Već i samim dolaskom ispred automobila dogodio nam se osobni »prekid napajanja«. Obično, posebno kad je riječ o električnim automobilima, početak testiranja znači i nemali napor kako bismo sebi samima dokazali da za električne automobile još – nije vrijeme.
Oni nas, dakako, do kraja testiranja u to razuvjere, mi se pak borimo s nedostatnim i nekvalitetnim sustavom punjenja »električara« i tako u krug. Beskonačni.
Ali kad se ispred vas nađe Mercedesova limuzina EQE, i to u AMG line pakiranju, skoro pet metara silne elegancije, k tome, za taj limuzinski razred, i vrlo hrabre crvene boje, kad vam ručke vrata izađu iz karoserije i ponude vam ulazak u vozački raj, sve kalkulacije i pretumbacije razmišljanja o električnim automobilima, pitanja smisla i adekvatnog vremena – naglo postaju suvišni.
Mercedes je sa svojom E klasom u električnom izdanju napravio čitav niz zanimljivih iskoraka. Ponajprije osmislio je i realizirao jedan od svojih najelegantnijih velikoserijskih primjeraka dosad. Iako su dimenzije poveće, uz istaknutih pet metara duljine tu je i skoro, nedostaje samo nekoliko milimetara, širina od dva metra, automobil odaje kompaktniji izgled praktički bez ijedne vizualne mane. Naprosto primjer je sjajnog oblikovanja mobilnosti, ostavlja utisak da su dizajneri imali potpuno – slobodne misli i ruke. Odražava se, dakako, ta priča i u unutrašnjosti vozila ispunjenom digitalnom tehnologijom koja skoro čitavu armaturu pretvara u veliki niz ekrana. Materijali su prvoklasni, ergonomija jako dobra, sve što ne mora biti istaknuto, sklonjeno je, pa tako i sustav pomoću kojeg se upravlja mjenjačem. Funkcionalno gledano, obilje je prostora u kabini, no prtljažnik je manji od očekivanog s obzirom na to da se nalazimo u jednoj od najviših limuzinskih klasa. Uz taj element, mana je svakako i težina, golemih skoro 2,4 tone, što ne dosežu ni najveći »fosilni« SUV-ovi, no s obzirom na kapacitet baterije od 80 kWh, ni ne čudi manja voluminoznost prtljažnika.
Vožnja? Miješaju se dva osjećaja. Prvi dolazi od toga što vam u ruke dolazi limuzina fantastične dinamike, ekstremnog ubrzanja i odlične upravljivosti. Iako je pogon nominalno na stražnju osovinu, toliko je tu korektivne elektronike i prijenosa snage da »zabrljati« naprosto nije moguće. Ono što se nakon kratke prilagodbe također ispostavlja kao veliki forte vožnje EQE-a, kombinacije su s regenerativnim kočenjem. Postavi li ga se taj segment optimalno, uistinu se značajno nadilazi sve poznate modele vožnje jer kočenje skoro da i nije potrebno, kao ni »gubljenje vremena« na tu radnju.
Drugi od dva »miješajuća« osjećaja odnosi se na odnos odgovornosti. Prema potrošnji. Ubrzanje, podvozje, regenerativno kočenje omogućavaju vam fantastično uzbudljivu vožnju. Stvarno brzu i stvarno sigurnu. No, takvo je ponašanje loše u odnosu prema bateriji i njezinom sadržaju. Stoga, koliko sve bilo privlačno, mora se pronaći mjeru, voljeti brzinu, ali imati na umu i potrošnju. Kad ta dva osjećaja i stava dovedete u balans, sve postaje jednostavno, sve postaje čisti užitak. Baš onakav kakva je i silueta automobila – fluidan.
Moramo se i pohvaliti da smo bez problema imali normalnu dinamiku uz prosječnu potrošnju od svega 15 kWh/100 km, kao i to da smo na putu od Rijeke do Zagreba potrošili svega trećinu, 35 posto sadržaja baterije.
Drugim riječima, najavljeni doseg veći od 500 kilometara je, uz odgovornu vožnju, itekako ostvariv. Iako je početna cijena za ovaj jedinstveni automobil 76 tisuća eura, naš testni primjerak, uostalom oznaka AMG to jasno naznačuje, dosegnuo je cifru od 112.189 eura od čega istina treba odbiti nešto manje od osam tisuća eura koliko sam Mercedes daruje kupcima njegovih električnih automobila.
Bilo kakve računice, nakon našeg više nego impresivnog testiranja, u konkretnom slučaju nisu potrebne. Istina, u klasi ima i povoljnijih, nije se baš tako lako razmetati s desecima tisuća eura, ali opet – Mercedes EQE AMG line je naprosto fantastična, beskrajno fluidna elegancija. Izgleda i pokreta. Pa tko može, neka izvoli, tko ne, a i sami, dakako, pripadamo tom segmentu društva, neka se – divi. Bilo što drugo, bilo kakvi komentari, sasvim je suvišno.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
podaci dzs-a
Inflacija u prosincu ubrzala na 3,4 posto
Zadar & Županija
POČIVALA U MIRU
Preminula Milka Blagdan, prva načelnica Kukljice
Tenis
australian open
Gojo stigao do drugog kola kvalifikacija
Nogomet
trener reala
Ancelotti ponovno nahvalio Modrića: “Luka je poklon nogometu”
Crna Kronika
istraga uskok-a
Podignuta optužnica protiv zaposlenika zadarske Elektre koji su primali mito za priključenje struje
Crna Kronika
navijačke skupine
[VIDEO] U Osijeku došlo do fizičkog sukoba Tornada i Kohorte
Crna Kronika
velika tragedija
Prošlo je šest godina od trostrukog ubojstva koje je šokiralo Sukošan
Ostali sportovi
Dramatično finale
Raštane pobjedom protiv Škabrnje prvi put osvojile Kup grada Biograda
Scena
KALELARGA, KALELARGA...
VIDEO Ponovno pogledajte spot čuvene pjesme Tomislava Ivčića: ‘Prava zadarska pisma’
Zadar
legendarni pjevač