Srijeda, 11. prosinca 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

PUCANJ U PRAZNO “Druga ofenziva” na pumpu kod Supernove

26.03.2019. 11:00
PUCANJ U PRAZNO “Druga  ofenziva” na  pumpu kod  Supernove


Nakon prvog medijskog "napada" početkom srpnja 2018.,  novoizgrađena benzinska crpka kod Supernove ponovno se našla na  "udaru" splitske Slobodne Dalmacije. Protagonist 'prve ofenzive' iz  srpnja bio je Roko Brala, koji je svojedobno izgradio pumpu sjevernije od  Supernove, dok se, prema pisanju jučerašnje Slobodne Dalmacije, u  'drugoj ofenzivi' na novu pumpu pojavljuje general Ivan Čermak, vlasnik  "Crodux Derivata" kojemu je isti taj Roko Brala prodao gore spomenutu  pumpu, sjevernije od Supernove.
Ovaj put, da se našalimo, u ofenzivi koju najavljuje splitski dnevnik,  proslavljeni general Čermak ne nastupa u tenku nego s "pripremljenim  zahtjevom za provedbu inspekcijskog nadzora, obustavu radova i  određivanje privremenih mjera" za benzinsku crpku u neposrednoj blizini Supernove. Dakle, kako u naslovu metaforički opisuje splitska tiskovina, hrvatski general "ruši" pumpu kod Supernove.


General Čermak priprema zahtjev
A pokušaj "rušenja" pumpe uz Supernovu koja, usput rečeno, ima sve  potrebne dozvole i suglasnosti, nije doduše tek od jučer. Zadarski list je,  pišući o ovoj temi još početkom srpnja prošle godine, neposredno nakon  splitskog dnevnika, istražio motive i pozadinu tadašnje kaznene prijave  Roka Brale te je eksplicitno pokazao i dokazao da 'Granit Pumpa' u izgradnji kod Supernove ima sve dozvole i suglasnosti te da su sve Braline  tužbe i žalbe odbačene. Zadarski list je tada (7. srpnja 2018.) objavio kronologiju svih tužbi, žalbi, rješenja i presuda iz kojih je razvidno da su svi  dotadašnji napadi na ovu pumpu bili neutemeljeni te odbačeni od strane nadležnih institucija Republike Hrvatske. No, iako su svi bitni elementi legalnosti izgradnje ove pumpe odavno poznati, očito konkurentski motivirani napadi na nju ne prestaju. Usprkos činjenici da su Hrvatske ceste  još u veljači 2013. izdale Posebne uvjete građenja u zaštitnom  pojasu DC8, zatim u siječnju 2015. nadležni odjel Grada Zadra izdao je  Rješenje o Drugoj izmjeni i dopuni lokacijske dozvole koje je postalo  pravomoćno  i izvršno u rujnu 2017., a u listopadu 2016. Grad Zadar je izdao i Potvrdu izmjene i dopune potvrđenog glavnog projekta.
Kako tada, tako i sada, krenuli smo u potragu za odgovorima na optužujuće tvrdnje iz splitskih novina u kojima se nanovo problematizira  jedna zadarska benzinska crpka u izgradnji, i to u fazi pred tehničkim  pregledom i skorim otvaranjem. I ovoga puta, krenuli smo u priču ne po  načelu "tko gradi" nego je li se gradi po zakonu!


Slijedi skoro otvaranje
U jučerašnjem napisu splitskog dnevnika daje se poseban naglasak na  izlazak automobila iz pumpe i njihovo uključivanje u promet na cesti  D8, odnosno na analizu koju je izradio zagrebački Prometni fakultet pod  nazivom "Analiza stanja sigurnosti i propusne moći novopredloženog  spoja benzinske postaje investitora "Granit-Pumpa na D8 u Zadru", a u  kojoj se navodi, piše Slobodna, da je "okomiti prometni spoj s četverotračnom cestom izrazito opasan". Upravo se na tu analizu u svojim prijavama pozivao i Roko Brala, čije su sve tužbe i žalbe u međuvremenu  pale u vodu. U članku splitskih novina se proziva i bivša direktorica Granit Pumpe Jelka Milošević, pa smo je o tome i o svim navodima iz nove  medijske ofenzive na ovu pumpu, ponovno upitali za objašnjenje.
U tekstu Slobodne stoji: "kako se gradnja zahuktavala, postalo je jasno  da će nova pumpa… ipak imati ulaz i izlaz na četverotračnu državnu cestu D8", a što, kaže se u istom članku splitskoga dnevnika, "Jelka Milošević uopće nije spomenula" u srpnju 2018.
– U tekstualnom dijelu DPU-a iz 2008. (!) čita se, tko želi, kako je jasno  iskazana namjera nas, kao naručitelja plana, još 2008. godine, da će se na  toj nekretnini jednog dana izgraditi benzinska postaja. Radi se o detaljnom planu uređenja „Vrilo“ , dakle o javnom dokumentu, svima dostupnom na stranicama Grada Zadra, naglašava Milošević, te dodaje:




Brali dozvola izdana naknadno
– Osnovni posao UO za graditeljstvo je ustanoviti je li projektna dokumentacija, na osnovu koje se traži izdavanje akta za građenje, u skladu s  važećim prostornim planom za zonu u kojoj se planira gradnja, ili  PPUGZ –om, ako zona nije pokrivena planom nižeg reda. Prema tome,  postavlja se logično pitanje zašto je onda Brali izdana građevinska dozvola, ako se znalo da mi planiramo graditi pumpu u sklopu Supernove i  ako je problem što su pumpe u ovom slučaju preblizu jedna drugoj, iako  ne znam po kojim i čijim kriterijima je nešto previše blizu ili previše daleko, kaže bivša direktorica Granit Pumpe.
– Prvi projekt benzinske pumpe temeljem kojeg smo dobili pravomoćnu građevinsku dozvolu (kasnije izmijenjenu na temelju projekta  D&Z-a) izradio je Block-projekt. Taj projekt je naravno sadržavao prometno rješenje s priključkom na D8 – ulazni i izlazni trak. Dakle, to nije  bila nikakva skrivena informacija, nego sastavni dio pravomoćnog akta  za građenje, a što nisam smatrala potrebnim apostrofirati u priopćenju,  kaže gospođa Milošević, podsjećajući da je u kontekstu te njezine tadašnje izjave bila bitna priča oko ulaznih rampi sa Supernove na pumpu, jer je to dodatna ponuda ovog objekta zbog izravne povezanosti s trgovinskim centrom, s kojim čini od početka izrade plana zamišljenu cjelinu.


Nije sudjelovao u pregovorima
O izjavi zamjenika predsjednika uprave "Croduxa" Vladimira Kuzmića  da je svojedobno Lukoil odbio taj isti projekt gradnje pumpe kod Supernove jer tada nije bio predviđen izlazak i ulazak na D8, Milošević kaže:  "Lukoilu nije bilo moguće poslati projekt koji nema spoj s D8, jer takav  projekt jednostavno ne postoji, a gospodin Kuzmić koji iznosi ovaj podatak uopće nije sudjelovao u pregovorima, niti je bio uključen u svojedobnu razmjenu podataka između nas i Lukoila. Bilo bi zgodno da nam pokaže dokumente kojima raspolaže, a na kojima temelji ovu svoju tvrdnju".
– Naše prometno rješenje na prvom mjestu ne može uzrokovati ni na  koji način konflikt u prometu, a ono nije ni po čemu neuobičajeno, ako  pogledamo rješenja na drugim benzinskim postajama u gradu (npr. dionica od autobusnog kolodvora prema izlazu iz grada) i u drugim sredinama u Hrvatskoj. Tvrdnja iz famozne „Analize“ da će vozila većih gabarita pri uključivanju na D8 zauzeti cijeli desni, a dijelom i lijevi trak  državne ceste je potpuno nerazumljiva i neshvatljiva. Pa kako onda izlaze vozila većih gabarita s Croduxove pumpe, pita se naša sugovornica.
Uglavnom, 'pucanj' na ovu pumpu iz 'prve ofenzive' u srpnju 2018.  pokazao se pucnjem  u prazno. U tijeku je 'druga ofenziva'. Možda se  negdje u medijsko-interesnoj sprezi priprema i – treća. Biti investitor,  nažalost, pokazuje se još uvijek jednom od najtežih misija  u ovoj zemlji.


Kakve veze ima Šarićev dopis Brali?!
Iako nerado govori o bilo kom aspektu ove teme koji izlazi iz okvira službenih,  pravnih i zakonskih okvira, Jelku Milošević smo ipak upitali kako komentira tvrdnju  iz članka splitske Slobodne da je Roko Brala prošle godine baratao dopisom u kojemu mu Ante Šarić iz Hrvatskih cesta, navodno, godinu dana nakon što je potpisao  suglasnost, navodi kako pumpa 'na ovom mjestu može biti izgrađena samo uz uvjet  da se za izlaz s  pumpe koristi cesta oko objekta Supernove s povratkom na D8'.
Milošević nam je na to samo kratko rekla: Voljela bih dobiti pojašnjenje što znači  da je Roko Brala "baratao" dopisom koji mu je, ne znam čime potaknut, nakon godinu dana od izdavanja uvjeta Hrvatskih cesta za naš projekt, poslao gospodin Ante  Šarić. Ako uopće jest!? Kakav je uopće meritum nekog takvog dopisa?