Foto: Mate Komina
Mi vrlo nesvjesno svakodnevno upijamo poruke koje odašilju različite države s ciljem da ojačaju svoj položaj na međunarodnom, političkom i gospodarskom tržištu te naravno da zarade na tome, a istodobno povećaju svoj međunarodni utjecaj, kazao je u Zadru dr. sc. Božo Skoko, jedan od od vodećih hrvatskih komunikacijskih stručnjaka i redoviti profesor Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, koji je u Svečanoj dvorani Sveučilišta održao predavanje pod nazivom »Strateško komuniciranje država«.
Svrha predavanja bila je ukazati na važnost imidža država u suvremenim međunarodnim odnosima te kako države komuniciraju na međunarodnoj pozornici.
– Ovo je interdisciplinarna tema koja povezuje odnose s javnošću, komuniciranje općenito, s turizmom, diplomacijom i politologijom. Govorimo o prilično novoj disciplini koja je postala aktualna u posljednjih desetak godina. Države trenutačno ulažu milijune u vlastito komuniciranje, dakle postaju komunikatori. One komuniciraju svakodnevno, a toga često nismo svjesni. Države nam svakodnevno odašilju poruke, prodaju priče kroz gastronomiju, kroz svoje proizvode, kroz kulturu, televizijske sapunice i filmove. Svakodnevno slušamo nečiju glazbu, divimo se nečijem načinu života. Ništa od toga se ne događa slučajno, iza svega stoji upravo strategija, rekao je Skoko.

Nadodao je i kako danas mnogi iz Hrvatske rade za strane korporacije te je u samo nekoliko poteza na tastaturi moguće naručiti proizvod iz bilo kojeg dijela svijeta.
– Dakle, postali smo ovisni jedni o drugima više no ikad. Uprli smo očima jedni u druge, upravo zbog toga moramo postati komunikacijski subjekti, a ne objekti, istaknuo je ovaj komunikacijski stručnjak dodajući kako se nalazimo u svojevrsnom informacijskom kaosu.
– Jeftinije no ikada možemo međunarodno komunicirati, ali je konkurencija također veća no ikada. Kad govorimo o izvozu roba i usluga, mi smo postali globalno međuovisni. Samim time, da bismo ojačali svoje proizvode i izvoznike, moramo promicati imidž zemlje. Kada ljudi ne mogu procijeniti kvalitetu proizvoda, vode se upravo imidžem zemlje iz koje proizvod dolazi, zaključio je prof. Skoko.
najnovije
najčitanije
Zadar
80 učenika i 11 mentora
Kneževa palača puna mladih talenata: Pogledajte kako je protekao učenički Supertalent na njemačkom
Hrvatska
osobni asistenti
Nakon odluke Ustavnog suda Vlada brani zakon i ističe rekordna ulaganja
KK Zadar
ABA liga, 11. kolo
Zadranima večeras u goste stiže Ilirija pojačana Bobanom Marjanovićem
Footopis
RAPHINHA
SILA SE BUDI Bio je na izlaznim vratima, a onda je ‘preko noći’ postao novi Rivaldo
Zadar
vezovi 7 i 8
Poništen postupak za dva veza u Gaženici, LUZ nije objasnio odluku vezanu za davanje koncesije
Plodovi zemlje i mora
U straigradu
NAJULOV 2025. Antonio Koić ulovio je ribu života
Zadar & Županija
Lijekovi za otoke
Napravili smo đir s brodskom ljekarnom: “Ma ovo je pun pogodak, donijela nam je život!”
Županija
Stari problem
Liječnik Makedonac napustio otok, Ižani opet bez svog liječnika
Zadar
nakon 16 godina
Boćarski klub »Crvene kuće« prestaje s djelovanjem, a “odjavili” su se na poseban način
Zadar
educiranje i informiranje