Uz osebujni izgled Mondeo se može pohvaliti tehnološkim iskoracima od kojih jedan znači u ponudi i 1-litreni benzinac s tri cilindra
U čast proslave 20. rođendana Ford je za svoju srednjoklasnu limuzinu Mondeo – premijera je bila 1992., a početak prodaje u ožujku 1993. godine – pripremio novu generaciju. U stilu s brzim promjenama što krase veliku većinu današnjih modela, aktualna generacija iz 2007. godine sredinom 2013. bi trebala dobiti novi izgled. Već samim svojim postankom, pa tako i nazivom, Mondeo je dobio zadaću globalnog zavođenja publike. Koliko mu je to uspjelo izvan »zapadnog svijeta« ostaje dvojbeno, no kako se čini najnovija, peta po redu generacija mogla bi se proširiti i na istočnoeuropska tržišta, posebno Rusiju.
Vizualno, Mondeo se odlučio »izbildati« i u svakom smislu pokazati svoje najagresivnije lice ikad. Naum dizajnera bio je ekstremnim povećanjem rešetka hladnjaka napraviti izrazito atraktivan izgled prednjeg dijela automobila. Uostalom to je i prijeko potrebno jer se u današnjem unificiranom oblikovanju i treba izdignuti iz mase kako bi se pridobilo kupca. K tome, »C« nosač krova je izrazito zaobljen i zakošen tako da se stvara pomalo i coupeovski izgled. Straga se naglašenom muskulaturom odbojnika također sugerira masivnost i snaga.
I unutrašnjost je značajno redizajnirana te okrenuta visokotehnološkom stilu. Instrument ploča je sva u stilu digitalne grafike dok je središnja konzola vrlo elegantna, s jasno izraženim stremljenjem prema luksuzu. Veliki zaslon osjetljiv na dodir se podrazumijeva, kao i vrlo kvalitetni materijali od kojih je načinjena ne samo armatura već i svi plastični detalji.
I gama motora je vrlo zanimljiva, mada poznata i iz ostalih novijih Fordovih automobila. Benzinci, vjerovali ili ne jer ipak se radi o limuzini koja stremi prema 1,5 tona težine, startaju već s nedavno predstavljenim mališanom zapremine od samo jedne litre. K tome riječ je o motoru s tri cilindara što zahvaljujući najnovijoj generaciji turbokompresora razvija 125 KS. Ostali benzinci su »normalniji« – zapremina im je 1,6 i 2 litre. U ponudi će se naći i dizelaši, primjerice gama skoro jednaka onoj koju pronalazimo i kod kompaktnog Focusa, a u pripremi je i napredna hibridna verzija. Kako smo primijetili i kod nekih drugih modela, hibrid će imati bateriju što će Mondeu omogućavati čak stotinu kilometara u potpuno električnom modu.
Dovoljno? Pa za prvo upoznavanje svakako jeste. Najavljeno je i to da će mu dužina nadrasti 4,8 metara te da će se u prodaji vrlo brzo naći i u karavanskoj verziji. Uostalom, premijera je uskoro, u Parizu zadnjih dana rujna kada će biti otkrivene i sve ostale pojedinosti.
najnovije
najčitanije
Zadar
DHMZ
Danas djelomice sunčano i nestabilno, temperature i do 21 ‘celzijevca’
Ostali sportovi
EP u gimnastici
Filip Ude nakon petog mjesta na EP-u: “Želim otići na OI u Los Angelesu”
Zadar
zakazan sastanak
ŠTRAJK ILI DOGOVOR Radnici Čistoće ne odustaju od 30 posto veće plaće
Košarka
NBA liga
Luka Dončić uzvratio udarac sjajnom Ivici Zubcu, Sunsi nadomak eliminacije
Nogomet
Englesko prvenstvo
Leicester se vraća u Premier ligu, drugoplasiranom Leedsu prijet Ipswich
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA
ČUVENA POBJEDA ZADRA Pogledajte video od kojeg ćete se naježiti: ‘Posebnija je od drugih…’
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Moda
zadarski concept store
[FOTO] Tiramol proslavio 10. rođendan. Sana Baraba: ‘Na rubu sam suza od sreće’
Zadar
zatvaranje cesta