U akciji "Sigurna plovidba, u kojoj su sudjelovale sve kapetanije u RH, u Zadru bio je i državni tajnik Josip Bilaver koji je je rekao kako je broj nesreća ove godine smanjen u odnosu na prošlu godinu, te da je ova godina zadovoljavajuća po pitanju sigurnosti na moru.
– Cijelo vrijeme upozoravamo sve sudionike prometa na moru da se pridržavaju pravila, te da posebice paze na kupače i smanje glisiranje na udaljenostima manjim od 300 metara, istaknuo je Bilaver, dodajući kako je današnja akcija organizirana kako bi se povećala odgovornost svih sudionika u plovidbi, ali i da bi se ukazalo na potrebu edukacije koja je neophodna.
Bilaver se ovom prilikom također osvrnuo i na administraciju, koja trenutno odnosi jako puno vremena, na što se i osobno uvjerio prilikom dvije intervencije koje su provedene zbog prebrze vožnje blizu obale. Naime, kod svake intervencije, bilo je potrebno nešto više od pola sata kako bi se ispunili svi formulari i ispisale kazne koje su mogle biti plaćene na licu mjesta u iznosu od 2/3 cijene, ili u roku osam dana, ali u punom iznosu uz oduzimanje dozvole voditelju brodice.
– Osobno sam se uvjerio kako ispisivanje kazne traje dosta dugo, tako da je to dio koji moramo unaprijediti, rekao je državni tajnik, objasnivši kako će već sljedeće godine biti određenih unaprjeđenja u pogledu administracije u svrhu povećanja efikasnosti.
Inače, kako se moglo čuti, akcije sigurne plovidbe provode se svakodnevno,te su najčešće intervencije zbog prekoračenja brzine, a kako je Bilaver istaknuo osim glisiranja i brze vožnje zbog kojih često dolazi do nesreća, tu su i jet skiji koji prednjače u izazivanju nesreća na moru.
– Danas smo sve resurse i lučke kapetanije stavili na raspolaganje kako bi nadzor bio što adekvatniji, te kako bi upozorili što veći broj onih koji upravljaju plovilima i jet skijima da poštuju brzinu i da paze na ronioce, kupače i sve one koji uživaju na našem moru kako bi se izbjegle nesreće, rekao je Bilaver.
Kapetan Lučke kapetanije Zadar, Alen Rukavina, rekao je kako je riječ o akciji u kojoj uz kapetanije sudjeluje i policija, te da se s ovom akcijom osim prevencija i naplate kazne, želi upozoriti sve one koji su na moru da se prijestupi neće tolerirati.
– S našim akcijama u kojima svakodnevno sudjeluju dva broda kapetanije, osim mjera prevencije i kažnjavanja po potrebi, nastojimo upozoriti da se prijestupi neće tolerirati, rekao je Rukavina, dodajući kako su današnjom intervencijom prvenstveno nadzirali brzinu i udaljenost od obale na kojoj plovila plove, kako bi zaštitili kupače, ali i da su izvršili nadzor plaćenih taksi plovila, te jesu li brodice ispravne, i imaju li svu potrebnu dokumentaciju oni koji s brodicom upravljaju.
Također je Rukavina rekao kako voditelji brodica zbog godišnjih odmora često zaborave na propise, zbog toga što su na odmoru, i što su opušteni, te se prepuste uživanju. Što se tiče procedure ispisivanja kazni, Rukavina se složio kako odnose dosta vremena, te da bi im svakako bilo od pomoći kada bi se taj postupak mogao nekako unaprijediti, ali da sve to ovisi o Prekršajnom zakonu.
– Ispisivanje kazni odnosi vrijeme, i kad bi se to moglo unaprijediti, nama bi bilo puno lakše, ali pitanje je li što moguće napraviti po tom pitanju i da li bi bilo u sklopu Prekršajnog zakona, rekao je lučki kapetan, dodajući kako će ipak takvu odluku prepustiti upravi.
Također se ovo prigodom govorilo i o tome kako bi se broj interventnih plovila trebao povećati, jer da bi se s time povećala sigurnost, ali i kontrola plovidbe, te da će se raditi na većoj prevenciji i edukaciji kako bi ljudi konačno shvatili da se pravila na moru moraju poštivati.
Dvije kazne zbog prebrze vožnje
U tijeku akcije sigurne plovidbe, danas su zaustavljena dva plovila koja su na udaljenosti manjoj od 300 metara vozile čak brzinom do 25 čvorova. Prva intervencija je bila jednostavnija, jer je voditelj brodice odmah zaustavio svoje plovilo, i bio spreman na suradnju.
– Svjestan sam da sam brže vozio, i kriv sam. Neće mi ova kazna, koja mi je inače prva u životu pokvariti godišnji, rekao vlasnik brodice, dodajući kako će kaznu platiti drugi dan te da je svjestan da dok ne plati kazni da će mu dokumenti biti na kapetaniji.
Druga intervencija, vlasnika glisera iz Njemačke bila je malo zahtjevnija, jer je plovilo kapetanije moralo dodati gas kako bi se zaustavila daljnja plovidba glisera koji je u prekršaju. Naposljetku, iako je vlasnik bio vidno ljut, ipak je priznao da je svjestan svoje greške, te je platio kaznu na plovilu lučke kapetanije, nakon čega je nastavio svoju plovidbu, kako je rekao, prema Splitu.
najnovije
najčitanije
KK Zadar
Juniorska ABA liga
Juniori Zadra porazom od Igokee otvorili skupinu u Laktašima
Hrvatska
nije prošlo
Oporba odbila HDZ-ov odabir ustavnih sudaca!
Kultura
KAVA S GLUMCIMA
Nagrađivana redateljica Nenni Delmestre o kazalištu, životnim odlukama i premijeri predstave ‘Laž’
Scena
»VAIANA 2«
Mia Negovetić i u dugoočekivanom nastavku utjelovila Vaianu
Nogomet
reakcija na ždrijeb
Deschamps: ‘Hrvatska je jedna od najboljih europskih nacija’
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Zadar & Županija
PREDAVANJE
Kvaliteta života u Zadru jako pala! Evo koji je najbolji, a koji najgori gradski kvart…
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!