Foto: Reuters
Prolazak kamiona koji teži 40 tona cestom jednak je prolasku 50.000 automobila, što je vidljivo na prometnicama Koprivničko-križevačke županije gdje se odvijaju tri kapitalna infrastrukturna projekta, kaže ravnatelj Županijske uprave za ceste (ŽUC) Dragutin Guzalić.
U Koprivničko-križevačkoj županiji odvija se gradnja drugog kolosijeka željezničke pruge i brze ceste te projekt aglomeracije, a svi oni ostavljaju danak kroz oštećenje prometnica, rekao je Hini ravnatelj ŽUC-a Guzalić.
Hrvatske prometnice ne uništavaju automobili, nego izričito kamioni. One su građene tako da bez problema izdrže automobilski promet koji ih “više miluje nego uništava”.
No, zato je prolazak teretnog vozila, koje zajedno s teretom teži 40 tona, jednak prolazu 50.000 automobila, a i to je dosta konzervativna procjena jer struka smatra da se radi o rasponu od 50.000 do čak 100.000 vozila.
S druge strane, teretna vozila su svakom godinom sve teža, pa ne čudi da podravske i prigorske ceste zbog realizacije tri velika projekta trpe oštećenja.
Za gradnju brze ceste od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog ŽUC je imao pravo na sklapanje ugovora o prekomjernoj uporabi prometnica, ali je od toga odustao jer se većina teretnih vozila kreće po državnim cestama, a tek manji dio županijskim.
Osim toga, takav ugovor ne jamči točno obeštećenje jer pravilnik koji bi to regulirao još nije usvojen, iako je zakon donesen 2011. godine.
ŽUC je s izvođačem radova na drugom kolosijeku, turskom kompanijom Cengiz, sklopio ugovor o prekomjernoj uporabi cesta, ali samo za prometnice kojima se koriste kamioni turske kompanije.
Cengiz sam popravi oštećenja koja naprave njegovi kamioni, a s drugim tvrtkama nije mogao biti sklopljen takav ugovor jer se ne može utvrditi u kojem omjeru pojedina tvrtka uništava neku cestu, kaže Guzalić.
Projekt aglomeracije na području Križevaca, Koprivnice i Đurđevca posebna je priča. Brojni radovi izvođeni su na trupu prometnica ili neposredno uz njih, a izvođači su dužni sanirati samo dio prometnice gdje je rađen iskop.
Nažalost, taj se projekt previše otegao i ne čudi što građani, posebno vozači, iskazuju nezadovoljstvo.
“Graditi se mora i nitko nije protiv toga, ali treba naći ravnotežu kako bismo nakon velikih projekta doveli prometnice u prihvatljivo stanje“, ističe Guzalić.
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
GRADSKI VIJEĆNIK
Na Adventu napadnut Daniel Radeta! Napadač mu vikao da je “smrdljiva komunjara”
Zadar & Županija
NEZAVISNI
Erlić neće imati problema s “rukama” na proračunskoj sjednici. Podržat će ga i – Denis Barić
Zadar & Županija
most
Ivan Matić vraća se u Sabor i poručuje: Nastavit ću biti glasan oko intervencija u prostoru!
Advent
KASTAV
Boćarski dom postaje epicentar glazbe, zabave i adventske čarolije
Advent
CRIKVENICA
Spoj mora, čarolije i božićnog raspoloženja
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Zadar & Županija
GRADSKI VIJEĆNIK