Pod zajedničkim nazivnikom Kazališta lutaka Zadar i Koncertnog ureda Zadar, zadarska će publika u veljači imati priliku posjetiti niz događaja u odvojenoj izvedbi sestre i brata Šćekić, točnije koreografkinje i plesačice Marije Šćekić te skladatelja i inovatora Zorana Šćekića. Očekuje nas kazališna predstava, koncert i dva predavanja, a zajednička poveznica je preispitivanje odnosa umjetnosti i znanosti, uma i srca, klasičnog i inovativnog.
Večeras s početkom u 20:00 sati, u Koncertnoj dvorani braće Bersa u Kneževoj palači, održat će se autorski koncert Zorana Šćekića Just music u izvedbi pijanistice Ane Žgur.
Kako se navodi u najavi, Za Zoran Šćekića slobodno se može reči da je jedan od najinovativnijih glazbenika na našoj sceni. Tako će dan nakon koncerta, u srijedu 19. veljače 2020. godine u 18:00 sati, u Koncertnoj dvorani braće Bersa u Kneževoj palači, Šćekić održati besplatno predavanje i predstaviti svoj projekt pod nazivom Panmonizam, a koji obuhvaća mikrotonalnu glazbu, geometriju, mehaniku, grafiku i edukaciju.
«Human Error«
Predstava Human Error pod autorstvom i solo izvedbom Marije Šćekić održat će se u četvrtak, 13. veljače s početkom u 20:00 sati u Kazalištu lutaka Zadar uz slobodan ulaz.
Težište radnje usmjereno je ka čovjeku kao jedinom živom biću na planeti Zemlji koje je u konstantnoj potrazi za pravom istinom koja mu je u konačnici nedokučiva. Neurološka mjesta u tijelu zadužena za razumsko razmišljanje, ista su kao i ona zadužena za emocije, osjećaje i za preživljavanje. Ako je filozof Rene Descartes radikalno izjavio »mislim dakle jesam«, a nekoliko stoljeća nakon njega neurolog Antonio Damasio još radikalnije ukoričio naslov »Descartesova greška« tvrdeći nešto poput »osjećam, dakle promišljam«, Šćekić u predstavi »Human Error« vlastitim Tijelom kao misaono-tjelesnim instrumentom postavlja pitanja što je onda naše znanje i koja je stvarna istina naše spoznaje? Je li um ili razum jednako funkcionalan bez osjeta, emocija i osjećaja kao izrazito tjelesnih pojava? I to je ljudska greška, predstava o vječnoj polemici Uma i Srca, relativnosti ljudskog znanja, čovjekova sklonost greškama i učenju iz njih te stalna težnja prema istini i savršenstvu.
Posebnost koreografije
Posebnost predstave je u koreografiji čiji je središnji motiv duga vrtnja plesačice na mjestu koja priziva istinu, ljubav, vječnost a simbolički prikazuje derviš, kolo, krug kao zanos religijskih plesova. Predstava je nastala u uskoj suradnji autorice i radiologa dr. sc. Milana Radoša s Hrvatskog instituta za istraživanje mozga u Zagrebu (Poliklinika Neuron) i tvrtkom Byte Lab IT Embedded Inteligence iz Zagreba koji su za potrebe predstave izradili sustav bežičnih motion capture senzora ušivenih u kostim plesačice.
najnovije
najčitanije
Košarka
Završni turnir
Juniori i kadeti Zadra titulu prvaka Hrvatske branit će u Jazinama
Scena
MALMO
Večeras je polufinalna večer Eurosonga, Baby Lasagna odradio fantastičan posao: “Je li rezervirana zagrebačka Arena?”
Ostali sportovi
20. OLIMPIJSKI FESTIVAL
Uskoro počinje 20. Olimpijski festival dječjih vrtića Zadarske županije
Nogomet
Mlađe generacije
Šestica mlađih pionira Zadra, dvanaestica kadeta Abecede
Zadar
BOGAT PROGRAM
Noć tvrđava ovaj petak u Zadru, donosimo program
Scena
TIK TOK
VIDEO Britanka bila na zabavi u Zadru pa ostala u čudu: ‘Tko je ovaj tip? Ljudi su ludi za njim’
Zadar
POZITIVNA PRIČA
‘DOBRI DUH ŠKOLE’ Zadranin David Babac bio na Wings for Life utrci, podržali ga nastavnici i prijatelji
Scena
JEDINA HRVATSKA EUROVIZIJSKA POBJEDNICA
Zadranka Emilija Kokić prisjetila se čuvenog dočeka: ‘Od Zemunika do trga bilo je auto na autu…’
Nogomet
LIVI KOD KNJAZA
Livaković o nogometnim počecima u Zadru: ‘Budući da je mama kasnila po mene na treninge…’
Zadar
PREDIVNO