Kako su u sličnom (gubitaškom) položaju i sve druge domaća veze (Pula, Split, Dubrovnik) vjerojatno će se Vlada i Croatia Airlines dogovoriti
Vijest plasirana putem dijela nacionalnih medija, očito iz Croatia Airlinesa, o mogućnosti ukidanja ili reduciranja dijela domaćih zrakoplovnih linija tiče se i Zadra i ovdašnje Zračne luke. Znamo da je Zadar ionako zbog premalog prometa spojen s Pulom te su domaći letovi i njima i nama za Zagreb povezani, no i time – gubitaški.
Istodobno, uz sav procvat Zračne luke Zadar posljednjih godina i sezanje do rekorda svih vremena u broju putnika, redovne linije koja prometuje cijelu godinu, osim te preko Pule (ili obrnuto), za Zagreb ova zračna luka i ova županija – nemaju.
Iako je dovršetak autoceste sveo promet na ovoj liniji na simboliku ipak ozbiljnost jednog grada i Zračne luke ogleda se i u održavanju redovne linije, nekim je ljudima i potrebna, a ima i značenje u tranzitu (za ljude koji iz puno daljih pa i prekomorskih destinacija žele na kraju zrakoplovom doći do Zadra). Zadar bi bez nje bio bitno siromašniji.
Uglavnom vijest o mogućem ukidanju ili reduciranju domaćih zračnih linija plasirana je jer je upravo istekao ugovor kojim je Vlada odnosno državni Proračun sufinancirao Croatia Airlinesu domaće linije odnosno naknađivao dio ili cijele gubitke na tome. Za novo razdoblje natječaj za koncesiju, a temeljem koje država osigurava desetke milijuna za naknadu gubitaka.
– Nadam se da do toga neće doći. Moje je saznanje da je u ovom Proračunu države osiguran novac za Croatia Airlines istina manji za 10-15 posto nego prethodnih godina ali to je u duhu i drugih stavki u Proračunu, kazuje nam Katica Pupić Bakrač, direktorica Zračne luke Zadar, uvjerena da do prestanka ili bitnog reduciranja letova neće doći. Navodno je Proračun predvidio 76 milijuna kuna.
Istina je da Croatia Airlines navodno i za dosadašnje gubitke potražuje čak i više od tog iznosa, kao i to da se ugovor i koncesija, uz državnu naknadu razlika, raspisuje na četiri godine i da je izvorno bila teška oko 400 milijuna.
U svakom slučaju, dogovor se očekuje ovih dana, a uvjerenje je da država neće dozvoliti da do ukidanja ili bitnog reduciranja linija dođe. U krajnjoj liniji riječ je o državnoj kompaniji. Croatia je inače za prošlu godinu bitno smanjila odnosno gotovo prepolovila gubitke. Konačno stoji da bi CA na međunarodnom prometu mogla proći bolje ali – ljeti. U ovom periodu kada im ovi zrakoplovi stvaraju gubitke održavanjem nacionalnih linija teško bi imali što raditi.
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
Damir Šišaković
U Sarajevu zbog pljačke zlatarnice uhićen “sisački Hulk”, evo o kome je riječ
Ostali sportovi
povijesni uspjeh
Hrvatska socca reprezentacija osvojila broncu na Svjetskom prvenstvu
Hrvatska
izbor ustavnih sudaca
Plenković prozvao SDP zbog neodgovornog ponašanja: “Još jedno slijeđenje Milanovićevog kršenja Ustava”
Style
Vrsta anksioznog poremećaja
Socijalna fobija češća je kod žena nego muškaraca, evo kako se nositi s njom
Hrvatska
Predsjednik SDP-a
Hajdaš Dončić: Društvo klizi prema autokraciji, a Plenković je faraon
Županija
MJEŠTANI ZADOVOLJNI
MISTO MOJE (6) U raštrkanim Raštanima, manje je ljudi i blaga, ali zato je više – mjesnih odbora
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnje sunce izmamilo svu silu šetača na zadarske ulice
Košarka
ŠIME ŠPRALJA
Danas rođendan slavi legendarni zadarski centar: ‘Osvojio je zauvijek i srca navijača jedne večeri…’
Zadar
POVRAT PUTNIH TROŠKOVA
Zadranin mjesecima čekao naknadu HZZO-a: ‘Kad sam se požalio HP-u, pojavila se bizarna kuverta…’
Hrvatska
METEOROLOG