U Hrvatskoj na Jadranu ima 650 zakloništa od kojih je 380 prirodnih, a 270 luka i lučica. Kriterij prilikom izbora zakloništa bila je njihova zaštićenost od svih ili većine vjetrova i valova
Sigurnost plovidbe i mjesta zakloništa u Jadranskom moru naziv je konferencije koja je održana u subotu u IMPACT centru u organizaciji Zajednice hrvatskih udruga pomorskih kapetana i Ministarstva mora prometa i infrastrukture. Konferencija je održana u okviru godišnje skupštine Konfederacije europske udruge pomorskih kapetana, a pod glavnim sponzorstvom Tankerske plovidbe.
U Hrvatskoj na Jadranu ima 650 zakloništa od kojih je 380 prirodnih, a 270 luka i lučica. Kriterij prilikom izbora zakloništa bila je njihova zaštićenosti od svih ili većine vjetrova i valova. Prilikom određivanje prirodnih zakloništa birala su se ona koja se nalaze u službenoj pomorskoj karti peljaru, kako je rekao Željko Bradarić s Hrvatskog hidrografskog instituta.
– Rješavanje problema zakloništa na moru za brod koji treba pomoć je složeno i prije svega ekološki osjetljivo. U najvažnije rezultate dvogodišnjeg provođenja projekta mjesta zakloništa, koji smo izradili na Hrvatskom hidrografskom institutu, spadaju studija o mjestu zakloništa, pravilnik o mjestu zakloništa s planom za smještaj broda koji treba pomoć i softverska pomoć pri odlučivanju ADRIA GIS aplikacija. U našem modelu nismo odredili nekoliko mjesta zakloništa nego svaka zaštićena uvala i luka s izgrađenom infrastrukturom može biti potencijalno mjesto zakloništa. Ono se određuje procjenom eksperata i podrškom softvera koji uzima u obzir trinaest relevantnih parametara. Nacionalna središnjica za traganje i spašavanje na moru konzultiranjem ekspertne skupinu i uz pomoć softverskog rješenja rade prijedlog jednog ili dva mjesta zakloništa, a zatim ga šalju na višu razinu, Upravi za sigurnost plovidbe i zaštitu mora, na razmatranje i odlučivanje. Na toj razini se, procjenjujući cjelokupnu situaciju, ne samo ekspertnu i softversku, nego najčešće i političku, donosi konačna odluka.
Prvi svjetionik u Hrvatskoj izgradila je Austro-Ugarska Monarhija 1818. godine na rtu Savudrija, a danas je hrvatski dio Jadrana cijeli pokriven radarskim sustavom nadzora. U budućnost će trebati dodatno poboljšati suradnju s pomorskim susjedima kako bi se poboljšao nadzor mora i povećala sigurnost na njemu, kako je Lukša Čičovački, načelnik Službe sigurnosti pomorskog prometa u MMPI.
Stipe Zrilić: Okrenutost prema moru iznjedrila najjaču pomorsku tvrtku
Otvaranju konferencije Sigurnost plovidbe i mjesta zakloništa u Jadranskom moru prisustvovali su zadarski župan Stipe Zrilić i dogradonačelnik Zadra Dražen Grgurović.
– Zadarska županija je županija s bogatom pomorskom tradicijom i smatramo se najpomorskijom županijom u Hrvatskoj. Na toj tradiciji razvila se najjača pomorska tvrtka u Hrvatskoj, Tankerska plovidba, kao i brojne druge koje su svojom djelatnosti vezane uz more, rekao je Zrilić.
– Grad Zadar je grad star 3.000 godina. Većina lijepih stvari koje ovdje možete vidjeti dugujemo našoj okrenutosti moru, rekao je Grgurović.
Svim pomorcima beneficirani radni staž
– Hrvatski sabor raspravljao je o beneficiranom radu pomoraca i dobivena je podrška svih klubova zastupnika. Možemo slobodno kazati da će u budućnosti svi hrvatski pomorci imati beneficirani radni staž, bez obzira na zvanje koje imaju, kategoriju plovidbe kojom plove i bez obzira na zastavu pod kojom plove. Oni će moći poći u starosnu mirovinu sa šezdeset godina starosti i petnaest godina čistog plovidbenog staža, rekao je državni tajnik za more kapetan Mario Babić koji je otvorio konferenciju Sigurnost plovidbe i mjesta zakloništa u Jadranskom moru.
Učenjem i plovidbom do stipendije
Državni tajnik za more kapetan Mario Babić kazao je kako je država prepoznala problem nedostatka stručnog i kvalitetnog časničkog kadra.
– Mi ćemo nastaviti sa stipendiranjem đaka i studenata pomorskih škola i fakulteta. Trenutačno ih stipendiramo 750, a na jesen ćemo raspisati natječaj za još stotinu. Njihove obveze su ploviti i učiti. Oni ne moraju vraćati stipendiju nego samo moraju ploviti onoliko dugo koliko su je primali.
najnovije
najčitanije
Gospodarstvo
fina
Kraš i dalje lider po prihodima, dobiti i broju zaposlenih, pogledajte brojke
Zadar & Županija
studentske stipendije
“Deficitarne” stipendije u Benkovcu 230, u Zadru 180, a Pag planira i 1.000 eura
Zadar & Županija
SJEĆANJE NA ŽRTVE
Uskoro obilježavanje 34. obljetnica ubojstva civila u Bruškoj i branitelja u Pristegu
Ostali sportovi
2. Futsal liga
Smiljevcu pripala jesen, Krneza uhvatila zamah
Crna Kronika
pp pag
POLICIJA RIJEŠILA SLUČAJ Kaznene prijave protiv vandala koji su uništili adventske ukrase na Pagu
Plodovi zemlje i mora
U straigradu
NAJULOV 2025. Antonio Koić ulovio je ribu života
Županija
Stari problem
Liječnik Makedonac napustio otok, Ižani opet bez svog liječnika
Zadar & Županija
Lijekovi za otoke
Napravili smo đir s brodskom ljekarnom: “Ma ovo je pun pogodak, donijela nam je život!”
Zadar
nakon 16 godina
Boćarski klub »Crvene kuće« prestaje s djelovanjem, a “odjavili” su se na poseban način
Zadar
educiranje i informiranje