Utorak, 18. lipnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

Izgubite višak

Chi Kung: vježbe i tehnike disanja za mršavljenje i pomoć pri prehrani

Autor: Šarlota Brnčić

29.09.2023. 08:27
Chi Kung: vježbe i tehnike disanja za mršavljenje i pomoć pri prehrani

Foto: iStock

Da biste izgubili težinu prvo se morate dovoljno kretati i pravilno jesti



Postoje neke tehnike disanja i vježbe koje vam mogu pomoći da izgubite višak kilograma, a one su dio Chi Kunga, poznatijeg kao Qi Gong.


To je jednostavan i vrlo lako primjenjiv sustav koji se vraća na istočnjačku tradiciju, posebice kinesku.


Ove tehnike vam omogućuju kontinuirano poticanje mršavljenja i istovremeno povećanje fizičke i mentalne snage.




To je moguće zahvaljujući protoku energije koji vježbe i prakse disanja mogu pokrenuti i činjenici da mogu pozitivno modificirati tjelesni metabolizam.


U osnovi ovih vježbi i tehnika disanja, dio Qi Gong tradicije, nalazi se teorija o unutarnjoj regulaciji dva temeljna oblika postojanja koje Kinezi nazivaju Yin i Yang.


Yin i Yang možemo regulirati svjesnom kontrolom dviju faza disanja: udisaja (Yin) i izdisaja (Yang).


Ključ vježbi je sporost tijekom obje faze i pažnja posvećena nekim detaljima, a ova metoda omogućuje kontrolu anksioznosti uz posljedično smanjenje gladi (osobito nervozne) i unosa kalorija.


Nadalje, čak i ako se ne radi o gimnastici, vježbe disanja proizvode intenzivan rad trbušnih mišića koji omogućuju “spaljivanje” nakupljenih lipida.


Činjenica da možete poboljšati protok energije unutar tijela također služi za regulaciju metabolizma kako se težina ne bi ponovno povećala.


Moraju se izvoditi svakodnevno otprilike 40 minuta raspoređenih tijekom dana.


Vježba koja se može izvoditi na poslu


Sjednite, zatvorite oči i čvrsto naslonite leđa na naslon stolice.


Podignite ruke kao da želite dotaknuti strop dok udišete, napuhujući trbuh.


Usporite disanje i napuhnite trbuh 5 sekundi, a zatim nježno izdahnite, spuštajući ruke i stišćući trbuh prema unutra što više možete.


Disanje za uklanjanje osjećaja gladi


Dok ležite ili stojite, udahnite kroz nos i zadržite zrak 3 sekunde prije nego što polako izdahnete kroz usta.


Morate polako skupljati trbuh kada udišete i opuštati se kada izdišete, a vaša brzina disanja trebala bi biti 20 punih udisaja 4 puta dnevno ili kad god osjetite glad.


Kontraindikacije


Općenito Qi Gong tehnike nemaju većih kontraindikacija, ali ako disanje stvara bilo kakvu nelagodu ili sumnju, bolje je prestati.