Tvrtka koja posluje prema najstrožim uzancama svjetske tržišne ekonomije svojevremeno je i u ovoj novini dobila negativni publicitet zbog smanjenja zaposlenosti, pa zaslužuje da sad kažemo kako prva uvećava zaposlenost
Jedna od najsnažnijih “gazela” ovdašnje ekonomije, benkovačka tvrtka TCG Metalni lijev “utopila” je svoje natječaje za radna mjesta u mnoštvo sezonalnih navala natječaja za pomoćne i ugostiteljske poslove vezane uz turizam, te skoro prošla neopaženo.
– Mi smo ovog trenutka na 320-330 radnika, što znači da smo vratili značajan dio zaposlenosti koju smo imali pred razbuktavanje krize. Nisam želio o tome govoriti jer u ovoj se zemlji prečesto čini iluzorno pričati o proizvodnji i gospodarstvu. Nisam ni onda kada je kriza zahuktala i kada je bilo jasno da moramo poduzeti korake za spas tvrtke. Znate da je bilo nužno smanjiti broj zapsoelnih i udjel troškova shodno tome što su narudžbe enormno padale. Tako je sad normalno da s naraslim narudžbama uzimamo ljude na posao, kazao nam je direktor tvrtke Željko Uzelac bez euforije, ocjenjujući da je najteže davati dugoročnije procjene.
– Prije svega smo vezani za narudžbe u europskoj automobilskoj industriji. Ona je prva pala pod udar krize, i bila je istiski teška, sada su stvari naizgled dobre, zaključuje Uzelac.
Jedna lasta ne čini proljeće, valja odmah kazati, ali nas svakako raduje da imamo tvrtki koje naznačuju prolazak krize. Preko 320, gotovo 330 proizvodnih radnika metalske struke, natječaji za posao na koje se iskazuje velik interes, izvoz u rastu, ovog su trenutka podaci o Metalnom lijevu TCG Benkovac.
Relanost je kada je zadarsko gospodarstvo u pitanju drugačija. TCG je svojevremeno dorastao do drugog izvoznika Zadarske županije, čemu će se nadamo se i vratiti. Izvozno orijentirane i proizvodne tvrtke, uz to umrežene u svjetsku ekonomiju, rijetkost su u Zadarskoj županiji. Takve su tvrtke prve koje osjete i ako su pametne reagiraju na krizu makar se svima takva reakcije činila negativna – smanjenje zaposlenih te time i troškova a zbog nestanka potrebe za dijelom radnika. No takve tvrtke prve osjete i pozitivne promjene i reagiraju – zapošljavanjem i rastom izvoza.
Uostalom, više smo puta pisali u koje sve europske automobile su ugrađeni ljevani dijelovi iz benkovačke tvornice.
Većina zdarskih tvrtki, čak i onih rijetkih proizvodnih, vezana je za domaće tržište a tu je kriza nešto drugačija, kao i trenutne platežne mogućnosti kupaca. U najmanju će ruku potrajati.
Kada je automobilska industrija u pitanju, upuštati se u teške procjene nije zahvalno. Europski pa i svjetski analitičari dvoje je li ona stvarno u rastu i izlazu iz krize, ili je stanje dijelom odraz niza mjera koje su velike svjetske ekonomije provodile da bi potakle potrošnju odnosno kupnju automobila. No ovog trenutka prodaja je u većini najsnažnijih zemalja dobra.
najnovije
najčitanije
Zadar
Okupljanje
Bivši učenici Pomorske škole veselo proslavili 45. godišnjicu mature: Ovo je rasadnik profesionalnog kadra
Novosti
antiratni pokret
Irski i švicarski studenti se pridružili valu prosvjeda protiv rata u Gazi
Nogomet
Englesko prvenstvo
Haaland zabio četiri od pet pogodaka Citya protiv Wolverhamptona, Gvardiol i Kovačić odigrali cijeli susret
Nogomet
Španjolsko prvenstvo
Barcelona izgubila kod Girone, Real Madrid i matematički osigurao novu titulu prvaka
Rukomet
1. HRL-Jug
Porazom završena sezona
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica bila je krcata Zadranima i turistima, pogledajte koga smo sreli
Zadar
BOKANJAC
ĐIR PO KVARTU (10) Bokanjac, selo na kraju grada: ‘Nitko ne vodi o nama računa, zatrpat će nas smećem…’
Županija
ŠTRAJK
VRTIĆ (NE)ĆE RADITI Štrajk najavljen 13. svibnja, Knez poručuje: ‘Ako im triba donit koji kolač, nek jave’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
UHVAĆEN PIJAN ZA VOLANOM S preko 2.50 promila u krvi vozio po Zadru, uhićen je
Zadar
uz blagoslov pape Franje