio ili cijele gubitke na tome. Za novo razdoblje natječaj za koncesiju, a temeljem koje država osigurava desetke milijuna za naknadu gubitaka.
– Nadam se da do toga neće doći. Moje je saznanje da je u ovom Proračunu države osiguran novac za Croatia Airlines istina manji za 10-15 posto nego prethodnih godina ali to je u duhu i drugih stavki u Proračunu, kazuje nam Katica Pupić Bakrač, direktorica Zračne luke Zadar, uvjerena da do prestanka ili bitnog reduciranja letova neće doći. Navodno je Proračun predvidio 76 milijuna kuna.
Istina je da Croatia Airlines navodno i za dosadašnje gubitke potražuje čak i više od tog iznosa, kao i to da se ugovor i koncesija, uz državnu naknadu razlika, raspisuje na četiri godine i da je izvorno bila teška oko 400 milijuna.
U svakom slučaju, dogovor se očekuje ovih dana, a uvjerenje je da država neće dozvoliti da do ukidanja ili bitnog reduciranja linija dođe. U krajnjoj liniji riječ je o državnoj kompaniji. Croatia je inače za prošlu godinu bitno smanjila odnosno gotovo prepolovila gubitke. Konačno stoji da bi CA na međunarodnom prometu mogla proći bolje ali – ljeti. U ovom periodu kada im ovi zrakoplovi stvaraju gubitke održavanjem nacionalnih linija teško bi imali što raditi.
najnovije
najčitanije
Zadar
SVEČANO
FOTO Pogledajte kako su Arbanasi proslavili svetkovinu Gospe Loretske
Vaterpolo
BLIZU TRIJUMFA
Jadran na korak do trećeg uzastopnog naslova
Hrvatska
GORDAN JANDROKOVIĆ
Predsjednik Hrvatskog sabora čestitao osvajačima medalja na EP-u u karateu
Hrvatska
ministar
Anušić: Trump ima pravo kada kaže da treba više izdvajati za obranu
Zadar
SUNSET SPORTS FESTIVAL
Block Party označio početak odbrojavanja do najpoznatijeg sportsko-poslovnog događaja u regiji
Zadar
ĐIR PO GRADU
FOTO Poluotok je danas vrvio šetačima! Pogledajte koga smo sreli na zadarskoj špici
Svijet
JEZIČNA DILEMA
Lav ili Leon: Kako bi se trebalo zvati novog papu? Evo što kaže Institut za hrvatski jezik
Zadar
NAŠ ZADAR
‘LIPOTA ZADRA’ Video zadarskih maturanata osvojio društvene mreže: ‘To su geni dalmatinski…’
Hrvatska
ISTRAŽIVANJE HGK
Premium smještajna ponuda u 2024. uprihodila 1,4 milijarde eura
Crna Kronika
TRAŽI SE POČINITELJ