Nedjelja, 5. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

22 C°

Pauk u akciji šesnaest puta dnevno

18.07.2011. 22:00
Pauk u akciji šesnaest puta dnevno


Što se tiče kampera, situacija se nije promijenila. Još rado parkiraju na Branimirovu obalu i Ravnice, a osim tih vidljivih i poznatih lokacija, Dražević kaže da traže “pukotine” gdje se uvlače sa svojim kamp-prikolicama


Gužva na cestama, potraga za parkirališnim mjestima i naposljetku nervoza vozača, ljetna su  svakodnevica gradova uz  more u špici turističke sezone. Zadar nije iznimka, što  najbolje znaju u gradskom  poduzeću “Obale i lučice”,  točnije njihovu Odjelu za  premještanje i blokiranje nepropisno parkiranih vozila,  poznatijem kao pauk služba.  Njima turistička sezona donosi povećanje opsega posla,  i to ne samo zbog multipliciranja broja vozila na zadarskom području, već i  zbog kulturnih, zabavnih i  sportskih događanja prilikom kojih surađuju s komunalnim redarstvom, “oslobađajući” prostor za  održavanje takvih manifestacija.
Kamperi
Đani Dražević, voditelj  Odjela za premještanje i blokiranje nepropisno parkiranih vozila u “Obalama i  lučicama”, navodi da pauk  služba intervenira u prosjeku 16 puta dnevno tijekom  turističke sezone. Nalog za  intervenciju, odnosno dizanje vozila pauku stiže iz policijskog operativnog dežurstva. Ista procedura je i s  kamperima, kojima djelatnici Odjela za premještanje i  blokiranje nepropisno parkiranih vozila na kamp-prikolice stavljaju blokade.
– Ljeti, u špici turističke  sezone, udvostruči nam se  opseg posla. No to nije samo  zbog povećanog broja vozila  koja u Zadar stižu tijekom  sezone, već i zbog raznovrsnih manifestacija koje se ljeti održavaju u našem gradu.  Za vrijeme održavanja različitih manifestacija, mi u  suradnji s komunalnim redarstvom ‘oslobađamo’ prostor gdje se spomenuti kulturni, sportski ili zabavni sadržaji održavaju, kaže Đani  Dražević, dodajući da je ljeti  zbog velikog broja automobila komplicirano osigurati  odgovarajući prostor za  održavanje različitih manifestacija.
Oslobađanje prostora za  različita događanja rezultira  manjkom mjesta za parkiranje oko kojih ionako nervozni vozači na visokim ljetnim temperaturama svakodnevno vode borbu. U utrci  za slobodno mjesto za parkiranje, koje ljeti stoji kao  suho zlato, vozači gube puno  vremena, ali i živaca. U takvim situacijama solucija je  nepropisno parkiranje, kojemu pribjegavaju i Zadrani, i  domaći, i strani gosti.  Dražević kaže da tu nema  pravila. Ne može se reći da su  prekršajima skloniji jedni ili  drugi, stranci ili domaći.
Nema pravila
– Kad je u pitanju nepropisno parkiranje, tu nema  pravila, ne možemo nikoga  izdvojiti i reći da ovi ili oni  češće rade prekršaje. Svi su  tu podjednaki, Zadrani i turisti, odnosno strani i domaći  gosti. Izmještanje vozila stoji  300 kuna, a prekršaj se policiji plaća još 300 do 700  kuna, ovisno o težini prekršaja, govori Dražević, dodajući da se čuvanje izmještenog vozila dnevno naplaćuje 50 kuna.
Blokada koju plaćaju kamperi dvostruko je skuplja od  izmještanja vozila i stoji 600  kuna, plus troškovi koji se  plaćaju za prometni prekršaj.  Iako se na prvi pogled čini da  ove godine u Zadru je mnogo  manje kamp-prikolica koje  se parkiraju u gradu,  Dražević ističe da se situacija u odnosu na ranije godine nije mijenjala. Kamperi  još rado parkiraju na Branimirovu obalu i Ravnice, a  osim tih vidljivih i poznatih  lokacija, Dražević kaže da  traže “pukotine” gdje se  uvlače sa svojim kamp-prikolicama.
– Teško je povjerovati čemu  sve ljudi pribjegavaju samo  da se ne pridržavaju prometnih pravila. No kad ih uhvatimo u prekršaju pa pauk  digne vozilo ili blokiramo  kamp-prikolicu, vrlo brzo  plate kaznu jer su im vozila  potrebna. Čuvanje vozila naplaćujemo dnevno 50 kuna,  no rijetko vozila kod nas ostaju preko noći, eventualno  kad turisti brodom otputuju  na otok, pa niti ne znaju da  im je automobil dignut, kaže  Dražević, dodajući da hrvatski državljani imaju pogodnost pri preuzimanju vozila  i to u vidu odgode plaćanja  do osam dana.
Strancima ta mogućnost  nije na raspolaganju, tako da  troškove moraju platiti na  mjestu događaja. U protivnom, kako navodi Dražević,  ne mogu biti sigurni da će  troškovi izmještanja i prometni prekršaji biti plaćeni.  Osim gotovinom, troškovi se  mogu platiti i karticama.