Nedjelja, 28. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

priznanja najzaslužnijima

Eno-gastro proizvod najveći je potencijal za održivi turizam

Autor: Nikolina Lucić

29.12.2023. 09:06
Eno-gastro proizvod najveći je potencijal za održivi turizam

Foto: Mislav Klanac

Nakon rekordne turističke godine, u kojoj je zadarski turizam napokon prešao granicu iz sada već slavne 2019. godine, Turistička zajednica Zadarske županije dodijelila je godišnja priznanja i nagrade najzaslužnijim dionicima, ne samo u turističkom, već i u znanstvenom i gastronomskom sektoru.


– Jedna smo od rijetkih regija koje su uspjehom nadmašile rekordnu 2019. godinu. Ti su rezultati plod zajedničkog rada, promišljanja i suradnje cjelokupne zajednice. Zahvale idu svima koji su na bilo koji način uključeni u turističku industriju, bilo izravno ili komplementarno. Turizam je ono što svi mi živimo svaki dan cijelu godinu, poručila je direktorica TZ-a Zadarske županije Mihaela Kadija, najavivši daljnji razvoj eno-gastro proizvoda, našeg najvećeg potencijala za održivi turizam.


– Razvoj tog proizvoda naš je strateški cilj u budućnosti, a posebno smo ponosni na održane prezentacije o tom proizvodu na našim emitivnim tržištima, pojasnila je Kadija.


Gastroavantura


Turističke zajednice grada Paga, te općina Povljana i Kolan nagrađene su tako za pozitivan i učinkovit primjer destinacijskog menadžmenta i suradnje na projektima »Pag Outdoor« i »Pag na meniju«, stvaranjem jedinstvene promotivne platforme destinacije, te sinergijskim predstavljanjem paške ponude na sajmovima i promocijom outdoor turizma.


Direktorica Turističke zajednice grada Paga Vesna Karavanić tim nam je povodom kazala da su se zajedno uhvatili u koštac na dva fronta.



– Prvi smo s hrvatskom turističkom zajednicom potpisali ugovor o razvoju outdoor turizma i time utrli put drugim kolegama. Razvili smo projekt koji je u jedno spojio sve mogućnosti otoka, tijekom cijele godine. Naš drugi projekt je »Pag na meniju«, kojim u prvi plan zaista stavljamo ono najbolje od otoka, a to je njegova hrana, kazala je Karavanić, naglasivši da tim projektom predstavljaju cijelu Hrvatsku, a ne samo otok Pag.


– Sa Srednjom školom Bartula Kašića, čiji su nastavnici i učenici svojom akcijom »Ca, ća se nekada kuhalo na našem otoku« pokrenuli val brendiranja otoka kao gastro raja, ali su pokrenuli i akciju certificiranja ugostiteljskih objekata za autohtonom ponudom. Osim toga, manifestacija »Pag na meniju« savršena je prilika za povezivanje prvih proljetnih gostiju i turističke industrije, pojasnila je Karavanić.


Agencija »Rajna outdoor« nagradu je zaslužila svojom ponudom aktivnog odmora koja sadrži atraktivne programe i aktivnosti na otvorenom. Osluškivanjem potreba gostiju agencija je oblikovala ponudu aktivnosti kreiranih prema željama i afinitetima različitih skupina gostiju. Jedan su od pionira izvanpansionske ponude starigradskog područja.


Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru nagradu je zaslužio zbog svog doprinosa turističkom sektoru i razvoju destinacije u stvaranju mladog obrazovnog kadra, te kontinuiranoj spremnosti na suradnju.


Outdoor i nautika



»ZADAR ArhipelaGO« projekt je devet turističkih zajednica otoka zadarskog arhipelaga u svrhu promocije outdoor turizma. A nagrada im je stigla i zahvaljujući vrijednom priznanju za promotivni video »Zadar ArchipelaGO – Inviting Adventure«, koji prezentira mogućnost biciklizma zadarskog arhipelaga, a osvojio je drugo mjesto u kategoriji Turistički proizvod na Međunarodnom festivalu turističkog filma »ART&TUR« u Portugalu.


Događanje »Đirada Pašman«, koje se održava svakog travnja, posebna je stoga što prolazi vidikovcima otoka Pašmana, šumskim tematskim stazama, a završava na najvišem vrhu otoka s kojega se pruža pogled na čak tri nacionalna parka i dva parka prirode te cijeli zadarski arhipelag. Nastala kao ideja bolje valorizacije novoizgrađenih i postojećih vidikovaca, razlikuje se od drugih sličnih manifestacija upravo zbog svog oblika i neobavezne atmosfere.


Od komercijalnih subjekata nagradu je primio Falkensteiner Punta Skala Resort »Fortis Club«, koji se pokazao kao idealno mjesto za organizaciju 2. Svjetskog kongresa sportskog turizma, koji je okupio vodeće međunarodne stručnjake s područja sporta i turizma te Zaton Holiday Resort za promociju kamping segmenta i organizaciju 1. Svjetskog kamping festivala.


Treći je komercijalni dobitnik nagrade Ilirija d.d. za doprinos nautičkom turizmu i organizaciju 25. BBS-a, najvećeg nautičkog sajma u našem dijelu Europe.


Vina u fokusu



Posebne su nagrade pripale »Zadar Wine Gardenu« za promociju lokalnih proizvoda Zadarske županije i doprinos turističkoj ponudi. U samom srcu grada – pijaci, u dvorištu nekadašnje crkvice sv. Roka okuplja vinare zadarskog kraja te proizvođače sira, pršuta i maslinovih ulja, spajajući tako u jedno najkvalitetnije pružatelje eno-gastronomske ponude.


U pojedinačnoj su se konkurenciji svojim zaslugama istaknuli chef Josip Vrsaljko i sommerlier Ivan Stiblik, koji su, svatko na svoji način, pridonijeli brendiranju Zadarske županije kao eno-gastro destinacije. Vrsaljko kroz gastronomske kreacije, a Stiblik organizacijom prvog zadarskog festivala vina – »Zadar Wine Festivala«. Sa svojim je suradnicima nedavno najavio novo izdanje Zadar Wine Festivala, koje će se ove godine održati u veljači i to u velikoj dvorani na Višnjiku, gdje će se okupiti nikada veći broj vinara iz cijele Hrvatske, kao i brojni ugostitelji i stručnjaci u turizmu.


– Zadarska regija i dalje ne proizvodi dovoljno vina za tržišne potrebe. Bijela i rose vina i dalje prednjače u prodaji, a kultura ispijanja vina sve je kvalitetnija. Konobari i ugostitelji sve su obrazovaniji i teže imati lokalna vina na svojim kartama. Vinarska godina nije bila najpovoljnija, urodi su manji, ali kvaliteta je na visokoj razini, kazao je Stiblić, najavivši novi ZWF za 23. i 24. veljače.


– Dugo smo radili kako bismo ostvarili kvalitativni odmak kojem godinama težimo. Prepoznata je kvaliteta ZWF-a, tako da upiti stižu iz cijele Hrvatske. Očekujemo stotinjak izlagača, a naglasak će biti na posjetiteljima, kojih je sve više, a veseli me vidjeti da oni pristižu iz cijele zemlje, kazao je Stiblik, koji za novo izdanje ZWF-a priprema i konceptualno drukčije događanje.


– Od edukativnih i prezentacijskih radionica, preko edukacija koje počinju s prvim danom veljače, do kutka za kušanje i posebnih pogodnosti za ugostitelje i hotelijere, ove godine nudimo više i bolje, najavio je Sitblik.


Dobitnici nagrada


1. Turističke zajednice grada Paga, te općina Povljana i Kolan za pozitivan i učinkovit primjer destinacijskog menadžmenta i suradnje na projektima »Pag Outdoor« i »Pag na meniju«
2. Agencija »Rajna Outdoor« za doprinos unapređenju ponude programa posebnih interesa u aktivnom turizmu
3. Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru za doprinos turističkome sektoru i razvoju destinacije u stvaranju mladog obrazovnog kadra, te kontinuiranu spremnost na suradnju
4. Proizvod »Zadar ArhipelaGO« za doprinos unapređenju ponude i promocije outdoor turizma
5. Događanje »Đirada Pašman« za izniman napredak i snažan rast u broju posjetitelja
6. Falkensteiner Punta Skala resort »Fortis club« za obogaćivanje kongresne ponude i organizaciju 2. Svjetskog kongresa sportskog turizma
– Zaton Holiday Resort za promociju kamping segmenta i organizaciju 1. Svjetskog kamping festivala
– Ilirija d.d. za doprinos nautičkom turizmu i organizaciju 25. BBS – a
7. »Zadar Wine Garden« za promociju lokalnih proizvoda Zadarske županije i doprinos turističkoj ponudi
– Josip Vrsaljko i Ivan Stiblik za aktivu suradnju u razvoju i brendiranju eno-gastronomske destinacije