Carmen i Bolero prije svega imaju snažan i emotivan duh same radnje koja se vrlo lako očituje i prepoznaje. Primamljiva i opipljiva emocija plesača koja se isprepleće između ljubavi, strasti, mržnje i ljubomore, raznolikost kostima i šarenilo boja bit će, uvjerena sam, odličan razlog za odlazak u Višnjik ove subote
Još nas samo nekoliko dana dijeli od nastupa Ruskog carskog baleta koji će 25. studenog u dvorani Višnjik otplesati dva popularna baleta – Carmen i Bolero. Premijera “Carmen – suite” Rodiona Shchedrina održana je na sceni Bolshoj teatra još davne 1967. godine s Majom Pliseckajom u glavnoj ulozi u postavi kubanskog balet majstora Alberta Alonsa. Od tada se trijumfalni nastupi ovog baleta nastavljaju na svjetskim kazališnim scenama sve do danas kada će i Zadar biti „upisan” na listu sredina koje su imale priliku „ugostiti” najbolje. “Bolero” Maurice Ravela, pak, jedno je od najosjećajnijih djela svjetskih glazbenih klasika, sklad zvukova narodnih motiva južnih krajeva Španjolske, Afrike i Mauricijusa, kao dijelova svijeta s kojima je autor bio posebice povezan kroz pokret, kroz ples, kroz balet koji će zadarskoj publici uskoro na jedan nov, cjelovit način približiti ruski baletni umjetnici. Svoj susret s baletom Bolero koji je plesala i impresije gledanja baleta Carmen u izvedbi najboljih talijanskih i svjetskih plesača za Zadarski list podijelila je zadarska balerina i plesna pedagoginja Vinka Klarić.
Specifična Carmen
– Carmen i Bolero sam imala priliku pogledati u Italiji, nekoliko puta u najljepšim kazalištima poput Teatro del Opera u Rimu i Teatro della Scala u Milanu. Bilo je odlično i ne bih znala koju bih izvedbu izdvojila. Osim talijanskih ansambla imala sam uvid u širok spektar i to nekoliko francuskih i španjolskih izvedbi koje su imale izuzetno naglašenu energiju i karizmu samih izvođača. Najviše mi se svidio Bolero u koreografiji Maurice Bejarta u izvedbi najveće svjetske balerine Sylvie Gullem, a i meni najdraže prve balerine i solistice koja nadmašuje samu sebe i s klasičnim i s modernim repertoarom. Rekla bih da su njene konstrukcije tijela gotovo nerealne, iznad svih očekivanih tehničkih sposobnosti. Sam repertoar Carmen je specifičan zbog svojih raznolikosti od ostalih baleta iz klasičnog i romantičnog repertoara već po samoj glazbi Georgesa Bizeta koja zbog svog temperamenta i dinamičnosti izvrsno odražava splet okolnosti: ljubavi, strasti, mržnje i ljubomore, isprepletene na velinčanstvenim pokretima mediteranske, zapravo španjolske energije, plesača koji poput glumaca moraju odglumiti, a ne samo otplesati, taj baletni ljubavni trokut prepun emocije, priča Vinka.
Bolero – predstava koja ima ritam srca
Mlada zadarska balerina koja je svoju baletnu naobrazbu završila u Rimu gdje je diplomirala na talijanskoj akademiji plesa i gdje je godinama plesala s najboljim talijanskim plesačima te radila i kao plesni pedagog i koreograf Carmen nije plesala, no priliku da otpleše Bolero dobila je u jednoj modernijoj verziji na državnoj akademiji Accademia Nazionale di danza.
– Plesala sam Bolero u modernijoj varijanti, bilo je to izvanredno iskustvo. Bolero je predstava koja ima i naziv ritam srca pa mi plesači doživljavamo na neki način ekstazu prateći zadane korake koji su tako snažni, dinamični i emotivni. Tijelo poprima neku drugu dimenziju postojanja dok smo na sceni. Glazba Ravela je magična, tako snažna i dinamična što rezultira gotovo bajkovitim plesnim pokretima koji su nadahnuće svih nas što smo plesali ovaj balet, dodaje Vinka.
Odudaraju od klasičnih baleta
Vinka je malo skeptična zbog lokacije održavanja zadarske izvedbe Carmen i Bolero jer smatra da im nije mjesto u sportskoj dvorani.
– Sportska dvorana oduzima jednu draž baletu koju upravo na klasičnim kazališnim daskama, na pozornici u kombinaciji atmosfere, svjetla i samog ambijenta postiže svoj maksimum. No, svjesna sam da mi u Zadru nemamo drugih uvjeta pa zbog nedostatka velike kazališne pozornice poput onih u svjetskim metropolama moramo biti sretni da imamo mogućnost uopće ugostiti Ruski carski balet i pružiti priliku svim poklonicima baleta da uživaju u tom veličanstvenom trenutku, naglašava Vinka.
Ona smatra da ono što čini spomenute balete posebno atraktivnim su prije svega raznolikost i širok spektar muzičkih melodija koje odudaraju od ostalih klasičnih romantičnih i klasičnih melodija drugih baleta.
– Prije svega snažan i emotivan duh same radnje koja se vrlo lako očituje i prepoznaje te na kraju primamljiva i opipljiva emocija plesača koja se isprepleće između ljubavi, strasti, mržnje i ljubomore, raznolikost kostima i šarenilo boja koje možemo očekivati, karakteristično za ove balete bit će, sigurna sam, odličan razlog za odlazak u Višnjik ove subote, zaključuje Vinka.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
vrijedna priznanja
Marija Dejanović i Nicolas Bajlo dobitnici nagrada na Danima hrvatskog turizma
Županija
olujni vjetar
U prekidu brojne trajektne i katamaranske linije
Hrvatska
premijer
Plenković o uhidbenim nalozima ICC-a: ‘Ne mogu se izjednačavati demokratska vlast i teroristi’
Zadar
PRIGODNO OBILJEŽAVANJE
OBNOVLJEN SPOMENIK Puntamika slavi obnovu i revitalizaciju sv. Stošije
Hrvatska
telefonska sjednica
Vlada odbija navode iz Prijedloga za pokretanje pitanja povjerenja premijeru
Zadar & Županija
PREDAVANJE
Kvaliteta života u Zadru jako pala! Evo koji je najbolji, a koji najgori gradski kvart…
Zadar
USUSRET DESETOJ OBLJETNICI POSLOVANJA
Od lokalne priče do regionalnog lidera: Kako je Berekin postao simbol uspjeha
Zadar
SVEČANOST
[FOTO] Dodijeljene nagrade zasluženim dobitnicima javnih priznanja Grada Zadra
Crna Kronika
NESREĆE
U prometnim nesrećama u Zadru i Benkovcu ozlijeđeni pješaci, završili u bolnici
Zadar
PREDSJEDNIK RH