Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

ZAVRŠIO NA SUDU

Zadranin reklamirao skupu garnituru i dobio novu, staru nije vratio ni šest godina od isporuke

Autor: Goran Šimunov

10.06.2025. 16:35
Zadranin reklamirao skupu garnituru i dobio novu, staru nije vratio ni šest godina od isporuke

Foto: Pexels



Trgovački sud u Zadru donio je presudu da Zadranin mora jednoj poznatoj tvrtki koja prodaje namještaj vratiti sjedeću garnituru. Isporučena mu je garnitura drugačije boje od naručene pa je to reklamirao te su mu poslali novu, a staru garnituru im nije vratio ni šest godina od isporuke.


Sud je dao mogućnost ovom Zadraninu da se ove obveze može osloboditi isplatom tužitelju iznosa od 3.020,97 eura, sa zakonskom zateznom kamatom. Tuženik treba ovoj tvrtki naknaditi i parnične troškove u iznosu od 1.826,66 eura.


Reklamacije i greške


Zadranin je od ovog poznatog prodavača namještaja naručio sjedeću garnituru od crnog štofa koja mu je isporučena 27. veljače 2019. godine. Nakon isporuke garniture kupac je tužitelju podnio reklamaciju zbog razlike u boji garniture, smatrajući kako mu nije isporučena garnitura koju je naručio. Reklamaciji je udovoljeno, a isporučena garnitura je ostavljena kupcu na besplatnu uporabu dok mu ne stigne nova, a što se dogodilo sedam mjeseci kasnije. Kupac je preuzeo novu garnituru, no odbio je vratiti ovom trgovcu namještajem ranije isporučenu garnituru.




Tuženik u cijelosti osporava sve činjenične navode u tužbi, kao i osnovanost postavljenih tužbenih zahtjeva.


– Kupio sam ovu garnituru koja je stajala čak 3.020,97 eura, no ona mi nikada nije isporučena. Umjesto naručene garniture ova trgovina mi je u dva navrata isporučila neispravne identične garniture u dvije boje. Nakon što mi je prvi put isporučena neispravna garnitura, voditelju Službe za kupce ove trgovine, s kojim sam cijelo vrijeme imao korespondenciju e-mailom i telefonski, predložio sam da se ispravna garnitura u tvornici prije isporuke fotografira kako ne bi opet došlo do greške, kazao je Zadranin istaknuvši kako to nije učinjeno, pa je proizvođač ponovno isporučio identičnu neispravnu garnituru, kao i prvog puta.


Potvrda tapetara


Tapetar iz jedne tvrtke kojeg je tužitelj angažirao i poslao nakon reklamacije za prvu garnituru, je u mojoj kući nakon pregleda pismeno utvrdio kako je isporučena garnitura s nedostacima koje sam naveo i koji dokument je dostavljen ovoj trgovini. Tapetar je potvrdio kako je garnituru nemoguće ispraviti, iskazivao je Zadranin na sudu dodajući kako je radi mirnog rješenja spora uputio prijedlog tužitelju da mu isporuči garnituru kakvu je i naručio, a ako to ne mogu, da mu dadu 80-postotni povrat iznosa cijene garniture ili da zadrži obje neispravne garniture.


Sud je ocjenjivao sve dokaze, pa je tako utvrdio kako je nesporno da je tuženik izjavio reklamaciju i u odnosu na novu, drugu isporučenu garnituru, a koja kao takva nije uvažena, odnosno nije postupljeno po njoj. No zaključeno je kako je tužbeni zahtjev osnovan, budući da se ovaj kupac može dogovoriti s tužiteljem neovisno o ovom postupku. Tužitelj tužbom potražuje vraćanje prve garniture, odnosno, sukladno pravilima obveznoga prava, isplatu njezine tržišne protuvrijednosti za slučaj da povrat garniture iz objektivnih razloga nije moguć.