Nedjelja, 19. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

25 C°

izvrsni rezultati

Predsezona donijela porast dolazaka stranih i domaćih gostiju u Zadar. Evo za koliko

Autor: Nikolina Lucić

07.05.2024. 07:30
Predsezona donijela porast dolazaka stranih i domaćih gostiju u Zadar. Evo za koliko

Foto: Luka Jeličić



Kombinacija prvog svibnja i produženog vikenda s tradicionalnom utrkom »Wings for Life«, koja se u Zadru već 11 godina održava prve subote u svibnju, u Zadar i županiju dovela je brojne turiste, što se vidi i na ostvarenim turističkim rezultatima.


Turistička zajednica grada Zadra na svom području djelovanja u razdoblju od 29. travnja do 1. svibnja 2024. bilježi 16.731 dolazak i 47.518 noćenja. U usporedbi s istim razdobljem 2023. godine bilježi se porast broja dolazaka od 20 posto i porast broja noćenja od 25 posto.


40.209 stranih noćenja


U analiziranom razdoblju zadarsko područje posjetilo je 20.840 turista što je 19 posto više nego u istom razdoblju lani, kada je zabilježeno 17.455 turista.




Kao što je naglasila i Iva Bencun, direktorica zadarske Turističke zajednice, održavanje utrke »Wings for Life,«, tradicionalno je vikend kada broj dolazaka skoči za oko 12 posto, jer utrka od osam tisuća trkačkih mjesta rekordnom se brzinom rasproda. Dobrim je turističkim brojkama pridonio i produženi vikend.


– Broj domaćih dolazaka tako iznosi 3.533, što je 23 posto više u odnosu na prošlu godinu i 7.309 noćenja, što je za osam posto više. Što se, pak, tiče stranih dolazaka, oni iznose 13.198, što je 20 posto više i 40.209 noćenja, što je 29 posto više u odnosu na prošlu godinu, ističu u gradskom TZ-u.



Prema podacima organizacije dolazaka bilježimo kako je 69 posto gostiju posjetilo naše područje u individualnom aranžmanu dok je 31 posto istih odabralo agencijski organizirani dolazak.


– Prema podacima strukture gostiju bilježimo udio broja domaćih turista od 18,21 posto dok je udio stranih turista 81,79 posto. U analizi noćenja prema vrsti turista bilježimo kako su strani turisti ostvarili 40.209 noćenja dok domaći bilježe 7.309 noćenja.


Analizom tržišta, a s obzirom na broj ostvarenih noćenja, bilježimo kako su najveći udio u ukupnim noćenjima ostvarili gosti iz Poljske -17 posto, zatim slijede domaći turisti s 15 posto, Nijemci s 11 posto i Slovenci s 10 posto. Gosti iz Austrije i Francuske bilježe pet posto, Nizozemske četiri posto, dok tri posto udjela u ukupnim noćenjima bilježe gosti iz Ujedinjene Kraljevine i Bosne i Hercegovine. Najveći udio noćenja ostvaren je u hotelima 43,36 posto i u smještaju u domaćinstvu 31,50 posto, navode u TZ-u.


Što se tiče cijele regije, u prošlom je tjednu u Zadarskoj županiji ostvareno je nešto više od 35 tisuća dolazaka i više od 162 tisuće noćenja. U odnosu na prošlu godinu predstavlja to porast od 10 posto u dolascima i 15 posto u noćenjima.


Ostvarivanje cilja


Govoreći o vrstama smještaja najviše je noćenja ostvareno u kampovima, zatim u hotelima te u objektima u domaćinstvu. Objekti u domaćinstvu bilježe rast od 21 posto u odnosu na lanjsku godinu, dok kampovi imaju 22 posto više noćenja, a hoteli 13 posto više.


Iva Bencun, direktorica TZ-a Grada Zadra


Kad promatramo tržišta, najviše noćenja ostvarili su gosti iz Slovenije (45.711), zatim Poljske (30.471) i Njemačke (14.992). Slijede ih gosti iz Nizozemske i Austrije, a u prvih deset su još i turisti iz Bosne i Hercegovine, Francuske, Češke, Srbije, Belgije i Velike Britanije.


Gotovo sva tržišta bilježe dvoznamenkasti rast, pa čak premo 40 posto, najveći rast ostvarili su gosti iz Slovenije koji su ostvarili 161 posto više noćenja nego u 2023. godini. Dobrom je rezultatu zacijelo pridonio i izvrstan »Slovenski vikend« u Biogradu na Moru.


– Zadovoljni smo što od početka ove godine Zadarska županija bilježi rast od oko 15 posto u dolascima i 13 posto u noćenjima u odnosu na 2023. godinu. Posebno jer je povećanje turističkog prometa u pred – i posezoni jedan od naših temeljnih ciljeva već niz godina. Štoviše, sva naša komunikacija, PR i oglašavanje koje provodimo tijekom cijele godine fokusirani su upravo na te periode, odnosno proizvode posebnih interesa.


Putem oglašavanja, PR objava, info – prezentacija za medije, pet profila na društvenim mrežama, i drugih kanala, komuniciramo važne motive za dolazak: bogatstvo ponude aktivnog turizma u sklopu prirodnih ljepota, eno – gastronomije i nautike, te brojnih drugih isprepletenih doživljaja koji kombiniraju naše resurse s ponudama pružatelja usluga, bilo agencija ili hotelskih kuća.


Tu je i bogat kalendar događanja u pred – i posezoni kojih je upravo sustav TZ-a dominantni pokretač, u sinergiji s drugim organizatorima. Svjedoci smo brojnih događanja diljem županije upravo u ovim najvažnijim periodima, onima kada je dodatna ponuda nužna za motiviranje i zadovoljstvo gostiju, kazala je direktorica Mihaela Kadija.