Kada gledam ovu izložbenu prodaju na zadarskoj rivi, postavlja se pitanje kako izgraditi sustav prodaje proizvoda obiteljskog poljodjelstva.
To je sustavno pitanje i jednako se postavlja kod svih političkih stranaka, i onih na vlasti i u oporbi, kao i u stručnim i znanstvenim krugovima. Taj problem podjednako obuzima i tišti poljodjelce, ribare i potrošače.
Sustav najviše pomaže i “voli” krupne proizvođače, a ne brine baš previše za srednje, dok male u pravilu zaobilazi. Obiteljska poljodjelstva ostavljena su sama, često puta izvan sustava.
Valjalo bi više pokloniti pozornosti stvaranju marketinških poljodjelskih zadruga i neprofitabilnih udruga u koji bi se uključili mali i srednji proizvođači.
U tržnom sustavu EU poljodjelstva gotovo sve manje zadruge spojile su se u krupne saveze zadružnih organizacija.
One se lakše mogu pojavljivati na burzama i dražbama poljodjelskih proizvoda. Također one mogu organizirati stvaranje proizvoda prema željama i zahtjevima potrošača i okrenute su prema svim odsječcima europskog tržišta. Mogu ulagati i stvarati znamke vrsnosti svojih proizvoda.
Financiranje skupe promidžbe moguće je jedino preko krupne zadružne organizacije.
Prodaju proizvoda puno je lakše organizirati ako nastaje iz krupne proizvodnje. Takve organizacije imaju i glavnicu i stručnu moć da se natječu na većim i širim tržištima.
Mali i srednji proizvođači sami ili preko manjih zadruga moraju se orijentirati ponajviše na lokalno i nacionalno tržište, najčešće preko izravnih prodajnih kanala, koje mora otvarati i poticati državna uprava.
Političke stranke, posebice u ruralnim područjima moraju stvarati i zalagati se za izravne prodajne kanale i svoj rad temeljiti na pomoći malim i srednjim poljodjelcima, inače nemaju svoj razlog postojanja.
Vaš Bage
najnovije
najčitanije
Hrvatska
PREDSJEDNIK SDSS-A
Pupovac: Nećemo dozvoliti ponižavanje srpskog naroda u Hrvatskoj
Crna Kronika
OČEVID U TIJEKU
Prometna nesreća na A1 na čvoru Posedarje, nema ozlijeđenih
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Brojni građani i turisti na subotnjoj špici, evo koga smo sreli
Hrvatska
HRVATSKI „HOMO TURISTICUS“
Poznati novinar i urednik Đuro Tomljenović aktivan je i u mirovini. Urednik je Turizmoteke, turističkog news portala
Nogomet
HRVATSKI KAPETAN
Modrić postao treći stranac po broju nastupa za Real
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA
ČUVENA POBJEDA ZADRA Pogledajte video od kojeg ćete se naježiti: ‘Posebnija je od drugih…’
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Moda
zadarski concept store
[FOTO] Tiramol proslavio 10. rođendan. Sana Baraba: ‘Na rubu sam suza od sreće’
Zadar
fantastičan projekt