Olujno jugo koje je u četvrtak haralo po Dalmaciji i na zadarskom je području prouzročilo teškoće u odvijanju prometa između kopna i otoka. Istina, ne toliko kao južnije, jer su svi trajekti ipak održali svoje linije. Promjena je bilo jedino na brzobrodskoj liniji od Zadra preko Rivnja i Sestrunja za Božavu i Zverinac. Ova je linija kasnila u polasku jedan sat, a katamaranska linija iz Rivnja za Zverinac je kasnila u polasku sat i 15 minuta.
Trajekti su vozili više-manje normalno, za Preko je ponovno prometovao Juraj Dalmatinac koji je vraćen s remonta. Prečani su inače proteklih dana dosta bili nezadovoljni što je liniju do Zadra neko vrijeme preuzeo pomalo nezgrapan i spor trajekt Bartol Kašić. Ovaj trajekt nije odveć star, izgrađen je prije 24 godine, ima kapacitet za prijevoz 500 osoba i 54 automobiča a može postići brzinu od 13 milja na sat no dođe već do pola kanala dok dosegne tu brzinu.
Linija Preko Zadar godinama je inače linija s najviše prevezenih putnika na Jadranu. Ove godine će biti oko 1,7 milijuna putnika na toj liniji, za oko 200 tisuća više nego na onoj između Splita i Supetra. Dakle, bilo bi normalno da državni brodar Jadrolinija na toj najfrekventnijoj liniji ima i najbolje trajekte. Zašto se uopće Bartol Kašić koji inače plovi na dužim linijama našao na ovoj najfrekvetnijoj, pa in kao privremena zamjena?
Nedavno je, naime, trajekt Sis imao kvar, pukao mu je cilindar hidraulike na krmenoj rampi koja je potom pala u more, a malo je nedostajalo da bude i gorih posljedica. Umjesto Sisa, neko su se vrijeme izmjenjivali Sv. Krševan i Jazine, a u zadnje vrijeme ubačen je Bartol Kašić. To su sve nekakve zamjene i rješenja dok se Juraj Dalmatinac nalazio na remontu.
Ovakve izmjene su po svemu sudeći najava što se može očekivati naredno ljeto. Jer, od 1. srpnja kompletni trajektni promet seli u Gaženicu, a još je previše toga nepoznato da bi oni koji su životno vezani uz plovibu izmeđi otoka i kopna tek tako mirno čekali.
Ne zna se još ni u kakve će uvjete doći putnici u novoj trajektnoj luci. Koliko se može doznati iz Lučke uprave projekt privremene pristanišne zgrade je gotov, na redu je ishođenje potrebnih dozvola a sve bio moralo biti na brzu brzinu gotovo, uključujući i očito ne puno važan detalj gradnje nove zgrade. Jer za sve to uraditi ostaje još samo pola godine što jasno daje do znanja da će se raditi o nekakvoj lako izvedivoj konstrukciji. Za ono trajnije rješenje, ako bude snage i volje, raspisat će se međunarodni natječaj pa kako bude.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
EPPO
Trupkovića “kupili” za 39.000 eura i pametni sat? Evo što europski tužitelji uhićenima stavljaju na teret
Zadar
OBAVIJEST
Zbog “Nagrade grada Zadra” privremeno će se zatvoriti Ulica Slavka Perovića
Ostali sportovi
ATP Madrid
Drugi tenisač na svijetu i prvi nositelj se zbog ozljede povukao s turnira u Madridu
Nogomet
Nitko neće
Nakon Xabi Alonsa i Juliana Nagelsmanna ponudu za klupu Bayerna odbio je i Ralf Rangnick
Rukomet
BIOGRAD
Biograjka Veronika Babara prvakinja je Hrvatske: ‘Iako je rukomet dosta grub, za mene nije bilo dvojbi’
Zadar
PREČKA ULICA
U Zadru palo stablo na automobile, vatrogasci i policija na terenu
Crna Kronika
NEPRISTUPAČAN TEREN
Na Viru osoba upala među stijene sa quadom, intervenirale sve službe
Zadar
TRN U OKU ZADAR
‘Sad je tamo potpuni kaos’: Zadrani se žale na gužve na vrhu Puta Bokanjca: ‘Zeleno je pet sekundi…’
Županija
OBAVIJEST
HEP JAVLJA Ove ulice u županiji u četvrtak ostaju bez struje
Hrvatska
NOVO PODRHTAVANJE TLA