Pod zajedničkim nazivnikom Kazališta lutaka Zadar i Koncertnog ureda Zadar, zadarska će publika u veljači imati priliku posjetiti niz događaja u odvojenoj izvedbi sestre i brata Šćekić, točnije koreografkinje i plesačice Marije Šćekić te skladatelja i inovatora Zorana Šćekića. Očekuje nas kazališna predstava, koncert i dva predavanja, a zajednička poveznica je preispitivanje odnosa umjetnosti i znanosti, uma i srca, klasičnog i inovativnog.
Večeras s početkom u 20:00 sati, u Koncertnoj dvorani braće Bersa u Kneževoj palači, održat će se autorski koncert Zorana Šćekića Just music u izvedbi pijanistice Ane Žgur.
Kako se navodi u najavi, Za Zoran Šćekića slobodno se može reči da je jedan od najinovativnijih glazbenika na našoj sceni. Tako će dan nakon koncerta, u srijedu 19. veljače 2020. godine u 18:00 sati, u Koncertnoj dvorani braće Bersa u Kneževoj palači, Šćekić održati besplatno predavanje i predstaviti svoj projekt pod nazivom Panmonizam, a koji obuhvaća mikrotonalnu glazbu, geometriju, mehaniku, grafiku i edukaciju.
«Human Error«
Predstava Human Error pod autorstvom i solo izvedbom Marije Šćekić održat će se u četvrtak, 13. veljače s početkom u 20:00 sati u Kazalištu lutaka Zadar uz slobodan ulaz.
Težište radnje usmjereno je ka čovjeku kao jedinom živom biću na planeti Zemlji koje je u konstantnoj potrazi za pravom istinom koja mu je u konačnici nedokučiva. Neurološka mjesta u tijelu zadužena za razumsko razmišljanje, ista su kao i ona zadužena za emocije, osjećaje i za preživljavanje. Ako je filozof Rene Descartes radikalno izjavio »mislim dakle jesam«, a nekoliko stoljeća nakon njega neurolog Antonio Damasio još radikalnije ukoričio naslov »Descartesova greška« tvrdeći nešto poput »osjećam, dakle promišljam«, Šćekić u predstavi »Human Error« vlastitim Tijelom kao misaono-tjelesnim instrumentom postavlja pitanja što je onda naše znanje i koja je stvarna istina naše spoznaje? Je li um ili razum jednako funkcionalan bez osjeta, emocija i osjećaja kao izrazito tjelesnih pojava? I to je ljudska greška, predstava o vječnoj polemici Uma i Srca, relativnosti ljudskog znanja, čovjekova sklonost greškama i učenju iz njih te stalna težnja prema istini i savršenstvu.
Posebnost koreografije
Posebnost predstave je u koreografiji čiji je središnji motiv duga vrtnja plesačice na mjestu koja priziva istinu, ljubav, vječnost a simbolički prikazuje derviš, kolo, krug kao zanos religijskih plesova. Predstava je nastala u uskoj suradnji autorice i radiologa dr. sc. Milana Radoša s Hrvatskog instituta za istraživanje mozga u Zagrebu (Poliklinika Neuron) i tvrtkom Byte Lab IT Embedded Inteligence iz Zagreba koji su za potrebe predstave izradili sustav bežičnih motion capture senzora ušivenih u kostim plesačice.
najnovije
najčitanije
Županija
OŠ PRIVLAKA
ČUVARI BAŠTINE Mali KUD obučen u narodne nošnje ukrasio kalendar 2025.
Plodovi zemlje i mora
PROGRAM VLADE
Šest milijuna eura za štete od prirodnih nepogoda
Zadar
SJEDNICA VLADE
Frane Tokić imenovan državnim tajnikom u Ministarstvu demografije i useljeništva
Crna Kronika
PU ZADARSKA
PIJAN ZA VOLANOM! Vozio po Zadru s 1,67 promila, uhićen je!
Zadar
NAJAVA
Fra Marin Karačić predvodi adventsku duhovnu obnovu na Bokanjcu
Zadar
ŽIVOT BEZ GRANICA
Jurica Milin, osoba s Down sindromom, uspješno ruši barijere i ostvaruje svoje snove
Kultura
VELIKI KONCERT U HNK ZADAR
Klapa Anima Maris vraća se na velika vrata: “Kada nam netko priđe i podijeli svoj dojam, tada znamo da…”
Županija
pitanje zaštite
RAT NA OTOKU Simbol čipke kao kamen razdora Pažana i Novaljaca
Zadar
sigurnosne mjere
Policija snima utakmicu Zadra i srpske momčadi
Crna Kronika
opirao se uhićenju