Izgradnja nove zadarske obilaznice projekt je kojemu se mnogi vesele. Naročito žitelji zapadnog dijela županije, koji će, iako je raskrižje na Žmirićima prošireno kako bi moglo primiti rastuće prometno opterećenje, izgradnjom nove obilaznice imati još jednu opciju dolaska u Zadar. Kao središte županije, te naše najpoznatije turističko središte, već godinama je pod nesmiljenim pritiskom rasta prometa, uzrokovanog kako turističkim tokovima, tako i povećanjem broja vozila građana.
Nova će obilaznica zato, uvelike smanjiti prometne gužve prema zapadu grada. Prometno je opterećenje progutalo postojeću zaobilaznicu, Ulicu Hrvatskog sabora, a Zadar se proširio oko nje i tako ju pretvorio u samo još jednu zakrčenu gradsku prometnicu.
Dva podvožnjaka
Zahvat bi započinjao petokrakim kružnim raskrižjem s Jadranskom cestom DC8, a završavao uklapanjem izmještene trase DC306 u postojeću trasu iste ceste. Na trasi su planirana dva kružna raskrižja i dva podvožnjaka za osiguranje kontinuiteta gradske mreže cesta. Hrvatske ceste odabrale su izrađivača prostorno-prometno-građevinske studije varijantnih rješenja izmještanja trase državne ceste DC306 na dionici Nin – Crno, s nastavkom do čvora Babindub na brzoj cesti A1.
Državna cesta DC306 inače počinje na otoku Viru, a završava na križanju s Jadranskom magistralom, na samom ulazu u grad Zadar, pored Supernova centra. Ukupna duljina ceste iznosi 27,5 kilometara.
Upravo zato načelnika Općine Vir Marina Radovića pitali smo kako on i mještani gledaju na prometnu budućnost koja je sve bliža jer otok Vir jedno je od najpoznatijih turističkih odredišta u županiji te je na trasi zapada županije koji je ionako zakrčen prometom.
– Nova će nam obilaznica definitivno olakšati život u ljetnim mjesecima, kada se, osim uobičajenih prometnih tokova građana prema zapadu, u promet uključuju i tisuće turista koji putuju prema gradu Ninu i njegovim okolnim naseljima, pa sve do otoka Vira. Iako je trenutačno raskrižje u Žmirićima rekonstrukcijom donijelo rasterećenje, svako ljetno nevrijeme, a to svi znamo, i dalje znači velike gužve. Sve od grada Nina pa do raskrižja Žmirići, podsjetio je Radović te dodao kako zapadu županije kvalitetno prometno rješenje svakako treba kako bi postalo još turistički atraktivnije, ali i sigurnije.
Od Nina do Murvice
– Ne govorim tu samo o turistima, već i građanima koji rade u Zadru, a žive na zapadu. Svakodnevni odlazak na posao i put kući ne bi smio biti noćna mora, dodao je.
Prije petnaest godina izgrađena je obilaznica Privlake, zamišljena kao prvi dio budućeg izmještanja trase državne ceste DC306 na potezu Privlaka – Nin – Zadar. No, studija koja se izrađuje, bavi se izmještanjem postojeće trase DC306 u novi koridor predviđen prostorno-planskom dokumentacijom, na dionici od Nina do križanja s Jadranskom magistralom u Murvici. Produžetkom trase do čvora Babindub na brzoj cesti, nova bi prometnica ujedno služila kao obilaznica Zadra, s kvalitetnom vezom na autocestu A1.
S obzirom da bi Murvica postala novim čvorištem odakle bi se priključivalo na autocestu A1, načelnika općine Poličnik Davora Lončara pitali smo za njegovo mišljenje o ovom zahvatu, jer prostor je općine ionako već zakrčen prometom koji dolazi s autoceste. Lončar već godinama zaziva bolja prometna rješenja na području svoje općine, koja je zbog blizine gradu iznimno atraktivna za mlade obitelji, a postojeći su prometni tokovi opasni i nekvalitetni, s obzirom na količinu prometa koji se njima odvija. Upozorava zato, da rješenje za novu obilaznicu mora ići na ruku svim općinama i gradovima kroz koje će prolaziti, iako, dodaje, ne želi da građani pate zbog rješenja do kojeg će se doći.
Hitno rasterećenje
– Zadar je grad svih nas, bez obzira gdje živjeli. Svi mu gravitiramo Zadru, svi putujemo prema Zadru. Upravo se zato treba usuglasiti oko rješenja koje će biti prometno najpovoljnije za zadarski promet, ali i nas koji ćemo uz obilaznicu živjeti. Kada je prije deset godina krenula inicijativa da se od Karaule radi poveznica nove četvrtotračne prometnice, koja će ići od Babinduba, preko zona Crno i Murvica do Karaule i do Zatona, okomite prometnice trebale bi spajati gradska naselja Bokanjac, Borik, Kožino i Zaton sa zapadom županije. Najvažnije je istaknuti da se prometne gužve na ulazu u grad učinkovito rasterete, uz istovremeno osiguranje normalnih tokova prema gradu Ninu i otoku Viru, rezimirao je Lončar, poručivši kako je to projekt koji struka ocjenjuje kao kvalitetno rješenje koje će biti učinkovito godinama.
– Svi mi u JLU imamo svoje potrebe i prioritete, a naš je da se promet na našem prostoru čim prije dovede u red jer nama pod hitno treba rasterećenje prema ulasku u Zadar. Istinu treba reći, Zadar je prometno zagušen, prometala je sve više, a pažnja vozača sve lošija. Mi koji živimo uz sam rub grada, te svakodnevno pratimo promet koji teče prema Zadru pod posebnim smo pritiskom, a s tim i prometu pristupamo s posebnom pažnjom, jer trenutno je previše rizika, koji su svima poznati, zaključio je Lončar.
najnovije
najčitanije
Novosti
prognoza
Hoće li ova zima biti oštra? Stručnjaci objavili detaljno izvješće
Novosti
MANJKAVOSTI
UZV srca u Zadru za tri dana, a u Puli i Osijeku – dogodine. Međutim, liječnici upozoravaju na jednu stvar…
Crna Kronika
Romsko naselje
Pucao u nevjenčanu suprugu i njezinu sestru. Jedna je umrla
Zadar
PODIZANJE KVALITETE
Športski centar Višnjik nabavlja važnu opremu! ‘Novi sustav omogućit će…’
Nogomet
borba za sp
Italija protiv Sjeverne Irske u Bergamu
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!