U Hrvatskoj je tijekom božićnih i novogodišnjih blagdana ostvareno 92 tisuće turističkih noćenja ili 22 posto od onih u istom razdoblju godinu ranije, dok je u cijeloj 2020. noćenja bilo 54,4 milijuna, nešto više do 50 posto od ostvarenih u 2019., doznaje se iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
Napominjući kako se blagdanska noćenja odnose na razdoblje od 24. prosinca 2020. do 1. siječnja 2021., iz HTZ-a iznose prve podatke prema kojima je tih dana u Hrvatskoj bilo 23 tisuće turista ili 15 posto od njihovog lanjskog broja.
Turisti su pritom najviše noćili u objektima u domaćinstvu, gdje je ostvarena 41 tisuća noćenja, te potom u hotelima, s 22 tisuće noćenja.
Domaći turisti su za blagdane ostvarili većinu od ukupnih noćenja ili 63 posto, dok je među stranim turistima najviše bilo Nijemaca, iz Bosne i Hercegovine, SAD-a i Slovenije.
Zagreb, Split, Rovinj, Opatija i Dubrovnik su destinacije u kojima je za protekle blagdane ostvareno najviše noćenja.
Nijemci i Vir na prvom mjestu
Od ukupnih 54,4 milijuna turističkih noćenja u 2020., domaći su turisti ostvarili 20,8 posto, čime su i na drugom mjestu među svim nacijama koje su posjetile Hrvatsku.
Većinu noćenja ipak su i u 2020. ostvarili strani turisti, 79,2 posto, što znači i da je njihov udjel u noćenjima smanjen za oko 10 posto u odnosu na 2019. i mnoge godine prije.
Turisti iz Njemačke su i u prošloj godini zadržali poziciju broj jedan u hrvatskom turizmu tj. ostvarili su najviše od ukupnih noćenja, a među stranim turistima slijede ih Slovenci, Poljaci i Česi.
Iz HTZ-a iznose i podatke o top deset destinacija po ostvarenim noćenjima u 2020. (uključujući komercijalni i nekomercijalni smještaj), po kojima je Vir s gotovo 2,3 milijuna noćenja na prvom mjestu, što je ‘držao’ i gotovo cijele prošle godine.
Rovinj, koji je u prijašnjim godinama gotovo svake bio na prvom mjestu po noćenjima, sada je na drugom mjestu sa 1,8 milijuna noćenja, dok je treći Medulin s 1,4 milijuna, a četvrti Poreč s 1,38 milijuna noćenja. Slijede Mali Lošinj s 1,3 milijuna noćenja, Crikvenica s 1,28 milijuna te Umag s 1,27 milijuna. Novalja je na osmom mjestu s 1,2 milijuna noćenja, dok su na devetom odnosno desetom mjestu Zadar i Krk s 938,5 tisuća i 927,8 tisuća ostvarenih noćenja u 2020. godini.
Osim tih podataka, važnim ističu i ostvarenja u segmentu nautičkog chartera u 2020. u kojemu je sa 1,6 milijuna noćenja dostignuto 46 posto onih iz 2019.
U tijeku promotivne kampanje
Početak godine obično označava i početak novih promotivnih kampanja hrvatskog turizma za aktualnu godinu, što HTZ provodi i početkom 2021., kaže na upit Hine direktor HTZ-a Kristjana Staničić, dodajući da je do 15. siječnja u tijeku zimska kampanja “Croatia Full of Magic” na društvenim mrežama.
“Od sredine siječnja i u veljači provodit ćemo online kampanju na emitivnim tržištima “Croatia Full of New Beginnings” (“… puna novih početaka”), koja će ići i uz oznaku #CroatiaWishList2021, s ciljem skretanja pozornosti na Hrvatsku kroz nove početke i nove lijepe i pozitivne želje u 2021.”, ističe Staničić.
U toj će kampanji koristiti vizuale manje poznatih hrvatskih mjesta s kratkim i zanimljivim pričama kao prijedlozima što posjetiti, kušati, kako provesti odmor i slično, pri čemu su u fokusu eno gastronomija, prirodne ljepote, pješačke staze, nautike i drugo.
Za kraj siječnja Staničić najavljuje i provedbu zasebne kampanje čiji je cilj pozicioniranje Hrvatske kao atraktivne destinacije za digitalne nomade i to na tržištima Velike Britanije, Skandinavije, SAD-a i Australije.
Sajmovi ‘reducirani’
Iako se većina međunarodnih turističkih sajmova po Europi i svijetu već od 2020. zbog pandemije održavaju samo virtualno ili nikako, slično se nastavlja, barem u prvim mjesecima i u 2021., za koju je HTZ i znatno reducirao broj sajmova, na svega osam, na kojima će predstavljati hrvatski turizam.
“I u okolnostima pandemije iznimno je važno zadržavanje vidljivosti i pozicioniranja Hrvatske kao sigurne, kvalitetne i dobro pripremljene destinacije. S te strane najvažniji turistički sajmovi su i dalje dobar kanal komunikacije s tržištima i ujedno jedno od važnih mjesta susreta predstavnika destinacija s partnerima poput agencija, touroperatora, aviokompanija i drugih te ćemo sudjelovati na njih nekoliko i ove godine”, ističe Staničić.
Prvi sajam na kojem HTZ u 2021. planira predstavljati hrvatski turizam trebao bi biti kamping sajam “Camp&Car” sredinom veljače u Essenu, za što još čeka službena potvrda datuma i formata održavanja, a nakon toga slijedi svjetska turistička burza ITB Berlin, za koju se već zna da će biti samo u virtualnom obliku počekom ožujka.
Zatim bi trebali na sajam “Vakantiebeurs” u Utrechtu u novom terminu početkom travnja (prije bio početkom siječnja), pa nautički sajam BOOT u Düsseldorfu i sajam “f.re.e” u Münchenu, oba također u novim terminima krajem travnja (prije bili u veljači).
Početkom svibnja planirano je predstavljanje na sajmu “Ferienmesse” u Beču, a nakon ljeta još na sajmu TTG u Riminiju sredinom listopada te nburzi WTM u Londonu početkom studenoga.
najnovije
najčitanije
Zadar
Prgodan program
Makedonsko kulturno društvo Biljana upriličilo program »Ususret Uskrsu«
Košarka
NBA liga
Cleveland zadnji sudionik drugog kruga, sada ih čeka Boston
Hrvatska
BIVŠA MOSTOVKA
Marija Selak Raspudić gostovala u Nu2: Nisam zbog toga sretna, ali zabrana pobačaja nije rješenje
Nogomet
HNL
Dinamo pobijedio kod Rijeke 2-1 i pobjegao na +4
Sport
Miris oktana
NAGRADA GRADA ZADRA Vesela utrka u kojoj su Fićo i Tesla jedan uz drugoga
Zadar
HRISTOS VASKRSE!
U Zadru proslavljen pravoslavni Uskrs: Pozivam vas da neumorno njegujemo potrebu za narodnim jedinstvom
Zadar
Rekordne brojke
[FOTO] Završeno 11. izdanje Wings for Life utrke, pobjednici u Zadru Kristijan Rubinić i Nataša Šustić
Zadar & Županija
Velika utrka
FOTO Točno u 13 sati krenula utrka Wings for Life, 8000 sudionika trče za one koji ne mogu
Zadar
Vremeplov
FOTO Zadar postao pravo središte svijeta oldtimera
Zadar
Poseban dan