Foto: Ivan JAMIČIĆ
Da mogu, poduzetnici bi u ovom trenutku najvećim dijelom investirali u proizvodnju, i to u prehrambenu industriju temeljenu na autohtonosti i ekologiji
Zadarski poduzetnici s optimizmom gledaju na budućnost, unatoč dugogodišnjoj recesiji koja vlada u Hrvatskoj i okruženju, zaključak je istraživanja poslovnog okruženja u Zadru koje je jučer prezentirano u Razvojnoj agenciji Zadarske županije (ZADRA).
Istraživanje provode stručnjaci ZADRA-e za potrebe izrade Strategije razvoja Zadra na prijelazu iz 2012. u 2013. godinu. U njemu je sudjelovalo 112 poduzetnika različite veličine koji se bave raznim djelatnostima, čime je dobiven reprezentativni uzorak.
– Više od 85% ispitanih poduzetnika planira širiti svoje poslovanje u sljedećih pet godina. Od toga ih nešto više od polovice planira proširenje izvan grada. Na budućnost svog poslovanja u Zadru čak 68% ispitanika gleda optimistično. Da mogu, poduzetnici bi u ovom trenutku najvećim dijelom investirali u proizvodnju i to u prehrambenu industriju temeljenu na autohtonosti i ekologiji. U turizam i ugostiteljstvo bi investiralo dvadeset i pet posto njih, dok njih dvadeset posto ne bi ulagalo u ovom trenutku, kaže Šime Erlić iz ZADRA-e.
Kao probleme anketirani poduzetnici navode nedostatak kvalificirane radne snage, sporost državne i gradske administracije te nedostatak financijskih sredstava. Više od 60% poduzetnika ima problema s pronalaženjem potrebnih radnika, a ponajviše im nedostaje radnika sa znanjem u području tehničkih vještina bitnih za posao.
Osim što je administracija skupa, ona troši i vrijeme. Tako većina poduzetnika smatra kako troši previše vremena u godini na obavljanje poslova povezanih sa zahtjevima javne administracije te na ishođenje svih dozvola i odobrenja koja im omogućavaju obavljanje posla.
Zanimljivo je da većina poduzetnika najvećom konkurencijom smatraju ostale poduzetnike s područja grada. Tek manji dio njih smatra da su im konkurencija poduzeća iz drugih jadranskih gradova, a vrlo mali broj njih vidi opasnost od konkurencije iz drugih zemalja. Ovaj podatak ukazuje na pretežito lokalnu orijentiranost zadarskog gospodarstva.
Crno i Gaženica prioriteti
Gospodarska zona Crno i luka u Gaženici su prioritetni programi u koje se po mišljenju ispitanih poduzetnika treba ulagati. Uz to njihovo je mišljenje da su tri najbrže rastuća sektora u Zadru: turizam i ugostiteljstvo, trgovina te ribarstvo. Smatraju da najviše opadaju građevinarstvo, prerađivačka industrija i (opet) ribarstvo. Kao glavne adute kojima Zadar može privući investitore naveli su: položaj, prometnu povezanost i infrastrukturu te klimatske uvjete.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
ODLUKA VLADE
Hrvatska kupuje dvije mobilne brodice-ljekarne, ići će u teško dostupna područja
Košarka
Košarka
Lakersi otpustili trenera: “Bio je pakao sjediti na ovom stolcu”
Scena
EUROSONG
Baby Lasagni stigao paket HNS-a, kad ga je otvorio ovo je odmah morao isprobati
Nogomet
Druga ŽNL, 18. kolo
Sv. Mihovil u derbiju pobijedio Raštane i preuzeo prvo mjesto
Svijet
PROCJENA FRANCUZA
Gotovo 150.000 ruskih vojnika poginulo u Ukrajini
Županija
TRAGEDIJA U MORU
Đani Iglić o stradalom roniocu: ‘Bio je veliki profesionalac koji je znao sva pravila ronjenja’
Nogomet
UGODNO IZNENAĐENJE
Delegacija srpskog nogometnog saveza posjetila Josipa Skoblara u Privlaci: ‘Ove fotografije oživljavaju sjećanja’
Zadar
PU ZADARSKA
Zbog utrke u nedjelju pojačan promet i gužve, policija uputila preporuku vozačima
Zadar
SANACIJA KROŠNJI
Od ponedjeljka se zbog radova privremeno zatvara ova ulica u Zadru
Zadar & Županija
TOČKA NA I