Foto: Adam VIDAS
Nadam se da se neće dogoditi da naša ribarska i turistička flota odlazi na remont u talijanska brodogradilišta. Osim toga, značajan broj mještana otoka Pašmana i Ugljana zaposlen je u Lamjani i svakako je važno da se očuvaju postojeća radna mjesta, i to ne samo zaposlenika s otoka već iz cijele županije, naglasio je Vidov
Priča o remontnom brodogradilištu Nauta Lamjana, točnije o prenamjeni brodogradilišta, počela je s izmjenama i dopunama Zakona o pomorskom dobru u prosincu 2006. godine. U spomenutim izmjenama stoji da ovlaštenik koncesije može zatražiti prenamjenu koncesije ukoliko prostorno-planska dokumnetacija, u ovom slučaju Općine Kali, to i omogućava. Nakon tjedan dana investicijski fond “Jupiter Adria” kupio je remontno brodogradilište u Lamjani od tadašnjeg vlasnika Hypo banke, a time je kupio i njegovu djelatnost. Upravo ta odrednica ukazuje da bi novi vlasnik trebao nastaviti dosadašnju djelatnost brodogradilišta bez ikakvih prenamjena, kazao je Duško Vidov, SDP-ov vijećnik u Općini Kali i kandidat za župana Zadarske županije.
Prostorni plan
Istovremeno je Općina Kali pokrenula postupak izmjene i dopune Prostornog plana Općine. Prema saznanjima Vidova na prostoru današnjeg remontnog brodogradilišta u Prostorni plan ucrtane su turističke zone T2 koje obuhvaćaju apartmanska naselja s pratećim objektima, kao što su sportska igrališta.
– Prijedlog Prostornog plana trenutačno je na odobrenju u Ministarstvu zaštite okoliša koje je u međuvremenu zatažilo stručno mišljenje od Ministarstva gospodarstva, točnije od Uprave za industrijsku politiku. Sindikat metalaca kontaktirao je Ministarstvo gospodarstva te ih je obavijestio o situaciji s brodogradilištem, kazao je Vidov dodavši da su u prvim Izmjenama i dopunama Prostornog plana na području remontnog brodogradilišta bila u planu tri UPU-a koja su se naslanjala jedan na drugoga te ih je bilo teško provesti jer su ovisili jedan o drugome.
– Na moju inicijativu, pokrenulo se potpisivanje peticije kako bi se taj prijedlog Prostornog plana poništio. Općinska vlast ponovno je krenula s izmjenama i dopunama Prostornog plana Općine Kali koje se usklađuju sa Zakonom o gradnji i tada su se tri UPU-a svrstala u jedan. Prema novom prijedlogu Prostornog plana 70 posto brodogradilišta u Lamjani bilo bi namijenjeno turističkim zonama, a svega 30 posto ostalo bi djelatnosti brodogradilišta u smislu uslužne, komunalne i servisne djelatnosti, pojasnio je Vidov ukazujući na presudnu važnost brodogradilišta kao jednog od važnijih resursa na otocima.
Spriječiti prenamjenu
Godišnje oko 200 brodova, osobito ribarskih i turističkih, obavlja remont u brodogradilištu u Lamjani.
– Žalosno je što država potiče izgradnju flote, a s druge strane se guše kapaciteti koji bi ih održavali i vršili servis. U Zadarskoj županiji ne postoji takav resurs koji bi omogućio servisiranje brodova. Nadam se da se neće dogoditi da naša ribarska i turistička flota odlazi na remont u talijanska brodogradilišta. Osim toga, značajan broj mještana otoka Pašmana i Ugljana zaposlen je u Lamjani i svakako je važno da se očuvaju postojeća radna mjesta, i to ne samo zaposlenika s otoka već iz cijele županije, naglasio je Vidov. Prema njegovom mišljenju vlasniku Naute Lamjane je u interesu da kad dobije prostorno-plansku dokumentaciju atarktivnog područja današnjeg brodogradilišta može se njegova djelatnost prenamijeniti, a upitno je daljnje zapošljavanje novih radnika, briga o ekologiji kao i poticanje i ulaganje u brodogradnju.
Vidov je ukazao na činjenicu da je zadarsko školstvo usmjereno upravo na izobrazbu kadra vezanog za brodogradnju. No nije samo školstvo vezano za brodogradnju, već i razvoj i održivost ribarske i turističke flote koja u Lamajni vrši godišnji servis.
Brodogradilište u Lamjani ima najpogodniju poziciju za remont platformi koje se mogu približiti uz samu rivu. U slučaju takvog remonta, Vidov je mišljenja da je nužno podignuti ekološke mjere što dosad nije bio slučaj.
– Nemam ništa protiv turizma, ali ne možemo svagdje i na svakom mjestu podizati apartmanska naselja. Ovom problemu jedino rješenje vidim u tome da Vlada Republike Hrvtske odbije prenamjenu brodogradilišne djelatnosti i prisili vlasnika da nastavi s djelatnošću Naute Lamjane, zaključio je Vidov.
najnovije
najčitanije
Plodovi zemlje i mora
Najulov 2024.
Josipov impresivni ulov: ‘Kaos je bio toliki da sam mislio da ću je izgubit koliko je podivljala’
Zadar
OBAVIJEST
VAŽNA OBAVIJEST Zbog utrke Wings for Life zatvaraju se ova parkirališna mjesta
KK Zadar
Premijer liga, doigravanje
ZADAR VEČERAS OTVARA DOIGRAVANJE: Od prve minute ozbiljno prema obrani titule
Style
ČUVARI ŽIVOTA
Biljno bogatstvo Lijepe Naše: ovo su zakonom zaštićene i endemske vrste biljaka u Hrvatskoj
Style
Pomladite se
Predlažemo nekoliko prirodnih maski za lice koje će vašoj koži vratiti sjaj
Zadar
PREČKA ULICA
U Zadru palo stablo na automobile, vatrogasci i policija na terenu
Crna Kronika
NEPRISTUPAČAN TEREN
Na Viru osoba upala među stijene sa quadom, intervenirale sve službe
Zadar
TRN U OKU ZADAR
‘Sad je tamo potpuni kaos’: Zadrani se žale na gužve na vrhu Puta Bokanjca: ‘Zeleno je pet sekundi…’
Županija
OBAVIJEST
HEP JAVLJA Ove ulice u županiji u četvrtak ostaju bez struje
Hrvatska
NOVO PODRHTAVANJE TLA