Zajednička ponuda varaždinskih tvrtki za ishođenje dokumentacije za projekt izgradnje podvožnjaka ispod “aerodromske piste” na cesti Zadar – Zemunik iznosi 360.000 kuna s PDV-om. Projektnu dokumentaciju s 50 posto financira država, 35 posto Županijska uprava za ceste, a 15 posto Općina, podsjetio je Marušić
Veliki i financijski zahtjevan projekt izgradnje podvožnjaka na nerazvrstanoj prometnici ispod ceste koja presijeca poletno-sletnu stazu Zračne luke Zadar, pred ishođenjem je lokacijske dozvole. Upravnom odjelu za provedbu dokumenta, prostornog uređenja i gradnje Zadarske županije predani su svi potrebni papri, idejni projekt podvožnjaka i statike, sve potrebne suglasnosti, izvadak iz katastarskog plana, opis i idejno rješenje.
Dokumentacija 360 tisuća kuna
– Lokacijsku dozvolu trebamo dobiti početkom, najkasnije u drugoj polovini mjeseca rujna, rekao je Josip Marušić, načelnik Zemunika.
Tvrtke iz Varaždina, projektantska tvrtka Via plan d.o.o. i geodetska tvrtka Geo-din d.o.o., shodno javnoj nabavi koju su raspisale Hrvatske ceste, dobile su potkraj protekle godine posao izrade svih projekata za izgradnju podvožnjaka. Te tvrtke su dužne do studenoga ishoditi i lokacijsku i građevinsku dozvolu za ovaj projekt.
– Zajednička ponuda varaždinskih tvrtki za ishođenje dokumentacije za projekt izgradnje podvožnjaka ispod “aerodromske piste” na cesti Zadar – Zemunik iznosi 360.000 kuna s PDV-om. Izradu kompletne projektne dokumentacije u iznosu od 360.000 kuna s 50 posto financira država, 35 posto Županijska uprava za ceste, a 15 posto Općina, podsjetio je Marušić.
Izgradnja podvožnjaka prema prvim procjenama koštat će između 30 i 40 milijuna kuna.
– Nakon ishođenja građevinske dozvole Hrvatske ceste će objaviti raspisivanje javne nabave, odnosno javnog natječaja za izvođača radova za podvožnjak. Zasad se ne zna cijena izgradnje podvožnjaka, što će biti poznato za najviše mjesec dana, govori Marušić dodajući kako su stalno u kontaktu s Hrvatskim cestama u Zagrebu, ministrom Božidarom Kalmetom i zadarskim saborskim zastupnicima kako bi građevinski strojevi na zemuničkoj “cesti života” što prije započeli s radom.
– Shodno dosadašnjem tempu ishođenja potrebne dokumentacije objavu javne nabave Hrvatskih cesta za izgradnju podvožnjaka očekujem do kraja godine, kaže zemunički načelnik.
Općinsko povjerenstvo za praćenje izgradnje podvožnjaka koje predvodi načelnik Marušić te ravnatelj Županijske uprave za ceste Mile Fabijan zajedno s direktorom Sektora za održavanje u Hrvatskim cestama Tomislavom Vidovićem, već prije je dogovorilo da dvotračna cesta podvožnjaka neće imati nagib veći od 7 posto, dok će visina biti 4,5 metara.
– Podvožnjak će biti dug oko 70 metara, a čitav zahvat obuhvaća 580 metara ceste, navodi Marušić koji je unatoč financijskoj krizi čvrsto uvjeren u sretan završetak ove zemuničke priče.
Poglavlje 14
Sporna cesta koja je izgrađena još za vrijeme Austro-ugarske zatvorena je prije 16 mjeseci, početkom mjeseca travnja protekle godine godine. Od tada se do zadarske Zračne luke dolazi samo iz pravca Zadra i brzom cestom Zadar 2 – Gaženica s priključcima na čvorištima Tromilja i Sv. Martin. Zemuničani na putu do Zadra koristite alternativne pravce preko Smokovića i Murvice te brzu cestu zvanu “Kalmetina”. Zatvorena cesta preko poletno-sletne staze Zračne luke gotovo da je obrasla travom i niskim raslinjem.
– Ovom cestom života se putovalo mnogo, mnogo prije nego što je prije 40-ak godina izgrađena Zračna luka Zadar i kada je preko postojeće ceste izgrađena aerodromska pista. Cesta s podvožnjakom morala bi što prije biti u svojoj višestoljetnoj funkciji kako bi Zemunik prestao biti prometno slijepo crijevo. Sve dosadašnje radnje u potpunosti idu u tom pravcu, naglasio je Marušić.
Unatoč prosvjedima Zemuničana zatvaranjem ceste ispunjeni su apeli Zračne luke da se zbog opasnosti za zračni promet zatvori cesta. Istodobno su trajali i prosvjedi Zemuničana koji su isticali da će zatvaranjem te ceste njihova općina postati slijepo crijevo. Prije godinu i pol dana u korist Zračne luke “presudila” je Europska komisija prijeteći nezatvaranjem famoznog poglavlja 14 – Prometna politika, poglavlje u kojem se navodi potreba zatvaranja ceste zbog sigurnosti i zaštite zračnog prometa.
– Nakon što su i Europska unija i Zračna luka Zadar ostvarili svoje ciljeve i interese sada predstoji da i Zemunik ostvari svoj cilj, što žurniju uspostavu stoljetne prometne komunikacije na relaciji Zadar-Zemunik-Ravni kotari i dalje, zaključio je Marušić.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Liga prvaka
Niclas Fullkrug donio minimalnu prednost Borussiji, Parižani dvaput pogodili vratnicu
Hrvatska
PETAR VUŠKOVIĆ
Analitičar: Milanoviću smo dno dna EU!? Pa ljudi moji, pretekli smo Rumunjsku, Slovačku i Grčku!
Svijet
BEOGRAD
Budući premijer Srbije želi bolje odnose s Hrvatskom, Žigmanov opet u vladi
Nogomet
Županijski kup
Škabrnja ’91 i Hrvatski vitez nakon drame u finalu
Nogomet
Serie B
Nekadašnji osvajač Kupa UEFA i Kupa kupova se vratio u Serie A, bivši napadač Rijeke nije igrao
Zadar & Županija
BOGAT PROGRAM
Ne znate gdje za Praznik rada? U Zadarskoj županiji organizirano niz prigodnih događanja
Zadar
PREČKA ULICA
U Zadru palo stablo na automobile, vatrogasci i policija na terenu
Scena
ČLAN SASSUOLA
OSVOJIO MNOGE JEDNOSTAVNOŠĆU: Reprezentativac Martin Erlić u sretnoj je vezi sa Zadrankom
Zadar
CIJENE SLADOLEDA
Pogledajte kako se kreću cijene kuglice sladoleda na Poluotoku: ‘Možda je to malo puno dati za sladoled…’
Zadar
POTREBA ILI TREND