Uz osebujni izgled Mondeo se može pohvaliti tehnološkim iskoracima od kojih jedan znači u ponudi i 1-litreni benzinac s tri cilindra
U čast proslave 20. rođendana Ford je za svoju srednjoklasnu limuzinu Mondeo – premijera je bila 1992., a početak prodaje u ožujku 1993. godine – pripremio novu generaciju. U stilu s brzim promjenama što krase veliku većinu današnjih modela, aktualna generacija iz 2007. godine sredinom 2013. bi trebala dobiti novi izgled. Već samim svojim postankom, pa tako i nazivom, Mondeo je dobio zadaću globalnog zavođenja publike. Koliko mu je to uspjelo izvan »zapadnog svijeta« ostaje dvojbeno, no kako se čini najnovija, peta po redu generacija mogla bi se proširiti i na istočnoeuropska tržišta, posebno Rusiju.
Vizualno, Mondeo se odlučio »izbildati« i u svakom smislu pokazati svoje najagresivnije lice ikad. Naum dizajnera bio je ekstremnim povećanjem rešetka hladnjaka napraviti izrazito atraktivan izgled prednjeg dijela automobila. Uostalom to je i prijeko potrebno jer se u današnjem unificiranom oblikovanju i treba izdignuti iz mase kako bi se pridobilo kupca. K tome, »C« nosač krova je izrazito zaobljen i zakošen tako da se stvara pomalo i coupeovski izgled. Straga se naglašenom muskulaturom odbojnika također sugerira masivnost i snaga.
I unutrašnjost je značajno redizajnirana te okrenuta visokotehnološkom stilu. Instrument ploča je sva u stilu digitalne grafike dok je središnja konzola vrlo elegantna, s jasno izraženim stremljenjem prema luksuzu. Veliki zaslon osjetljiv na dodir se podrazumijeva, kao i vrlo kvalitetni materijali od kojih je načinjena ne samo armatura već i svi plastični detalji.
I gama motora je vrlo zanimljiva, mada poznata i iz ostalih novijih Fordovih automobila. Benzinci, vjerovali ili ne jer ipak se radi o limuzini koja stremi prema 1,5 tona težine, startaju već s nedavno predstavljenim mališanom zapremine od samo jedne litre. K tome riječ je o motoru s tri cilindara što zahvaljujući najnovijoj generaciji turbokompresora razvija 125 KS. Ostali benzinci su »normalniji« – zapremina im je 1,6 i 2 litre. U ponudi će se naći i dizelaši, primjerice gama skoro jednaka onoj koju pronalazimo i kod kompaktnog Focusa, a u pripremi je i napredna hibridna verzija. Kako smo primijetili i kod nekih drugih modela, hibrid će imati bateriju što će Mondeu omogućavati čak stotinu kilometara u potpuno električnom modu.
Dovoljno? Pa za prvo upoznavanje svakako jeste. Najavljeno je i to da će mu dužina nadrasti 4,8 metara te da će se u prodaji vrlo brzo naći i u karavanskoj verziji. Uostalom, premijera je uskoro, u Parizu zadnjih dana rujna kada će biti otkrivene i sve ostale pojedinosti.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
HRVATSKI SUVERENIST ZAČUĐEN
Za ovog saborskog zastupnika nije glasao nitko, čak ni on, supruga, susjedi i prijatelji: “Dignut ću kaznenu prijavu”
Nogomet
BLIŽI SE NOGOMETNA GROZNICA
JOŠ 47 DANA DO EURA: Pogledajte kada će Vatreni igrati svoje utakmice u Njemačkoj
Košarka
NBA
Minnesota pobijedila Sunse i povela s 3-0 prvi put u povijesti
Ostali sportovi
EP u veslanju
Valent i Martin Sinković izborili finale EP-a, Damir Martin tek šesti u polufinalu
KK Zadar
KK ZADAR
Košarkaški klub Zadar proslavio obljetnicu osnutka: Mladić od 79 godina koji zaslužuje muzej
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA
ČUVENA POBJEDA ZADRA Pogledajte video od kojeg ćete se naježiti: ‘Posebnija je od drugih…’
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Moda
zadarski concept store
[FOTO] Tiramol proslavio 10. rođendan. Sana Baraba: ‘Na rubu sam suza od sreće’
Zadar
fantastičan projekt