Zadarski gospodarstvenici upozorili su kako je cijena željezničkog prijevoza trenutačno izjednačena s kamionskim što nikako ne bi smjelo biti
Nekoliko zadarskih tvrtki koje djeluju na području teretne luke Gaženica potpisalo je vrijedne poslovne ugovore, a kako bi ih i realizirali te poboljšali poslovanje u tekućoj i narednim godinama, u ponedjeljak su se u Zagrebu sastali s pomoćnikom ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Alenom Gospočićem. Sastanak koji su, na zahtjev zadarskih gospodarstvenika, organizirali Denis Ikić i Darijo Jurin iz Županijske komore Zadar trajao je 45 minuta, a direktori četiriju zadarskih tvrtki: Nikola Dragičević iz Luke Zadar, Metka Stipčević iz Sojare, Boris Jurić iz Tankerkomerc tekućih tereta i Bože Krce iz Kepol tehnike u nazočnosti ravnatelja Županijske lučke uprave Marinka Slavića pomoćniku ministra te predstavnicima tvrtki HŽ Cargo i HŽ infrastruktura iznijeli su svoje probleme i prijedloge za njihovo uklanjanje.
Pruga Zadar – Knin
– Tema sastanka bila je stanje i remont pruge Zadar – Knin te kapaciteti HŽ Carga jer je nekoliko tvrtki koje se bave prihvatom, distribucijom i skladištenjem tereta, temeljem već potpisanih poslovnih ugovora najavilo povećani obujam rasutih i tekućih tereta. Nakon što je saslušao zadarske gospodarstvenike pomoćnik ministra Gospočić informirao se i o raspoloživosti manevarskih sposobnosti HŽ Carga te trenutnog remonta pruge Zadar – Knin, a potom je najavio dolazak predstavnika HŽ Carga i HŽ infrastrukture u svaku pojedinačnu tvrtku. Cilj je bio da se optimalno zadovolje buduće potrebe prijevoza tereta, rekao je Ikić napominjući kako su zadarski gospodarstvenici za razliku od prošle godine, kada je prevezeno 156 tona tereta, najavili dvostruko pa i trostruko veći obujam poslova ove godine.
Kako doznajemo, zadarska tvrtka Taknkerkomerc potpisala je ugovor s jednom hrvatskom tvrtkom koja se bavi naftnim derivatima, Kepol tehnika s češkom za prijevoz repičinog ulja, a Agrokor za prijevoz žitarica. No, željeznica je u jako lošem stanju pa je takav prijevoz spor i skup.
Zadarski gospodarstvenici upozorili su kako je cijena željezničkog prijevoza trenutačno izjednačena s kamionskim što nikako ne bi smjelo biti.
Potrebna ulaganja
No, da bi konkurentnost željezničkog prijevoza zaživjela trebat će nemala ulaganja. HŽ Cargo trebao bi osigurati vlakove sa šest do osam vagona, a trebali bi se, opaska je gospodarstvenika, pobrinuti i za higijenske uvjete. HŽ infrastruktura remont željezničke pruge realizirala je na relaciji od Knina do Lepura što je brzinu vožnje povećalo na 70-80 kilometara na sat, no u još neobnovljenom dijelu moguće je postići maksimalno 50 kilometara na sat. Zbog toga se u praksi događa, ukazali su zadarski gospodarstvenici, da je za, primjerice rasuti teret, od ukrcaja u Slavoniji do iskrcaju u Zadru prođe i više od deset dana. A u teretnom željezničkom prijevozu važan je i osovinski pritisak koji je trenutačno svega deset tona, iako bi trebao biti 20.
najnovije
najčitanije
Svijet
INTERNI MEMORANDUM
Neki američki dužnosnici potajice priznaju: Izrael možda krši međunarodno pravo u Gazi
Hrvatska
VESNA VUČEMILOVIĆ
Škorina sestra: U moje ime nitko neće pregovarati! SDP i Možemo? Nikad, baš nikad
Zadar
KUPNJA NEDJELJOM
Evo u kojim trgovinama u Zadru danas možete obaviti kupnju
Hrvatska
NEZAVISNI ZASTUPNIK NA LISTI DP-A
Lacković: Demokratičnosti sustava u koalicijskim vladama, a ne dodvoravanju manjinama
Županija
NEMA VODOVODA
U Slivnici Gornjoj i dalje žive bez vode
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Brojni građani i turisti na subotnjoj špici, evo koga smo sreli
Nogomet
Treća NL Jug, 26. kolo
Zadar preokretom slavio u derbiju i vratio se na prvo mjesto
Zadar
MUKE S MAJSTORIMA
MUKE PRI ADAPTACIJI STANA: ‘Majstori su nam uništili stan u srcu Zadra, šteta je…”
Crna Kronika
UHIĆEN JE
Ubojstvo u pokušaju na području Biograda: Željeznim predmetom pretukao muškarca, teško ga ozlijedio
Zadar
OB ZADAR