ponedjeljak, 26. veljače 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Bez konzervansa

Ljubitelje feta sira oduševit će činjenica da ova namirnica ima čak 7 prednosti za zdravlje

Autor: Šarlota Brnčić

10.10.2023. 07:46
Ljubitelje feta sira oduševit će činjenica da ova namirnica ima čak 7 prednosti za zdravlje

Foto: iStock

Odmjereno uveden u prehranu nedvojbeno je zdrava i uravnotežena namirnica.



Činjenica da se radi o visokokaloričnoj namirnici (264 kcal na 100 grama) ne treba nužno obeshrabriti njegovu konzumaciju.


Zasigurno ga nećemo moći unositi u značajnijim količinama svaki dan, ali odmjereno uveden u prehranu nedvojbeno je zdrava i uravnotežena namirnica, apsolutno bez konzervansa i visoke biološke vrijednosti.


Ako se pitate koje su glavne prednosti ove namirnice, predstavljamo njih 7 koje svakako zaslužuju vašu pažnju:


  • visoka koncentracija vitamina B12 čini feta sir prirodnim saveznikom u borbi protiv anemije
  • sadržaj probiotika u feti je izvanredan, stoga pomaže u očuvanju zdravlja crijeva i poboljšanju dobrobiti cijelog organizma
  • znanstvena istraživanja su pokazala da kalcij, u kombinaciji s vitaminom D, pomaže u sprječavanju nastanka nekih oblika raka. Nadalje, feta je bogata proteinom alfa-laktalbuminom koji se veže na kalcij i cink, potičući antibakterijsko i antitumorsko djelovanje
  • budući da je bogat vitaminom B2, ovaj sir je prirodni lijek protiv glavobolje i migrene
  • još jedna prednost riboflavina (vitamina B2) je ta što štiti zdravlje očiju i sprječava degenerativne bolesti kao što su katarakta, glaukom i drugi sindromi starenja
  • izvrstan izvor kalcija: poput mnogih sireva, feta je također dobra za kosti
  • drugi vrijedan protein u feti je histidin koji poboljšava i jača imunološki sustav u kombinaciji s vitaminom B6


Podrazumijeva se da bi feta sir trebali konzumirati umjereno, osobito oni koji su na dijeti za mršavljenje ili oni koji trebaju kontrolirati razinu kolesterola u krvi.


Treba uzeti u obzir i visok udio soli, s obzirom na to da 100 g feta sira sadrži 1116 mg natrija, što odgovara polovici referentne količine koju preporučuju nutricionisti za svaku odraslu osobu.