Nakon tekstova o tome što kaže Grad, što struka, a što građani o kružnim tokovima odnosno semaforiziranim raskrižjima, dobili smo obrazloženje i od Hrvatskih cesta.
Kako su nam potvrdili u svom priopćenju, kružni tok na križanju ulica Marka Marulića i Nikole Šubića Zrinskog (kod OB Zadar) rekonstruirat će se u semaforizirano raskrižje.
U priopćenju navode i prvotne razloge izgradnje kružnog toka.
Nema prostora za proširenje kružnog raskrižja
– Hrvatske ceste d.o.o su 2008. godine izgradile navedeno jednotračno kružno raskrižje vanjskoga promjera 30 m, najvećeg kojeg se moglo smjestiti u slobodni prostor, kako bi se iz Ulice Nikole Šubića Zrinskog moglo skretati prema bolnici. Tada je Ulica Marka Marulića bila dvosmjerna, a Ulica Nikole Šubića Zrinskog dvotračna cesta. Zbog neriješenih imovinskopravnih odnosa nisu se mogle izgraditi trake za desno skretanje bez ulaska u kružno raskrižje iz Zvonimirove ulice i Ulice Marka Marulića, stoji u priopćenju Hrvatskih cesta.
Kako nadalje objašnjavaju, razlog uklanjanja postojećeg kružnog toka kod OB Zadar, riječ je značajnom povećanju prometa kojeg sadašnji kružni tok uskoro više ne bi mogao podnijeti.
– Okvirni kapacitet izgrađenoga kružnoga raskrižja je 18.000 vozila na dan. Kada se 2014. godine radila projektna dokumentacija za rekonstrukciju državne ceste DC407, prosječni godišnji dnevni promet na DC407 iznosio je 20.130 vozila s tendencijom rasta prometa od oko 1%. U 2018. godini prosječni godišnji dnevni promet iznosi 20.742 vozila, a prosječni ljetni dnevni promet je 27.825 vozila. Dakle, postojeće jednotračno kružno raskrižje je bez proširenja, nedovoljnog kapaciteta, navode iz HC-a.
Kako se Ulica Nikole Šubića Zrinskoga proširuje u četverotračnu cestu, a Ulica Marka Marulića postaje jednosmjerna trotračna cesta, trebalo bi proširiti kružno raskrižje u dvotračno da bi se povećala propusna moć raskrižja. Tada bi vanjski promjer dvotračnoga kružnog raskrižja bez nogostupa iznosio 48-50m, no prostora za proširenje kružnog raskrižja u dvotračno na dosadašnjoj poziciji nema bez rušenja trokatnice na križanju ulica Marka Marulića i Nikole Šubića Zrinskog, objašnjavaju iz HC-a.
Smanjila bi se prometna sigurnost
– Drugo rješenje je micanje središta kružnog raskrižja na slobodni prostor Ravnica ili bolnice, što bi zahtijevalo položajno premiještanje Marulićeve i Zvonimirove jer privozi kružnom raskrižju trebaju biti približno pod pravim kutom. Oba navedena rješenja financijski su neisplativa u odnosu na vrijednost cjelokupne rekonstrukcije DC407, objasnili su nam iz HC-a.
Uza sve prednosti jednotračnoga kružnog raskrižja (veća sigurnost prometa, manje posljedice prometnih nezgoda, kraće čekanje na prilazima, manji troškovi održavanja, smirivanje prometa u urbanim sredinama), iz HC-a navode kako bi se, s druge strane, rekonstrukcijom u dvotračno kružno raskrižje, uz poteškoće s pomanjkanjem prostora u već izgrađenim urbanim područjima, zapravo smanjila prometna sigurnost jer bi se povećao broj konfliktnih točaka.
– Raskrižja većeg polumjera nisu najprikladnija rješenja ispred javnih ustanova (u ovom slučaju bolnice) jer znatno produljuju putanju pješaka. Osim toga, kako se iz Ulice Marka Marulića može skrenuti jednom trakom ravno i s dvije trake lijevo u Ulicu Nikole Šubića Zrinskoga, a iz Ulice Nikole Šubića Zrinskoga se može skrenuti samo lijevo, izgradnjom kružnog raskrižja došlo bi (u kružnom raskrižju) do preplitanja dominantnih prometnih tokova, navode u priopćenju naglasivši kako izgradnjom kružnog raskrižja ne bi bilo moguće povezati sva raskrižja u ulicama Ante Starčevića, Nikole Šubića Zrinskoga i Marka Marulića u „zeleni val“ niti bi ih bilo moguće sinkronizirati.
Žmirići ostaju semaforizirani
Iz Hrvatskih cesta odgovorili su nam i na upit vezan za rekonstrukciju raskrižja na Žmirićima koja bi konačno trebao riješiti noćne more Zadrana i turista.
– Raskrižje na Žmirićima na DC306 će se rekonstruirati pa će svi privozi postati četverotračni, a u Ulici Hrvatskog sabora će se dodati dvije produljene trake za desno skretanje prema Ninu. Iz pravca Nina će se također produljiti i dodati dvije trake za skretanje ulijevo u Ulicu Hrvatskoga sabora jer je prema brojanju prometa to dominantni smjer kretanja vozila, navode iz HC-a dodavši kako je duljina rekonstrukcije navedenih privoza oko 900 m, a oko 300 m u Put Nina i Matije Gupca.
– Raskrižje će ostati semaforizirano, ali ovog puta s fazama rada semafora prilagođenima novom stanju, kažu iz HC-a, a planirani početak radova najavljuju na jesen 2019. godine do kada planiraju kompletirati projektnu dokumentaciju i riješiti imovinskopravne probleme.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
stanje na cestama
Snijeg i susnježica u Lici i Slavoniji, vozači se mole na oprez
Gastro
okruglice
Ovaj desert od kokosa i marcipana prava je zimska poslastica
Zadar
prognoza
Vikend započeo kišom, tijekom dana nestabilno vrijeme
Košarka
NBA liga
Ivica Zubac protiv Denvera ostvario “double-double” učinak
Svijet
Maule
Čile pogodio potres od 6,2 po Richteru
Zadar
VEĆ TRADICIONALNO
Sveta Luca darovala djecu na Pedijatriji
Zadar
kandidat za župana
Jure Zubčić: ‘Zbog aktivizma stvari gledam iz drugog kuta, a znate li tko mi je javljao afere?’
Nogomet
Legendarni zadarski (malo)nogometaš
Frane Fatović: ” Želim pokazati mladima da i s više od 40 godina mogu uživati u sportu”
Nogomet
talenti na okupu
Devet igračica i četiri igrača iz Zadarske županije u selektivnom kampu HNS-a
Zadar
FININE DRAŽBE