Subota, 14. prosinca 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Usporen natječaj zadarske bolnice vrijedan 650.000 kuna

30.12.2019. 06:00


Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) poništila je dio dokumentacije javnog natječaja Opće bolnice Zadar za najam uređaja za zbrinjavanje infektivnog otpada, usvajajući većinu navoda žalitelja, tvrtke Gajeta d.o.o. iz Zagreba. Procijenjena vrijednost posla koji se želi sklopiti za razdoblje od dvije godine je 650 tisuća kuna. Rješenjem DKOM-a zadarska bolnica mora u roku od 30 dana izmijeniti nezakonitosti iz dokumentacije te nastaviti s natječajem.
Komisija navodi kako je prva od nezakonitosti u natječaju koje je u žalbi navela tvrtka Galija da su u troškovniku tražene minimalne tehničke karakteristike u 32 točke za uređaj koji je predmet nabave, iz kojih je vidljivo da su ove karakteristike prepisane iz tehničkih karakteristika određenog uređaja, a koje nisu relevantne za sam predmet nabave.


Prepisane karakteristike
– Žalitelj navodi kako sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom medicinski otpad spada u posebnu kategoriju otpada, dok je samo gospodarenje medicinskog otpada temeljito propisano posebnim Pravilnikom o gospodarenju medicinskim otpadom. U istom Pravilniku određeni su načini i postupci gospodarenja svim vrstama medicinskog otpada, tako i zaraznog otpada, prema kojima se treba voditi u traženju uređaja za obradu zaraznog otpada. Galija navodi da je uvidom u točku 25. troškovnika vidljivo da je naručitelj odredio kako sadržaj nakon obrade infektivnog otpada može imati prisutnost mikroorganizama u količini koja ne prelazi 10 na minus 8, što je u direktnoj koliziji s Pravilnikom, budući da on predviđa da se mikroorganizmi uklone u cijelosti nakon obrade infektivnog medicinskog otpada. Također i točka 32. troškovnika predviđa prisutnost mikroorganizama u određenoj mjeri, a što je suprotno Pravilniku. Navode i kako točka 32. također predviđa da nakon tretmana uređaja obrađeni medicinski infektivni otpad postaje otpad grupe 20, što je u suprotnosti s Pravilnikom o katalogu otpada koji propisuje kako isti obrađeni otpad može u kategorizaciji biti otpad iz grupe 19, ističu u DKOM-u dodajući kako žalitelj zaključno navodi da su mišljenja kako su tehničke karakteristike zatražene u troškovniku u stvari nebitne za predmet nabave, a propisane su na način da odgovaraju samo tehničkim karakteristikama uređaja jednog ponuditelja.
U odgovoru na žalbu Opća bolnica navodi kako žalitelj ničim nije doveo u pitanje ispravnost i zakonitost objavljene tehničke specifikacije predmeta nabave.


Buduće činidbe
– Navedenim člancima Pravilnika se reguliraju »buduće« činidbe naručitelja, period kada će uređaj biti u najmu i upotrebi u fazi provjere, kontrole sadržaja koji izlazi nakon ciklusa obrade infektivnog otpada kako je regulirano zakonom i pravilnicima te iz same objave tehničkih specifikacija. Nije se nikako moglo zaključiti da naručitelj neće postupiti u skladu s navedenim propisima. Na tržištu postoje uređaji koji pretvaraju infektivni otpad u neinfektivni, istaknuo je naručitelj dodajući kako kao takvi moraju posjedovati certifikate kojima se dokazuje da se sadržaj nakon tretmana po svojim odlikama karakterizira kao neinfektivni otpad.




»Odsutnost rasta mikroorganizama temeljem provedene analize u ovlaštenom laboratoriju dokazuje da je obrađeni zarazni medicinski otpad postao neopasni proizvodni otpad
Državna komisija za javnu nabavu


– Sve vezano za osporavanu točku 25. obrađuju zavodi za javno zdravstvo koji kontroliraju uzorke. U odnosu na točku 32. koja se odnosi na rezultat nakon tretmana tj. da medicinski infektivni otpad postaje otpad grupe 19, a ne kako je traženo 20, opetovano navodimo kako na tržištu postoje uređaj koji infektivni otpad pretvaraju u neinfektivni, a navedenom stavkom osigurano je da »finalni« proizvod obrade otpada bude neinfektivni otpad (grupa 20), ističu u Bolnici.


5000 kuna je određeno da Opća bolnica Zadar plati tvrtki Galija na ime naknade za troškove žalbenog postupka, a što joj pripada temeljem Zakona


Komisija navodi je zbrinjavanje medicinskog otpada uređeno Zakonom i Pravilnikom. Članak 15. Pravilnika određuje da se obrada zaraznog medicinskog otpada obavlja fizikalnim postupcima suhe ili parne sterilizacije, a u nedostatku uređaja mogu se primijeniti drugi postupci kojima se postiže uklanjanje mikroorganizama.
– Obradivač zaraznog medicinskog otpada najmanje šest puta godišnje mora napraviti analizu kojom se utvrđuje jesu li iz obrađenog medicinskog otpada uklonjeni mikroorganizmi. Uzorkovanje i provjeru obavljaju ovlašteni laboratoriji. Inspekcija zaštite okoliša dužna je provesti najmanje dva nenajavljena nadzora godišnje obradivača, tijekom kojih se putem ovlaštenih laboratorija obavljaju provjere jesu li iz obrađenog medicinskog otpada uklonjeni mikroorganizmi, naglašavaju u DKOM-u dodajući kako odsutnost rasta mikroorganizama temeljem provedene analize dokazuje da je obrađeni zarazni medicinski otpad postao neopasni proizvodni otpad.


Nenajavljeni nadzori
– U koliziji je s takvom obvezom obrađivača zaraznog medicinskog otpada, u ovom slučaju zadarske bolnice, dio tehničke specifikacije iz troškovnika u kojoj je naručitelj naveo da sadržaj ima prisutnost mikroorganizama u količini koja ne prelazi 10 na minus osmu. Karakteristika »sadržaj ima prisutnost mikroorganizama u količini koja ne prelazi 10 na minus osmu« ne upućuje na odsutnost rasta mikroorganizama, već upravo suprotno, te na taj način obrađeni zarazni medicinski otpad ne bi postao neopasni otpad, navode u Komisiji iz koje ističu kako je, s obzirom da je utvrđeno da je stavka 25. troškovnika propisana suprotno Pravilniku, žalbeni navod u navedenom dijelu ocijenjen osnovanim.
Komisiji je odbila drugi prigovor tvrtke Galija s medicinskog područja, a također nisu utvrdili ni osobito bitne povrede Zakona o javnoj nabavi.
Tvrtki Galiji je također u žalbenom postupku odobrena naknada troškova žalbenog postupka u ukupnom iznosu od pet tisuća kuna, što joj pripada temeljem Zakona koji određuje kako to snosi stranka na čiju je štetu okončan žalbeni postupak.
Protiv rješenja Komisije se ne može izjaviti žalba, ali se može pokrenuti upravni spor podnošenjem tužbe Visokom upravnom sudu Republike Hrvatske.