Krajem godine započela bi gradnja mega-trajekata koji bi preuzeli ulogu “plave” obilaznice Neuma. Kreditnu liniju trebalo bi osigurati pulsko Brodogradilište Tehnomont, a u igri za izgradnju su i Brodosplit, “3. maj”, te Brodogradilište Kraljevica
Dva trajekta kapaciteta oko 150 vozila i 2.000 putnika već do kraja ove godine počet će se graditi u Hrvatskoj kako bi u floti Jadrolinije od 1. srpnja naredne godine preuzeli ulogu “plave” obilaznice Neuma. U Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture u tijeku su razgovori oko realizacije projekta po načelu “gradnja domaće flote na domaćim navozima i bez državnih jamstava”, čime bi se istovremeno osigurao bolji standard brodovlja “Jadrolinije”, te dao posao hrvatskim brodogradilištima. U igri su u prvoj seriji dva velika trajekta od kojih je svaki vrijedan između 7 i 8 milijuna eura, te u nešto dugoročnijoj varijanti još dva trajekta sličnih karakteristika, pa je ukupno riječ o četiri trajekta vrijedna oko 30 milijuna eura. Svi ti brodovi naravno neće ići isključivo na Pelješac, već na ostale trajektne linije na Jadranu ovisno o potrebama. Bit će to najveći ikada izgrađeni trajekti za “Jadroliniju”, jer će biti dugi oko 100 metara i imat će veći kapacitet od najvećih u floti kao što su trajekti “Hrvat” i “Juraj Dalmatinac”.
Reference Brodosplita i Kraljevice
O svemu navedenom se razgovaralo prošlog tjedna u Rijeci u vrijeme posjete ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića, koji je između ostalog održao i radne sastanke u Jadroliniji, čije je čelništvo zaduženo da tijekom ovog tjedna ponudi analizu dugoročnih financijskih mogućnosti najvećeg nacionalnog putničkog brodara, kojeg se modernizacijom flote nastoji pripremiti za međunarodnu konkurenciju u Europskoj uniji, koja će se od 1. siječnja 2017. godine moći ravnopravno natjecati za posao povezivanja kopna i otoka na Jadranu.
Kako doznajemo iz neslužbenih izvora kreditnu liniju za ovaj posao trebalo bi osigurati pulsko Brodogradilište Tehnomont, gdje već imaju načelne dogovore s bankama, koje su spremne bez posebnih državnih jamstava podržati posao. Bit će izuzetno zanimljivo vidjeti tko će trajekte graditi, a u igri su uz Tehnomont i Brodosplit, riječki “3. maj”, te Brodogradilište Kraljevica, kojemu bi to mogao biti prvi značajniji posao od otvaranja stečaja. Moguće su i podjele segmenata posla između spomenutih škverova o čemu tek treba postići dogovore. Načelno najbolje reference imaju Brodosplit i Kraljevica, jer su slične trajekte za Jadroliniju već gradili, pa je tako 2007. godine u Kraljevici izgrađen trajekt “Hrvat” kapaciteta 138 automobila i 1.200 putnika.
Cijene karata
Cijeli posao izuzetno je važan i u kontekstu rješenja problema prolaska kroz Neum, gdje se razmatra nekoliko mogućih varijanti trajektnog povezivanja. Najekonomičnija bi bila izgradnja trajektnih pristaništa na lokaciji temeljnih stupova Pelješkog mosta, jer je riječ o uvjerljivo najkraćoj prometnoj vezi, koja bi garantirala najmanju cijenu karte za trajekt i najmanje troškove održavanja linije, pa bi stoga i vožnje mogle biti učestale ovisno o prometnim potrebama, koje se razlikuju u sezoni i izvan nje. Procjena je da bi vožnja trajektom između lokacije Klek na kopnu i Brijeste na Pelješcu trajala svega desetak minuta. Isto tako, ukoliko bi se ova varijanta prihvatila, bilo bi relativno jednostavno urediti pristupne ceste, jer bi u tom slučaju trebalo asfaltirati svega nekoliko kilometara prometnica. Pričuvna i manje atraktivna opcija bila bi usmjeravanje trajekata prema Trpnju, koji je bitno duži pomorski i cestovni put prema jugu Hrvatske.
Ispunjenje šengenskih propisa
Upravo o ovoj temi prošlog je tjedna u Bruxellesu razgovarao potpredsjednik hrvatske Vlade Neven Mimica s povjerenicima Europske komisije. Kao rješenje za povezivanje neumskog koridora s Dubrovnikom uz poštivanje svih propisa EU-a predloženo je uspostavljanje trajektne veze, koja je posebno važna u kontekstu prijevoza roba, prijevozu živih životinja i proizvoda životinjskog podrijetla. Upravo bi se korištenjem trajekata na najjednostavniji način ispunili svi šengenski propisi o carinskoj kontroli i kontroli putovnica, veterinarski i sanitarni propisi EU-a, a da istovremeno bude omogućen slobodan prolaz za putnike i za robu prema Dubrovniku.
MEGA TRAJEKT
150 vozila
2.000 putnika
7-8 milijuna eura vrijednost izgradnje
INVESTICIJE
Pelješki most 1,9 milijardi kuna
Neumski koridor 40 milijuna kuna
Trajekt 7-8 milijuna eura
najnovije
najčitanije
Plodovi zemlje i mora
Najulov 2024.
Josipov impresivni ulov: ‘Kaos je bio toliki da sam mislio da ću je izgubit koliko je podivljala’
Zadar
OBAVIJEST
VAŽNA OBAVIJEST Zbog utrke Wings for Life zatvaraju se ova parkirališna mjesta
KK Zadar
Premijer liga, doigravanje
ZADAR VEČERAS OTVARA DOIGRAVANJE: Od prve minute ozbiljno prema obrani titule
Style
ČUVARI ŽIVOTA
Biljno bogatstvo Lijepe Naše: ovo su zakonom zaštićene i endemske vrste biljaka u Hrvatskoj
Style
Pomladite se
Predlažemo nekoliko prirodnih maski za lice koje će vašoj koži vratiti sjaj
Zadar
PREČKA ULICA
U Zadru palo stablo na automobile, vatrogasci i policija na terenu
Crna Kronika
NEPRISTUPAČAN TEREN
Na Viru osoba upala među stijene sa quadom, intervenirale sve službe
Zadar
TRN U OKU ZADAR
‘Sad je tamo potpuni kaos’: Zadrani se žale na gužve na vrhu Puta Bokanjca: ‘Zeleno je pet sekundi…’
Županija
OBAVIJEST
HEP JAVLJA Ove ulice u županiji u četvrtak ostaju bez struje
Hrvatska
NOVO PODRHTAVANJE TLA