Foto: Adam VIDAS
U ovoj fazi radova, koja će se realizirati do 30. lipnja, kanal će biti proširen na 40 metara i produbljen na četiri metra. Trenutačno su na gradilištu dva bagera i tri kamiona koji odvoze višak materijala s pašmanske strane, kazao je šef gradilišta Viktor Solomon
Kanal Mali Ždrelac će od 1. srpnja biti plovan! Potvrdio nam je to jučer voditelj gradilišta u Malom Ždrelcu Viktor Salomon. Nakon dvomjesečne stanke radnici i strojevi splitskog Konstruktor Inženjeringa na gradilište u Malom Ždrelcu vratili su se 8. ožujka.
Štednja i rasipanje
Podsjetimo da je nekoliko mjeseci trajala neizvjesnost hoće li biti odobreni novci za projekt. Još je u prosincu 2009. godine “pukla” vijest da u Državnom proračunu za 2010. godinu novci za nastavak radova nisu predviđeni.
Takav razvoj situacije izazvao je brojna negodovanja. Posebno među Ižanima, Ravljanima i Dugootočanima, koji, dok traju radovi na kanalu, moraju putovati znatno duljim putem preko Velog Ždrelca.
Nakon brojnih kritika i argumenata da se odugovlačenjem radova u Ždrelcu novac ne štedi, već rasipa, budući da se samo subvencioniranje dodatnih troškova linija preko Velog Ždrelca godišnje potroši 3,84 milijuna kuna, iznašlo se volje i načina te osiguralo 8 milijuna kuna.
Za dovršetak cijelog projekta procjenjuje se da je potrebno još oko 16 milijuna.
– U ovoj fazi radova, koja će se realizirati do 30. lipnja, kanal će biti proširen na 40 metara i produbljen na četiri metra. Trenutačno su na gradilištu dva bagera i tri kamiona koji odvoze višak materijala s pašmanske strane. S ugljanske strane je dosad odvezen gotov sav iskopani materijal, kazao je Solomon.
Bušenje morskog dna
Procjenjuje se da će u sklopu produbljivanja i proširivanja kanala koji prema planu u konačnici treba biti proširen na 56 metara i produbljen na pet metara, biti iskopano ukupno 54.000 kubika materijala. Dosad se taj materijal odvozio za potrebe gradilišta u Trajektnoj luci Preko i u luci Batalaža u Kalima. Sada, kad su ti projekti već u završnoj fazi, materijal se odvozi na odlagalište u Kukljici.
– Sutra na gradilište stiže bušilica kojom ćemo s pontona bušiti morsko dno i pripremati ga za miniranje. Nakon toga će biti dopremljen još jedan ponton s dizalicom od 100 tona koja će gratati mulj i ostali materijal s morskog dna. Taj će se materijal klapetom odvoziti na jedan od ukupna dva morska odlagališta u Jadranu, ispričao je šef gradilišta.
Vijestima iz Malog Ždrelca vrlo je zadovoljan načelnik Općine Sali Zoran Morović.
– Otvorenje kanala žitelji jugoistočnog dijela Dugog otoka čekaju kao ozebli sunce. Osim što su preko Velog Ždrelca moramo puno dulje voziti, taj je put i preveliko opterećenje za ionako prestare katamarane. Putovanje do Zadra često se doima kao avantura jer nikad se ne zna kad bi se katamaran mogao pokvariti, kazao je Morović.
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
DHMZ
Danas pretežno sunčano, temperature idu do 26 stupnjeva
Nogomet
Grande Torino
Obilježena 75. obljetnica zrakoplovne nesreće koja je odnijela cijelu momčad, stradao je i jedan Riječanin
Style
Daje elastičnost
Želite li poboljšati izgled svoje kože? Ovo je najbolji način za povećanje kolagena bez krema
Moda
Cipele za vjenčanje
4 savjeta kako da svaka mladenka pronađe najljepše cipele
Style
Uljepšavajuća
Poznajete li apteniju? Sukulentna biljka koju je vrlo lako uzgajati, a također je dobra za jelo
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica bila je krcata Zadranima i turistima, pogledajte koga smo sreli
Zadar
BOKANJAC
ĐIR PO KVARTU (10) Bokanjac, selo na kraju grada: ‘Nitko ne vodi o nama računa, zatrpat će nas smećem…’
Županija
ŠTRAJK
VRTIĆ (NE)ĆE RADITI Štrajk najavljen 13. svibnja, Knez poručuje: ‘Ako im triba donit koji kolač, nek jave’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
UHVAĆEN PIJAN ZA VOLANOM S preko 2.50 promila u krvi vozio po Zadru, uhićen je
Zadar
uz blagoslov pape Franje