Problem s nedostatkom parkinga Zadrane muči kroz cijelu godinu, no ljeti kada se u cijelu tu priču još ubroje i turisti, situacija bude poprilično kaotična. A to najbolje znaju djelatnici Pauk službe Zadar koji, obilazeći svakodnevno Zadar uzduž i poprijeko, nailaze na svakakve "dosjetke" kako domaćih tako i stranih vozača, a sve u pokušaju pronalaska parkirališnog mjesta.
Iako među ljudima postoji uvriježeno mišljenje kako djelatnici Pauk službe "dižu" automobile kako im se u tom trenutku prohtije, stvarna situacija i nije baš takva. Potvrdio nam je to u razgovoru voditelj Pauk službe Zadar, Renato Jeričević, kazavši kako rade po nalogu policije, odnosno prometnih redara ili im za prekršaj dojave i sami građani.
– Nikada ne ulazimo u samu bit prekršaja već ispunjavamo ono što se od nas nalaže. Često dobivamo dojave i od građana koji nas upute na zadanu adresu gdje je određeni prekršaj počinjen. Također, ako u trenutku obilaska grada primijetimo neku anomaliju, također ćemo reagirati, objasnio je Jeričević dodavši kako se prekršaj nakon uočavanja fotografira, pošalje u ured Pauk službe i potom se čeka odobrenje, uz objašnjenje zašto će se izvršiti uklanjanje automobila.
Najčešći prekršaj zbog kojeg Pauk služba izlazi na teren su zakrčeni nogostupi, kazao je Jeričević.
– Nepropisno parkiranje po nogostupima diljem grada razlog je zbog kojeg nas se najčešće zove na teren. Prilikom nepropisnog parkiranja, automobili ne ostavljaju minimalni razmak od jednog metra sa svake strane što ispunjava uvjete za premještanje. Vozilo je u prekršaju i ako pusti više od jednog metra, ali u tom slučaju nema uvjeta za premještanje već mu se samo uručuje kazna za nepropisno parkiranje, objasnio je voditelj Pauk službe Zadar.
Trenutno se podjednako "dižu" i domaći i turisti.
S obzirom na to da je sezona još uvijek u punom jeku, a samim time i nedostatak parkirnih mjesta, vozači nemaju baš puno izbora pa ostavljaju automobile gdje god se sjete, kazao je Jeričević.
– Zaista na svašta nailazimo. Čim se ukaže neko mjesto vozači parkiraju vozilo uopće ne razmišljajući o tome je li to ispravno. Ali, s obzirom na nedostatak parkirnih mjesta sve je to uobičajeno. Također, i invalidska mjesta su često na piku vozača, ali tu nema puno filozofije s naše strane, kazao je Jeričević dodavši kako su svi oni automobili koji nemaju ispravnu oznaku automatski u prekršaju i Pauk reagira.
U ovim ljetnim mjesecima podjednako "dižu" i strance i domaće.
Kada smo spomenuli novu rampu kod zadarske Opće bolnice, Jeričević nam je odmah ukazao na neobično velik propust o kojem se nije razmišljalo.
– Postavili su rampu kako bi parking kod bolnice 'obranili' od kampera, a s druge strane, zbog te iste rampe niti pauk više ne može intervenirati. Ako dođe do prekršaja, a svakodnevno dolazi, mi fizički jednostavno ne možemo reagirati! – objasnio je.
Tako npr. na južnom dijelu parkinga postoji prolaz koji povezuje njegova dva dijela a uz koji stoji zabrane parkiranja, no često smo svjedoci da mnogima upravo taj prolaz posluži kao parkirno mjesto. Sada u slučaju da se tamo netko parkira, Pauk ne može intervenirati, objasnio je Jeričević.
– Nisu o tome baš puno razmišljali! A kad već spominjemo taj parking, 80 % vozila koja se tamo parkiraju su stranci koji idu na plažu, dodao je.
Iako se čini da Pauk non stop odvozi automobile te da je posla više nego prijašnjih godina, Jeričević je kazao kako je manje-više sve isto. Ali, ljetne gužve koje Pauku znaju značajno produžiti vrijeme dolaska do mjesta intervencije, svakako "idu u korist" prekršiteljima.
– Nama u sezoni ne može biti puno veći opseg posla zato što taj vremenski interval odvoza do deponija i povratka na teren dosta dugačak. Ne možemo primiti ništa više vozila nego inače u zimskom periodu. Od Poluotoka do Ravnica ljeti nam treba i do 20 minuta, pa i više. Često se događa da nas npr. zovu u Diklo ili neku drugu udaljeniju lokaciju, za određeni prekršaj. Do Dikla nam ljeti treba i sat vremena, pa se dosta često događa da, dok dođemo, ili je vlasnik već došao ili se već odvezao, zaključio je Renato Jeričević.
Zadarski Pauk najjeftiniji u RH
Ako vam pauk služba već mora "podignuti" vozilo, bilo bi dobro da se upravo tada nalazite u Zadru jer ćete proći najjeftinije. Naime, intervencija zadarskog pauka trenutno je najjeftinija u RH.
– Naše zadnje poskupljenje bilo je 2006. godine i od tada do danas je ista cijena – 300 kuna, i kao takva je najjeftinija u Hrvatskoj. 300 kuna iznosi premještanje vozila, a 150 kn je pokušaj premještanja ako stranka dođe na lice mjesta. Usluga čuvanja vozila po danu iznosi 50 kuna, kazao je, dodavši za usporedbu cijene u nekima od gradova diljem Lijepe Naše. Tako intervencija pauka u Biogradu na Moru iznosi 450, u Splitu 500, a u Dubrovniku i Osijeku čak 600 kuna.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
LIČKI OSIK
Nova sredstva za područni Dječji vrtić u Ličkom Osiku
Hrvatska
MARKO BEKAVAC
Ovaj hrvatski kapetan mjesecima čami u turskom zatvoru: “Žele me žrtvovati!”
Zadar
CIJENE SLADOLEDA
Pogledajte kako se kreću cijene kuglice sladoleda na Poluotoku: ‘Možda je to malo puno dati za sladoled…’
Košarka
NBA liga
LeBrona pitali hoće li ostati u Lakersima. Evo što je odgovorio
Košarka
SJAJNI SPORTAŠ
NIKO ŠARE O SPORTSKOM PUTU: ‘U ranijim uzrastima nisam se previše isticao…’
Zadar
NAŠ ZADAR
Popularna zadarska stranica oduševila snimkom s vjenčanja: ‘Ne bude li mi ovakav pir, neću se udavat’
Zadar
Fra Andrija Bilokapić
Dobitnik županijske Nagrade za životno djelo: ‘Abortus, transrodnost, eutanazija, sve su to bolesti našega društva’
Zadar
NESREĆA
[FOTO] Nesreća kod City Gallerie, auto se zabio u stup
Crna Kronika
KRAĐA
BIZARNA KRAĐA U LISIČIĆU Zatečen kako vadi i krade kamene ploče
Županija
MAMAC MANIFESTACIJA