Rafinerija Sisak se ne zatvara – priopćeno je jučer iz Ine i mađarskog MOL-a, nakon što je portal Politikaplus objavio informaciju da je Nadzornom odboru Ine Uprava poduzeća predočila plan razvoja Ine, kojim se predviđa i zatvaranje sisačke rafinerije. Portalu je informaciju potvrdio i čelnik NO-a Ine, Davor Štern, napominjući kako je riječ o analizi mogućih scenarija razvoja, među kojima se nalazi i zatvaranje sisačke rafinerije. Tu su opciju, kazao je Štern, hrvatski predstavnici u NO-u Ine odmah odbacili i “precrtali” te o njoj ne žele niti raspravljati.
“Duboko sam zabrinut činjenicom da se u svojim izjavama gospodin Štern fokusira na opciju koju Uprava nikad nije predložila. Predložila je ulaganja od milijardu dolara u dvije rafinerije, uključujući unapređenje riječke rafinerije do europskih standarda. Uprava je također pokazala da bi daljnji razvoj sisačke rafinerije koštao dodatnih milijardu dolara, što nikad neće biti održiva i profitabilna opcija, stoga je predložena analiza alternativnih scenarija razvoja, kako bi se Sisak iskoristio u budućnosti sa ciljem očuvanja radnih mjesta. Jasno smo rekli da se Sisak ne smije, i neće biti zatvoren. Zatvaranje nije bilo predviđeno ni jednim planom. Sisak je važan za Hrvatsku, za lokalno gospodarstvo i za Inu. To je jedan od Ininih strateških aduta”, odgovara potpredsjednik Nadzornog odbora Ine, György Mosonyi. On je jedan od pet mađarskih, naspram četiri hrvatska predstavnika u NO-u Ine, dok u Upravi sjede tri mađarska, i tri hrvatska člana.
Jednako odgovaraju i iz Uprave Ine na čelu koje se nalazi Zoltán Áldott. Nitko iz Uprave, napominju, nije NO-u kompanije predložio zatvaranje Siska.
Između redaka, Sisak neće biti što i Rijeka, jer se za njega ne predviđaju ulaganja istovjetna onima u Rijeci, čija se rafinerija nalazi na, strateški, boljoj poziciji, no za sada Mađari imaju namjeru zadržati i Sisak. Koliko dugo, pored ostalih, većih i profitabilnijih rafinerija koje posjeduju u Europi, ostaje pitanje.
Gašenje rafinerije, koja zapošljava 650 Sisčana, ali još i daleko veći broj onih koji s rafinerijom surađuju i o njoj ovise, nije prvi put na repertoaru. Kad je MOL 2009. godine preuzeo 47 posto vlasništva u Ini, i njome zavladao, postavilo se pitanje opstanka hrvatskih rafinerija. Kako je tada, puno prije ulaska u NO tvrtke, naglašavao Davor Štern, riječka rafinerija će opstati, ponajprije zbog svog dobrog položaja, ali priprema se zatvaranje sisačke rafinerije. “To sudim prema sve češćim ekološkim incidentima u Sisku koji su čudni, jer Inini ljudi nisu tako nestručni. Incidente ne mogu objasniti drukčije nego kao pripremu za zatvaranje rafinerije”, govorio je tada Štern. Mađari su, dakako, odbacili takve tvrdnje, da bi Štern ponovno nedavno izrazio zabrinutost zbog, kako je kazao, usporavanja tempa modernizacije rafinerije Sisak.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
BALER
Nema pogleda na more, ali ovi kvadrati su najskuplji u Hrvatskoj. Prosječna cijena? 4839€
Županija
SINDIKALNI POVJERENIK
VRAĆEN NA POSAO Ivan Gašpar: ‘Nisam krivotvorio diplomu vozača, još sam položio za niz kategorija’
Županija
30 godina
Vatrogasna zajednica Zadarske županije obilježila 30 godina osnutka
Zadar
PARKING
PRONAĆI PARKING RAVNO LUTRIJI Zbog nedostatka parkinga u Zadru traže se rješenja za sezonu
Hrvatska
TEČAJ
Policijska uprava ličko-senjska priredila mini-tečaj za vozače motocikala
Zadar
EMOTIVNA PJESMA
Petar Strmota napisao emotivnu pjesmu u čast Franka Lisice: ‘Plače nebo, muka grlo steže sve jače…’
Županija
TRAGEDIJA U MORU
Đani Iglić o stradalom roniocu: ‘Bio je veliki profesionalac koji je znao sva pravila ronjenja’
Crna Kronika
smrtno stradao
TRAGEDIJA: U Rovanjskoj smrtno stradao ronilac
Plodovi zemlje i mora
Najulov 2024.
Josipov impresivni ulov: ‘Kaos je bio toliki da sam mislio da ću je izgubit koliko je podivljala’
Zadar
WINGS FOR LIFE