Imamo vrlo mali broj biciklističkih staza, samo onu prema Ninu, a na starim gradskim prometnicama o tome se nije vodilo računa i sada se te staze teško mogu napraviti, kazao je Neven Pavić, tajnik Biciklističkog kluba Zadar
Nedovoljan broj biciklističkih staza, loša cestovna infrastruktura i sve češće kazne potakli su nekoliko stotina zagrebačkih biciklista da dođu na prosvjed koji je organizirao Sindikat biciklista pred Gradskim poglavarstvom. Njihove zadarske kolege nalaze se u sličnoj situaciji, barem kada se gleda nedostatak biciklističkih staza u Zadru. Naime, zadarski biciklisti svjesni su da je prometna infrastruktura u gradu loše riješena te da nema mogućnosti za izgradnju biciklističkih staza na već postojećim nogostupima, no apelirali su na vlasti da vode računa o njima pri izgradnji novih prometnica.
– Imamo vrlo mali broj biciklističkih staza, samo onu prema Ninu, a na starim gradskim prometnicama o tome se nije vodilo računa i sada se te staze teško mogu napraviti, ali nove prometnice napravljene bez staze ne bi se smjele puštati u promet, kazao je Neven Pavić, tajnik Biciklističkog kluba Zadar.
Zagrebački biciklisti su se požalili i na česte kazne koje moraju plaćati policiji, a kazne su česte i u Zadru. Prošle godine su tako samo za vožnju po Poluotoku i preko Gradskog mosta djelatnici Prve policijske postaje prosječno ispisivali pet kazni tjedno. Prema zakonu, za promet su zabranjene pješačke zone i bicikl se smije samo gurati pokraj sebe, kao što je slučaj i na pješačkim prijelazima. Za prekršaj je kazna 300 kuna. Zadarski biciklisti kažu kako se zakona treba pridržavati te da i nije u redu voziti se tim dijelovima grada, posebno ne brzo.
– Bilo je kazni za vožnju na Poluotoku, jer on je zabranjen za promet, ali zakona se treba pridržavati. Treba postojati reda u biciklizmu, a cijeli problem polazi od djece koja se voze bez kacige. Djeca moraju imati kacigu, a to smo napisali i u pozivu za biciklijadu. Stranci se toga pridržavaju pa čak i kada iznajmljuju bicikle. Zakon se treba provoditi, ali bi kazne ipak mogle biti nešto manje, kaže Pavić.
Još jedan od problema s nedostatkom infrastrukture je i to što biciklisti često moraju voziti na prometnicama, a poznato je da vozači motornih vozila za njih i nemaju previše strpljenja. Česte su prometne nesreće u kojima biciklisti redovito “izvlače deblji kraj”. Kultura vožnje bicikla u Zadru poznata je od davnih dana, a trend poskupljenja goriva dovodi i do povećanog broja biciklista, zbog čega bi se posebna pažnja trebala posvetiti biciklističkoj problematici.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
ODLUKA VLADE
Hrvatska kupuje dvije mobilne brodice-ljekarne, ići će u teško dostupna područja
Košarka
Košarka
Lakersi otpustili trenera: “Bio je pakao sjediti na ovom stolcu”
Scena
EUROSONG
Baby Lasagni stigao paket HNS-a, kad ga je otvorio ovo je odmah morao isprobati
Nogomet
Druga ŽNL, 18. kolo
Sv. Mihovil u derbiju pobijedio Raštane i preuzeo prvo mjesto
Svijet
PROCJENA FRANCUZA
Gotovo 150.000 ruskih vojnika poginulo u Ukrajini
Županija
TRAGEDIJA U MORU
Đani Iglić o stradalom roniocu: ‘Bio je veliki profesionalac koji je znao sva pravila ronjenja’
Zadar
EMOTIVNA PJESMA
Petar Strmota napisao emotivnu pjesmu u čast Franka Lisice: ‘Plače nebo, muka grlo steže sve jače…’
Crna Kronika
smrtno stradao
TRAGEDIJA: U Rovanjskoj smrtno stradao ronilac
Plodovi zemlje i mora
Najulov 2024.
Josipov impresivni ulov: ‘Kaos je bio toliki da sam mislio da ću je izgubit koliko je podivljala’
Zadar
WINGS FOR LIFE