Vijest me zatekla u Švicarskoj, u Baselu. Beskrajno me razveselila, jer gdje god da odem, Zadar je uvijek korijen i ishodište. Zaista me iznenadila, a u brzom ritmu posla i putovanja gdje čovjek nema puno vremena odahnuti, ovo mi je priznanje pričinilo jako veliku radost i čini me jos bliskijom Zadru. Nagrada Grada Zadra je divan i veliki osjećaj ponosa i zahvalnosti svemu onome dobrome što mi je moj rodni grad dao, i svima koji su to prepoznali i predložili me za tu nagradu. U biti, Zadar je izvorište i moje vokacije za ranu glazbu koja je ponikla iz djetinjstva kada sam odlazila na večeri u Donatu i s velikom strašću otkrila glazbu srednjeg vijeka i renesanse koja je postala moj životni izbor i put. Dakle, da nije bilo Zadra, ne bi bilo ni izvorišta ove nagrade. Ovu nagradu dobivam od Grada Zadra, ali osjećam skoro kao da bih i ja trebala dati neku svoju osobnu nagradu Zadru, jer mi je toliko puno dao i odredio moj poziv, kaže Katarina Livljanić pjevačica i ugledna muzikologinja koja je ove godine među laureatima za Nagradu Grada Zadra u povodu obilježavanja Dana Grada i blagdana svetog Krševana, jednog od njegovih zaštitnika.
Na relaciji između Pariza i Basela
Dodala je kako trenutačno živi na relaciji između Pariza i Basela gdje od ove jeseni predaje pjevanje i interpretaciju na uglednoj Scholi Cantorum Basiliensis. Nakon 19 godina rada na sveučilištu Sorbonne, došlo je do velike profesionalne promjene i izazova koje je s velikom radošću prihvatila i preuzela katedru pjevanja na ovoj specijaliziranoj školi za ranu glazbu.
– Naravno, uz ovaj pedagoški rad, konstanta je uvijek i moj ansambl Dialogos s kojim radim na raznim projektima.
Zadru se uvijek vraća
Ove godine je izašlo izdanje CD-a i multimedijalne knjige o fascinantnoj srednjovjekovnoj legendi o Barlaamu i Jozafatu, kristijaniziranoj verziji Budina života, a sljedeće godine pripremam nove projekte i brojna putovanja, od kojih bih možda posebno istaknula turneju po baltičkim zemljama gdje ćemo među ostalim programima, izvesti i Marulićevu Juditu koja je u našoj verziji doživjela već preko 50 izvedbi širom svijeta, otkriva Livljanić dodajući kako u Zadar dolazi kad god joj to obveze dopuste te da joj dolazak u rodni grad uvijek predstavlja neizmjernu radost i zadovoljstvo.
– To je uvijek radost, povratak mjestu koje mi je najdraže, prijateljima s kojima je jedini način komunikacije – potpuna spontanost.
»Ritmovi zadarskih zvona koja čujem s prozora u razna doba dana, ili one kose i lijene zrake zimskog popodnevnog sunca na zidu crkve svete Marije, u stanju su iz mene u trenutku očistiti svaki stress i umor, dovesti moje misli – kući«
Katarina LIVLJANIĆ
Nadam se u sljedećim godinama biti prisutnijom i u zadarskom glazbenom zivotu, a svakako u njemu proboraviti kad god bude vremena. Ritmovi zadarskih zvona koja čujem s prozora u razna doba dana, ili one kose i lijene zrake zimskog popodnevnog sunca na zidu crkve svete Marije, u stanju su iz mene u trenutku očistiti svaki stres i umor, dovesti moje misli – kući, ističe Katarina Livljanić koja je danas jedna od međunarodnih stručnjaka za izvedbu gregorijanskoga korala i liturgijske glazbe srednjovjekovlja.
O Katarini Livljanić
Nakon magisterija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, Katarina Livljanić u Parizu je doktorirala na problemima usmene i pisane tradicije srednjovjekovne glazbe u južnotalijanskim prostorima i usavršavala se u pjevanju. Predaje srednjovjekovnu glazbu na pariškome sveučilištu Sorbonne, a od 2019. preuzima klasu profesora pjevanja srednjovjekovne i renesansne glazbe na uglednoj Scholi Cantorum Basiliensis. Tijekom školske godine 1997/1998., 2002/2003. i u 2011. godini bila je gostujućim predavačem ili rezidentnim umjetnikom na sveučilištu Harvard u Sjedinjenim Državama gdje je i vodila vokalni ansambl. Gostuje na sveučilištima u Sjedinjenim Državama (Yale, Notre Dame, Wellesley) i Kanadi (Vancouver) kao predavač interpretacije srednjovjekovne glazbe. Autorica je izdanja antifonarija iz Montecassina u prestižnoj zbirci Paléographie Musicale koju su u 19. stoljeću pokrenuli benediktinci u Solesmesu. Za dostignuća i rad na hrvatskoj glazbenoj baštini, 2002. godine dobila je i odličje Danice hrvatske s likom Marka Marulića. Francusko ministarstvo kulture dodijelilo joj je i titulu- Chevalier des arts et des lettres, 2016. godine.
S ansamblom Dialogos kojega je osnovala 1996. godine, radi na projektima srednjovjekovnoga repertoara i glazbenoga kazališta. Projekti Dialogosa hvaljeni su u novinama poput »Le Monde«, »Le Figaro«, »Diapason«, »New York Times«. Ansambl je nastupao u najvećem broju europskih zemalja, u SAD -u, Kanadi, Sjevernoj Africi i Latinskoj Americi, uključujući brojne radio i TV produkcije.
CD snimke, te DVD »Judita«, francuska i međunarodna kritika, nagradile su priznanjima poput »Diapason d’or, Choc du monde de la musique«, a program iz hrvatske glazbene baštine »Tondalova vizija« proglašen je najboljim CD-om srednjovjekovne glazbe 2004. godine, prema glazbenome casopisu »Diapason«. Za monodramu »Judita«, čiji je glazbeni autor, Katarina Livljanić dobila je i nagradu »Judita« Splitskoga ljeta 2007. godine.
najnovije
najčitanije
Gastro
Pravilno skladištenje
Zašto limene kutije nisu najbolji izbor za čuvanje božićnih keksa?
Svijet
Abu Mohamd al-Golani
Novi sirijski čelnik nije zainteresiran za sukob s Izraelom
Crna Kronika
KRAĐE U ZADRU
U Gaženici provalio u kiosk i ukrao cigarete, u Petrčanima otuđio građevinsku oplatu
Ostali sportovi
SLALOM
Zubčić 11., Kolega 17. nakon prve vožnje u francuskom Val D’Isereu
Crna Kronika
PONAVLJAČ PREKRŠAJA
55-godišnjak u Bibinjama uhvaćen za volanom bez dozvole, završio u zatvoru
Zadar
jaka kiša
Poplavilo novo raskrižje na Bilom brigu!
Crna Kronika
navodni sukob
Hrvoje Bajlo tvrdi da ga je napao pijani gradonačelnik Dukić. Policija opovrgnula tvrdnje
Zadar
opovrgava navode
Dukić o tvrdnjama za napad na Bajla: ‘Navodni novinar već godinama manipulira javnost i službe’
Zadar
CTP APARAT
Pomorska škola zadarskom rodilištu donirala sredstva za kupnju vrijednog uređanja
Košarka
GRADSKI DERBI