Od 63.000 plovila koliko godišnje uđe u Hrvatsku, 30 posto njih nije duže od 6 metara, što prema HUP-ovcima baca drugu sliku na “tajkunsku” priču o vlasnicima malih plovila
Hrvatska udruga poslodavaca i Udruga nautičkog sektora uputili su jučer iz Biograda apel za ukidanjem trošarina na mala plovila. Kako je rekao Roko Vuletić iz ENCP-grupe, do 2008. kada su uvedene trošarine, situacija u ovom sektoru nautike je vrlo pogoršana, iako je stopa povećanja prodaje novih plovila iznosila do tada 20 posto godišnje. Iz porsrnulih velikih brodogradilišta dolazio je vrhunski kadar pa su iz jedne male Hrvatske na svjetsko tržište izlazila vrhunska plovila. Da apsurd bude veći, iste 2008. kaže Roko Vuletić, proizvodnja malih plovila ulazi u Hrvatsku izvoznu ofenzivu, strategijski dokument prihvaćen od Vlade RH. Nametnute nove trošarine zapravo su porez na luksuz koje se odnosi i na automobile i avione koje Hrvatska, za razliku od brodova, ne proizvodi.
– Hrvatska je tako postala zemlja s najvećim nametima za mala plovila što je umjesto izvozne ofenzive koju je prihvatila Vlada RH, dovela do pada proizvodnje za 70 do 80 posto. Zatvorena su mnoga brodogradilišta, a element trošarina nije ostvario nikakav efekt nego je čak za 100 posto smanjio priljev u proračun države, govorio je Vuletić.
Međutim, kada su poslodavci tražili da im se dostavi podatak koliko je to država uprihodila od uvođenja trošarina, naišli su, nakon mnogo natezanja s birokracijom, na odgovor da se ne mogu razlučiti ostavke od malih brodova od onih za avione i automobile. Posljedica je što je u prvoj polovici ove godine registrirano samo 8 novih brodova. Zbog toga su mali brodari i dobili podršku i razumijevanje na tzv. birokratskoj razini, ali ne i na onoj rukovodećoj. Stoga su HUP-ovci jučer izrazili posebno nezadovoljstvo članovima Vlade koji su došli iz HUP-a. Posebice se to odnosi na nekadašnjeg direktora, a sada ministra gospodarstva Đuru Popijača.
Samo od čertera i marina, Hrvatska godišnje uprihodi oko 800 milijuna eura, a da bi se nastavio pozitivan trend, danas bi taj prihod iznosio do 1,3 milijarde eura. Od 63.000 plovila koliko godišnje uđe u Hrvatsku, 30 posto njih nije duže od 6 metara, što prema HUP-ovcima baca drugu sliku na “tajkunsku” priču o vlasnicima malih plovila. Koliko je apsurdna priča o trošarinama najbolje je oslikao zadarski poduzetnik Željko Škara koji je rekao da je u srpnju ove godine kupio mali gumenjak te je htio državi odmah platiti trošarinu. Carinska uprava izdala mu je rješenje tek nakon 25 dana od podnošenja zahtjeva, a za to vrijeme mali gumenjak je stajao na vezu ne prihodeći niti svom vlasniku, niti državi.
Vlasnici malih plovila će bježati u marine Crne Gore
Vicenco Blagajić je za situaciju optužio i medije koje je, osim onih stručnih, nazvao žutim tiskom jer su podržavali uvođenje trošarina kao svojevrstan porez na luksuz. Zbog tog medijskog linča, kaže Blagajić, ljudi koji imaju novca boje se kupiti nove brodove da ne bi bili prozvani u medijima. Ako se to nastavi i ulaskom u EU te ako RH zadrži ovu razinu poreznih opterećenja, vlasnici malih plovila će bježati u marine Crne Gore.
najnovije
najčitanije
Novosti
halo inspektore
Isti proizvod u Austriji košta 60, a u Hrvatskoj120 eura: “Netko nas ozbiljno vara i vuče za nos”
Zadar
koncert na višnjiku
Još jedan koncert za pamćenje: Thompson i večeras napunio Višnjik
Novosti
obavezno usmrćivanje
Nakon svinja, na red došle ovce i koze: Kuga malih preživača prvi put potvrđena u Hrvatskoj
Kultura
Prorokova škrinja
Nebojša Gunjević predstavio novi višeslojni roman u kojem je Zadar puno više od kulise
Crna Kronika
smrtni slučaj
79-godišnjak smrtno stradao u požaru vikendice: Vatra progutala kat kuće i krovište
Zadar
POSLAO PORUKU
Na kraju zadarskog koncerta Thompson održao govor: ‘Onaj tko ne izlazi na izbore, nije ga briga za Hrvatsku’
Zadar
špica
Kalelarga kao modna pista: Pogledajte tko je privlačio poglede ove subote
Hrvatska
JAVNO SAVJETOVANJE
Zabrana prodaje stana od 35 godina mnogima je preduga, građani imaju niz primjedbi…
Županija
ZLATNA LUKA
Vijeće hoće smijeniti direktoricu sukošanske komunalne tvrtke kojom je načelnik Vanjak – zadovoljan
Zadar
PORAST