Dvojica vozača posvjedočila su kako su imali sve uredne dokumente koje su predavali najprije špediteru u Gaženici, a potom naručitelju robe pri isporuci. No, ni nakon što su u sudnici pogledali svih deset optuženika, nisu mogli prepoznati nikog jer je od inkriminacije proteklo ipak punih šest godina
Suđenje desetorici optuženika: sedmorici zaposlenika Carinarnice Zadar, špediterki Aleksandri Grgić iz tvrtke “Intereuropa” te vlasniku i komercijalistu TO Sentum Zadar, jučer je nastavljeno svjedočenjem dvojice vozača kamiona koji su u inkriminirano vrijeme iz luke Vukovar dovozili šećer u zadarsku Gaženicu na carinjenje, a po narudžbi vlasnika obrta Sentum.
Desetoricu optuženika tužiteljstvo, naime, tereti se za pogodovanje tvrtki Sentum prilikom carinjenja 743 tone uvezenog šećera, čime su na koncu, zajedno, državni proračun oštetili za više od 1,6 milijuna kuna.
Stavljajući ovjeru i svoj potpis svi carinici su prema navodima optužnice svjesno propustili naplatiti carinu prema realnoj tarifi te tako pomogli Šariću da ostvari protupravnu imovinsku korist.
Iako su na jučerašnju sudsku raspravu bila pozvana četiri vozača koja su u inkriminirano vrijeme za TO Sentum prevozili šećer, jučerašnjem su se pozivu odazvala tek dva i to Ivica Rogić i Ljubinko Džukić, oba iz Vukovara. S obzirom na to da je od inkriminacije djela prošlo gotovo sedam godina ni jedan, ni drugi vozač nisu se mogli sjetiti detalja, a tako niti osobe kojoj su u špediciji u Gaženici predavali dokumente.
– Sjećam se da sam u nekoliko navrata u to vrijeme vozio šećer iz luke u Vukovaru za Zadar. Međutim, ne mogu se sjetiti za koga je to bilo, niti o kojoj je špediterskoj organizaciji riječ – rekao je Rogić dodajući kako se ne sjeća ni je li špediter bila osoba muškog ili ženskog roda. Na poseban upit raspravnog suca Borisa Radmana, Rogić je odgovorio da ne može sa sigurnošću reći ni je li ikoga od optuženika ikad ranije vidio, pa čak ni kada ih sve redom bolje pogleda, a slično je svjedočio i njegov kolega Džukić koji se, za razliku od Rogića ipak sjetio da je jedanput šećer iskrcao u gradu, dok je drugi put vozio negdje izvan grada.
– U carini me uvijek čekao špediter kojem bih predao papire i sačekao dok se roba carini. To je ponekad trajalo pola sata, no ponekad i po nekoliko sati. Nisam nikada išao sam po dokumente već bi mi ih ovjerene uvijek vraćao špediter – rekao je Džukić koji se ni na poseban upit suca Radmana nije mogao sjetiti ni je li ikada čuo za imena trojice prvookrivljenih – Tomislava Šarića, Alessandra Lodija i Aleksandre Grgić.
Na posljednjem ročištu, podsjetimo, dvojica su vozača svjedočila kako nikada šećer nisu vozili u Carinu u Gaženici već u skladište u privatnoj kući te u nekoliko pekarnica gdje ih je vodila kontakt osoba – Alessandro Lodi.
Suđenje se nastavlja i danas kada će biti saslušana još četvorica svjedoka od kojih su svi vozači koji su u inkriminirano vrijeme prevozili sporni šećer.
Vozači predavali dokumentaciju naručitelju robe
Kako se pokazalo da u arhivi Carinarnice u Zadru nedostaju takozvani CMR dokumenti, prijevozni – tovarni listovi izdani pri preuzimanju šećera u Carinarnici Vukovar čime je prikriven trag o kakvom je šećeru bila riječ pri utovaru i isporuci u Carinarnicu Zadar, a o čemu je na posljednjem ročištu svjedočio sudski vještak Tihomir Žegrec, jučerašnje svjedoke pitalo se i o dokumentaciji koju su nosili sa sobom, no obojica su ustvrdila kako su imali potpunu dokumentaciju koju su najprije davali na ovjeru špediteru, a potom naručitelju robe.
Podsjetimo, carinski vještak na posljednjem je ročištu posvjedočio kako pregledavajući dokumentaciju u Carini nije naišao niti na jedan CMR glede uvoza spornog šećera, a kazao je kako je kod svakog uvoza takav trebao postojati.
– U konkretnom slučaju vozač kamiona ga je trebao u jednom primjerku predati uvozniku ili deklarantu, odnosno osobi kojoj je isporučio robu – rekao je Žegrec nakon čega je sudskom vijeću pročitao sve podatke o vozačima kod kojih bi se, ukoliko uredno vode knjigovodstvo, kopije tih teretnih listova mogle pronaći.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
PITANJE ZA OPORBU
Habijan: Želi li oporba poništavanjem zakona zaštiti nekoga iz svojih redova
Hrvatska
POSTIZBORNE KOMBINACIJE
Jesu li pregovori o novoj vladi u slijepoj ulici? Iz Domovinskog pokreta stigla jasna poruka, Suverenisti odbili HDZ
Hrvatska
HAK
Na A1 u smjeru juga u zoni radova vozi se u koloni u pokretu
Županija
STOTINJAK IZLAGAČA I SUDIONIKA
22. Festival cvijeća Zadarske županije obradovao mještane i posjetitelje Sv. Filip i Jakova
Zadar
mjera opreza
Policija najavila snimanje današnje utakmice KK Zadra
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA
ČUVENA POBJEDA ZADRA Pogledajte video od kojeg ćete se naježiti: ‘Posebnija je od drugih…’
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Moda
zadarski concept store
[FOTO] Tiramol proslavio 10. rođendan. Sana Baraba: ‘Na rubu sam suza od sreće’
Zadar
fantastičan projekt