Plovidba će se i dalje odvijati tako da su zapovjednici dužni uspostaviti sigurnu brzinu, t.j. dužni su smanjiti brzinu u tolikoj mjeri da mogu lako i brzo obaviti manevar skretanja ili zaustavljanja
Nakon našega napisa o promijenjenim rutama brzih brodova na obalnim linijama iz Ministarstva mora nam je stigla informacija da neće biti novih plovnih ruta, pa nije ni zabranjeno ploviti kroz Veli Ždrelac.
Naime, Ministarstvo mora je nedavno odlučilo da svi putnički brzi brodovi moraju imati posebne uređaje kako bi se uklopili u tzv. AIS sustav i preko kojih bi ih se moglo kontrolirati u svakome trenutku, gdje se nalaze i kojom brzinom voze ti brodovi, odnosno počelo je tom odlukom konačno i provođenje pojedinih propisa o sigurnosti na moru koji su bili “mrtvo slovo na papiru”. Neki su brodari na Jadranu već dobili i prijave, jer nisu poštivali sve takve propise. Slijedom toga i na zadarskom području su brzi katamarani počeli pronalaziti nove rute na svojim putničkim linijama za otoke, jer su htjeli izbjeći plovidbu kroz tjesnace, one uske gdje je točno propisano kolikom brzinom se može ploviti. Između ostalih katamaran “Paula” je na liniji za Zverinac zaobilazio Veli Ždrelac i prema luci Rivanj plovio okolo cijeloga toga otoka sa sjeverne strane i tako kasnio u dolasku u zadnju luku, Zverinac ili Zadar.
No, iz Ministarstva mora je Zadarski list obaviješten kako je protekloga petka u Zadru održan sastanak predstavnika toga ministarstva, Agencije za obalni linijski promet i brodara koji održavaju linije u obalnome prometu, a na temu morskih uskih prolaza na šibenskom i zadarskom arhipelagu.
-Zaključeno je da brodovi u obalnome linijskom prometu neće mijenjati rute kroz prolaze Veli Ždrelac, kroz Sedmovraće, prolaz između otoka Obonjana i Zmajana, te između otoka Mišnjaka Velog i Gumanca, potom kroz Kokanski kanal, te i prolaz između rta Kakan i otoka Kamešnjak Veli. Plovidba će se i dalje odvijati tako da su zapovjednici dužni uspostaviti sigurnu brzinu, t.j. dužni su smanjiti brzinu u tolikoj mjeri da mogu lako i brzo obaviti manevar skretanja ili zaustavljanja. Red plovidbe se neće mijenjati, jer će brodovi u obalnome linijskom pomorskom prometu moći nadoknaditi zaostajanje ubrzavanjem na dijelu puta na kojem je dopuštena veća brzina, ističe u svome izvješću za Zadarski list glasnogovornica Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Marina Halužan. Dodaje također da i Lučka kapetanija Zadar redovno nadzire plovidbu na cijelom svom području za kojega je nadležna i kada su pitanju manji gliseri, koji nerijetko voze nedopuštenim brzinama i blizu obale.Podsjetimo da se u navedenim tjesnacima zato što su uži od 300 metara, ne smije voziti brže od osam čvorova, a katamarni voze i dvostruko, pa i trostruko brže.
najnovije
najčitanije
Zadar
DIVLJA VOŽNJA
DIVLJANJE NA A1: Na autocesti jedan vozio 241 kilometara na sat, a drugi brzinom od 223 kilometra
Gospodarstvo
PRAVAC PREMA NOVOJ KARIJERI
Čekate znak za promjenu posla? Možda ga gledate svaki dan, a da toga niste niti svjesni
Crna Kronika
PROMETNA NESREĆA
NESREĆA U ZADRU Na pješačkom prijelazu naletio na 88-godišnju pješakinju, teško je ozlijeđena
Crna Kronika
KRAĐE
Dvojac u zadarskoj trgovini krao odjeću, 70-godišnjaka se sumnjiči za krađu parfema…
Crna Kronika
PU ZADARSKA
Muškarac osumnjičen da je na zadarskom otoku teško ozlijedio 68-godišnjaka
Zadar
HRISTOS VASKRSE!
U Zadru proslavljen pravoslavni Uskrs: Pozivam vas da neumorno njegujemo potrebu za narodnim jedinstvom
Scena
TIK TOK
VIDEO Britanka bila na zabavi u Zadru pa ostala u čudu: ‘Tko je ovaj tip? Ljudi su ludi za njim’
Zadar
Rekordne brojke
[FOTO] Završeno 11. izdanje Wings for Life utrke, pobjednici u Zadru Kristijan Rubinić i Nataša Šustić
Zadar & Županija
Velika utrka
FOTO Točno u 13 sati krenula utrka Wings for Life, 8000 sudionika trče za one koji ne mogu
Zadar
Vremeplov