
Foto: Mate Komina
Mi vrlo nesvjesno svakodnevno upijamo poruke koje odašilju različite države s ciljem da ojačaju svoj položaj na međunarodnom, političkom i gospodarskom tržištu te naravno da zarade na tome, a istodobno povećaju svoj međunarodni utjecaj, kazao je u Zadru dr. sc. Božo Skoko, jedan od od vodećih hrvatskih komunikacijskih stručnjaka i redoviti profesor Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, koji je u Svečanoj dvorani Sveučilišta održao predavanje pod nazivom »Strateško komuniciranje država«.
Svrha predavanja bila je ukazati na važnost imidža država u suvremenim međunarodnim odnosima te kako države komuniciraju na međunarodnoj pozornici.
– Ovo je interdisciplinarna tema koja povezuje odnose s javnošću, komuniciranje općenito, s turizmom, diplomacijom i politologijom. Govorimo o prilično novoj disciplini koja je postala aktualna u posljednjih desetak godina. Države trenutačno ulažu milijune u vlastito komuniciranje, dakle postaju komunikatori. One komuniciraju svakodnevno, a toga često nismo svjesni. Države nam svakodnevno odašilju poruke, prodaju priče kroz gastronomiju, kroz svoje proizvode, kroz kulturu, televizijske sapunice i filmove. Svakodnevno slušamo nečiju glazbu, divimo se nečijem načinu života. Ništa od toga se ne događa slučajno, iza svega stoji upravo strategija, rekao je Skoko.
Nadodao je i kako danas mnogi iz Hrvatske rade za strane korporacije te je u samo nekoliko poteza na tastaturi moguće naručiti proizvod iz bilo kojeg dijela svijeta.
– Dakle, postali smo ovisni jedni o drugima više no ikad. Uprli smo očima jedni u druge, upravo zbog toga moramo postati komunikacijski subjekti, a ne objekti, istaknuo je ovaj komunikacijski stručnjak dodajući kako se nalazimo u svojevrsnom informacijskom kaosu.
– Jeftinije no ikada možemo međunarodno komunicirati, ali je konkurencija također veća no ikada. Kad govorimo o izvozu roba i usluga, mi smo postali globalno međuovisni. Samim time, da bismo ojačali svoje proizvode i izvoznike, moramo promicati imidž zemlje. Kada ljudi ne mogu procijeniti kvalitetu proizvoda, vode se upravo imidžem zemlje iz koje proizvod dolazi, zaključio je prof. Skoko.
najnovije
najčitanije
KK Zadar
ABA liga, 11. kolo
Zadar prokockao plus deset, presudila dvojbena odluka u zadnjem napadu
Novosti
SVETI OTAC SE OPORAVLJA
Papa samostalno pročitao Angelus s vatikanskog prozora
Županija
svečani program
Benkovačka HVIDR-a obilježila 30. obljetnicu osnivanja
Novosti
GRČKA AGENCIJA ANA
Još deset Bad Blue Boysa bit će pušteno iz zatvora u Grčkoj
Nogomet
HNL
Kiks Hajduka u Kranjčevićevoj, Splićanima prekinut niz pobjeda
Zadar & Županija
KRVAVI NAPAD
Vuk u Murvici napao stado ovaca! ‘Najžalije mi je ovna vilaša…’
Crna Kronika
hara pedofil
Španjolac mami djecu u svoj auto: “Danas je bus otkazan, ja sam Uber vozač”
Županija
pripreme za sezonu
Luksuzni turistički resort Jake Andabaka u Sv. Filipu i Jakovu u potrazi za radnicima
Crna Kronika
zaradila kaznenu prijavu
Ukrajinka u Zadru vrijeđala i šutala policajca
Crna Kronika
POLICIJA