Foto: Adam VIDAS
Direktor Liburnije Edvin Šimunov rekao je da su već poduzeli neke korake u smjeru moderniziranja svog voznog parka kako bi bili u skladu s pravilnikom jer, kako je istaknuo, sigurnost djece je na prvom mjestu
Stupanjem na snagu novog Pravilnika o prijevozu školske djece mnogi prijevoznici morat će prilagoditi i preurediti svoje, u većini slučajeva, zastarjele autobuse.
Naime, ovaj, treći po redu pravilnik o prijevozu školske djece donosi strože uvjete zaštite djece, a autobusi koji ne budu zadovoljavali sigurnosne standarde, na kojima je inzistirala i dječja pravobraniteljica, neće smjeti prometovati.
Više se ne spominju samo djecu do 14 godina, već se dobna granica pomiče, a vožnja bez sigurnosnih pojaseva, naslonjača i stojeći više neće biti moguća.
– Mali je broj autobusa koji mogu zadovoljiti kriterije postavljene novim pravilnikom o prijevozu djece, rekao je Slobodan Erslan, voditelj prometnog operativnog centra Liburnije, najvećeg zadarskog autoprijevoznika. On nam je objasnio da te uvjete mogu zadovoljiti samo noviji autobusi, dok Liburnija za prijevoz djece većinom koristi starije autobuse.
Dodaje da je sad nemoguće uopće kupiti autobus, jer ih trenutačno nema na tržištu. Liburnija je najveći prijevoznik osnovnoškolske djece na području Zadarske županije i prevozi ih s desetak autobusa. Osim nje koncesiju za prijevoz ima i tvrtka Čazmatrans te još četiri manja privatnika.
– Do sada smo sa Županijom potpisivali ugovore u trajanju od samo godinu dana pa nam kupnja novih autobusa i investiranje u njih baš i nije bilo isplativo, jer nikad nismo znali hoćemo li i sljedeće godine dobiti koncesiju na prijevoz učenika, rekao je Erslan. Dodao je da su ove godine potpisali četverogodišnji ugovor, čime su došli u mogućnost sastaviti dugoročniju financijsku konstrukciju te isplanirati ulaganja.
Erslan se nada da će se stupanje Pravilnika na snagu prolongirati jer bi, s obzirom na stanje autobusa, 90 posto učenika ostalo bez svakodnevnog prijevoza do škola.
On je istaknuo da su svi njihovi autobusi tehnički ispravni, imaju sve potrebne papire i dozvole te idu četiri puta godišnje na preglede i pojačano ih održavaju. No, to nisu novi autobusi i ne ispunjavaju sve navedene uvjete kao što su sigurnosni pojasevi na svakom sjedalu.
Direktor Liburnije Edvin Šimunov rekao je da su već poduzeli neke korake u smjeru moderniziranja svog voznog parka, kako bi bili u skladu s Pravilnikom jer, istaknuo je, sigurnost djece je na prvom mjestu.
najnovije
najčitanije
Zadar
DHMZ
Danas oblačno, mjestimice kiša
Style
Manje kalorična
Svibanjska dijeta pomaže gubiti kilograme, ali treba se pridržavati 10 savjeta
Gastro
Uživanje u okusu
Hrskav i osvježavajuć: Mladi kupus u četiri varijante
Zadar
izvrsni rezultati
Predsezona donijela porast dolazaka stranih i domaćih gostiju u Zadar. Evo za koliko
Zadar
još bez dogovora
BEZ DOGOVORA Radnici Čistoće Zadar sve bliže početku štrajka!
Scena
TIK TOK
VIDEO Britanka bila na zabavi u Zadru pa ostala u čudu: ‘Tko je ovaj tip? Ljudi su ludi za njim’
Zadar
POZITIVNA PRIČA
‘DOBRI DUH ŠKOLE’ Zadranin David Babac bio na Wings for Life utrci, podržali ga nastavnici i prijatelji
Scena
JEDINA HRVATSKA EUROVIZIJSKA POBJEDNICA
Zadranka Emilija Kokić prisjetila se čuvenog dočeka: ‘Od Zemunika do trga bilo je auto na autu…’
Zadar
PREDIVNO
PRIMJER ZAJEDNIŠTVA Natalija i njena razrednica Marija nastupile zajedno na Wings for Life utrci
Županija
Zavjetna svetkovina