Proizvod se stvara u tvornici, a marka u glavi. Potrošači ne stvaraju odnose s proizvodom, već s markom, koju krasi osobnost i pamtljivost. Brand ima ime, termin, znak i simbol, a predstavlja sustav fundamentalnih, vizualnih, verbalnih i pisanih karakteristika radi identifikacije i razlikovanja proizvoda ili usluga jednog proizvođača od ostalih, kazao je predavač, dodavši da formulu branda čine proizvod, pozicioniranje i osobnost
Razvojna agencija Zadarske županije je u suradnji s tvrtkom Janus Pim i MINGORP-om iz programa “Obrazovanje za poduzetništvo” u četvrtak organizirala seminar pod nazivom “Kako osmisliti prepoznatljivi brand?”. Seminar je održan u prostorijama Razvojne agencije Zadarske županije, a nazočilo mu je petnaestak sudionika.
Kako se moglo čuti na predavanju, ovakav oblik seminara namijenjen je svima koji stalno ili povremeno sudjeluju u stvaranju branda ili njegovoj implementaciji, komuniciranju i kontroli nastupa na tržištu. Cilj seminara je upoznati sudionike s osnovnim elementima upravljanja robnom markom – od kreiranja, preko komuniciranja, do pozicioniranja branda na domaćem i stranom tržištu.
Postpotrošački potrošač
Predavač je bio Orhan Lujinović koji je detaljno obradio teme “Kreativno razmišljanje u marketingu”, “Uvod u branding”, “Plava krava”, “Koncepti brandinga”, “Izrada brand standarda za tvrtku”, “Kako izraditi brand za male i srednje poduzetnike”, “Povrat ulaganja u komunikaciju” te “Branding u Republici Hrvatskoj”.
Nakon uvoda i upoznavanja, Lujinović je govorio o postpotrošačkom potrošaču koji je potrošio sve što je mogao, ono što mu je potrebno ima, a potrebno mu je vrlo malo. Takav je potrošač prezaposlen da bi iskušavao proizvode i usluge koji su novi na tržištu.
– Za dobar branding nije potrebno reklamirati nego inovirati. Staro pravilo glasi – stvorite sigurne, obične proizvode i pridružite im izvrstan marketing. No danas je na snazi pravilo – stvorite osobite proizvode koje traže pravi ljudi, naglasio je Lujinović. Da bi se ideje proširile, potrebno je da su virusne, odnosno potrebni su ‘kihači’ kao glavni mediji za prijenos takvih ideja. Oglašavati je beskorisno, naglasio je predavač, osim ako je usmjereno utjecajnim ‘kihačima’.
– Cilj marketinga treba biti tržišna niša, a ne golemo tržište. Razlikujte svoje potrošače i prepoznajte najprofitabilniju skupinu. Priče koje prodaju proizvod su zdravlje, sreća, mladost, seks, bogatstvo, nada, budućnost i ostalo, istaknuo je Lujinović. Nadalje na seminaru se govorilo o razlici između pojmova proizvod i brand.
– Proizvod je sve ono što se može ponuditi tržištu da bi izazvalo pozornost, nabavku, upotrebu ili potražnju, a što bi moglo zadovoljiti želju ili potrebu. Proizvod se stvara u tvornici, a marka u glavi. Potrošači ne stvaraju odnose s proizvodom, već s markom koju krasi osobnost i pamtljivost. Brand ima ime, termin, znak i simbol, a predstavlja sustav fundamentalnih, vizualnih, verbalnih i pisanih karakteristika radi identifikacije i razlikovanja proizvoda ili usluga jednog proizvođača od ostalih, kazao je predavač, dodavši da formulu branda čine proizvod, pozicioniranje i osobnost.
Osobnost je izvor vrijednosti
Brand znači ugled, ali i obećanje. Proizvod bez jače osobnosti nikoga ne zanima. Osobnost je izvor vrijednosti marke-diferencijacija koja marku čini zanimljivom i pamtljivom.
Brand se izgrađuje kroz komunikaciju s potrošačem, interakcijom s kupcem i na putu od vizitke do TV spota.
Lujinović je, nadalje, govorio o elementima identiteta svake marke.
– Ime, logotip i likovi, boja, slogani i pakiranje čine osnovne elemente. Kod odabira dobrog imena branda za tvrtku ili proizvod potrebno je zadovoljiti pet osnovnih pravila, a to su da budi pozitivne asocijacije, da je lagano za izgovor i pamćenje na svim tržištima, da sugerira koristi koje proizvod nudi, različitost te korištenje brojeva kad se govori o tehnološkim brandovima. Svakako, ne smije se koristiti postojeća imena brandova, kazao je Lujinović.
Što se tiče pravila odabira dobrog logotipa, predavač je kazao da je važna jednostavnost, bezvremenost, da je primjenjiv na sve promotivne i korporativne materijale, skalabilan, da ima odgovarajući odnos visine i širine. Boja je u drugom planu, ali je zato važan kvalitetan tisak, jasnoća oblika u malim veličinama te nadopunjavanje s bojama oglasa.
– Karakteristike dobrog slogana su jasnoća, konciznost, snaga, uvjerljivost, pamtljivost i povjerenje. Pakiranje proizvoda mora biti funkcionalno, ergonomsko, ekonomično i estetsko, zaključio je Lujinović. Na kraju seminara sudionici će dobiti putem elektronske pošte ‘šprancu’ koju će popuniti i poslati stručnoj osobi koja će ga potom pregledati i poslati nazad pošiljatelju. Na taj način sudionici seminara imat će priliku vježbati kako se ispunjava poslovni plan i marketing rada.
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
JEDNOSTAVAN I JEZGROVIT
Zadarska nadbiskupija ima novi logo, objasnili o čemu se radi
Hrvatska
SVJETSKI DAN PLESA
Tko voli ples večeras je u Gospiću došao na svoje
Hrvatska
REZULTATI
Croatia Airlines u 2023. s 19 posto više putnika i neto dobiti od 2,3 mil eura
Košarka
Bizarna situacija
Trener Minnesote mora na operaciju nakon što se na utakmici sudario s vlastitim igračem
Hrvatska
GOSPIĆ
Započela sanacija ceste ispod koje su pronađeni posmrtni ostatci 253 žrtve
Zadar
NAŠ ZADAR
Popularna zadarska stranica oduševila snimkom s vjenčanja: ‘Ne bude li mi ovakav pir, neću se udavat’
Zadar
Fra Andrija Bilokapić
Dobitnik županijske Nagrade za životno djelo: ‘Abortus, transrodnost, eutanazija, sve su to bolesti našega društva’
Crna Kronika
MAKARSKA
Preminula starija žena, policije privela 40-godišnaka koji ju je gurnuo
Zadar
NESREĆA
[FOTO] Nesreća kod City Gallerie, auto se zabio u stup
Moda
analiza subotnjeg đira