Petak, 28. ožujka 2025

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

JEDINSTVENE NA TRŽIŠTU

Posjetili smo tvrtku koja proizvodi mobilne kućice: 'Kada govorimo o cijenama, najbolje kućice koštaju...'

Autor: Doris Babić

12.02.2025. 09:21
Posjetili smo tvrtku koja proizvodi mobilne kućice: 'Kada govorimo o cijenama, najbolje kućice koštaju...'

Foto: MISLAV KLANAC



Dok cijene nekretnina u gradovima i priobalnim mjestima, najblaže rečeno, divljaju i dosežu rekordne visine, sve više ljudi traži povoljnije i nadasve praktičnije stambene alternative. Mobilne kućice postaju sve popularnije rješenje jer nude udoban i funkcionalan životni prostor uz znatno niže troškove u odnosu na klasične stanove. A osim što su financijski pristupačnije, njihova je izgradnja, kao i postavljanje, brža i jednostavnija što vlasnicima omogućuje da u kratkom roku dobiju praktičnu vikendicu, pa čak i cjelogodišnji dom.


Kamping industrija


Posebno su tražene u kamping industriji jer pružaju udobnost klasičnog apartmana, ali uz doživljaj prirode koji je gostima u kampovima uvijek prioritet. S druge strane, omogućuju kampovima da ponude gostima višu razinu komfora i estetike uz niže troškove ulaganja i održavanja.


Osluškujući potrebe tržišta tvrtka Mont Trade iz Poljica, koja uspješno posluje od 2004. godine, a osnovao ju je Joško Zekanović, većinski suvlasnik, svoje je iskustvo i znanje stečeno realizacijom brojnih građevinskih projekata, pretočila u mobilne kućice, još prije više od desetak godina. Njihove su kućice, između ostalog, svojom konstrukcijom jedinstvene i tržište ih je kao takve i prepoznalo.




Posjetili smo proizvodni kompleks, površine preko 15.000 m2, i saznali sve prednosti i mogućnosti iz prve ruke, u razgovoru i obilasku s direktorom i suvlasnikom Stipom Balićem i prodajnim predstavnikom Antom Kresovićem.


– Naša misija i vizija je proizvoditi premium mobilne kućice, mobilne kućice i glamp kućice. Naši su kupci uglavnom kampovi pa je proizvod velikim dijelom prilagođen njima. Međutim, u zadnje vrijeme, kako raste standard izgradnje i opremanja mobilnih kućica, sve je više interesa fizičkih osoba. Cilj im je proći povoljnije te izbjeći razne procedure potrebne za izgradnju kućice, vikendice, govori Balić i ističe kako se svojom ponudom ističu na širem tržištu, stvarajući ekološke niskoenergetske kuće koje čuvaju okoliš i zdravlje ljudi, metodom suhe gradnje, a sve primjenom najkvalitetnijih prirodnih materijala, čvrstih čeličnih konstrukcija koji omogućuju vječnost i otporne su na sve vremenske prilike i neprilike što su potvrdile kućice, primjerice, smještene na Pagu i na Paklenici.


Stipe Balić, direktor i suvlasnik tvrtke Mont Trade


Ključ u ruke


Kućice su u potpunosti opremljene, a na kupcu je, nakon što osigura potrebnu dokumentaciju, samo da useli i, kako Balić slikovito opisuje, ponese posteljinu i pribor za jelo.


– Proces izgradnje manje kuće ili vikendice uključuje građevinsko zemljište i dokumentaciju, međutim, morate angažirati i velik broj izvođača radova, a danas je veliko pitanje koliko su radnici dostupni, a i sve to postaje poprilično skupo, objašnjava Balić i napominje kako proces suradnje, nakon papirologije, s brojnim majstorima, opremanjem i dekoriranjem traje itekako dugo, od godinu do dvije.


Za mobilnu kućicu, s druge strane, trebate imati građevinsko zemljište i projektnu dokumentaciju i odabrati kućicu koja, ako je dostupna na lageru, sutra može biti na terenu. Ako tražene kućice nema na zalihama ili imate posebnu narudžbu, kućicu mogu napraviti u tri mjeseca, iako to naravno uvijek ovisi o potražnji i obujmu posla.


– Kada govorimo o cijenama, najbolje kućice stoje po kvadratu do 1.600 eura plus PDV. Za toliko novca može se možda izgraditi kvadrat kućice, međutim, naše su kućice u potpunosti opremljene kućanskim aparatima, namještajem… A sve je rađeno prema mjerama, na način da je sve maksimalno organizirano i prostor je u potpunosti iskorišten, govori Balić o kućicama čija je površina uglavnom 40 kvadrata zbog okolnosti transporta, a najčešće su organizirane tako da imaju dnevni boravak, dvije sobe i jednu ili dvije kupaonice, no u mogućnosti su ponuditi i veće dimenzije, po dogovoru.


U zadnje vrijeme intenzivirao se, nastavlja Balić, broj upita za mobilne kućice, a osim kampova, sve je više zainteresiranih fizičkih korisnika.



Nisu tek puki trend


– Nedavno smo vozili kućicu gospodinu u Dubrovnik, on će koristiti tu kućicu cijelu godinu, dok gradi veću kuću. Puno je upita s lokalnog područja jer je praktično doći i vidjeti o čemu se radi. Zapravo, tek kad dođu, shvate koliko je ovo dobra priča, nemaju prethodno potpuno jasnu sliku. Neki su nakon posjeta čak i mijenjali idejne koncepte jer je jednostavnije i praktičnije. A o cijenama na tržištu suvišno je govoriti, domaćem čovjeku su nepristupačne, kazuje Balić i napominje da rade i poslovne prostore.


Najveći broj kupaca dolazi po preporukama, a kad je riječ o profilu kupaca, nema pravila, zainteresirani su od mladih obitelji s djecom do umirovljenika.


Osim toga, njihovi su proizvodi silno popularni, primjerice, u istarskim kampovima koji su odavno prepoznali da je bolje uložiti malo više u kvalitetu i na taj način privlačiti goste više platežne moći, a na našem području zaslužni su za Pine Beach Pakoštane, Camping Ugljan…


Zaključno, mobilne kućice predstavljaju sve popularnije rješenje za one koji traže povoljniji i praktičniji način stanovanja, bilo kao privremeni, vikendski ili čak cjelogodišnji dom. Njihova brzina izgradnje, niži troškovi i visoka funkcionalnost čine ih atraktivnima i za fizičke osobe i za kamping industriju, koja nastoji sve više podići razinu komfora. Tvrtka Mont Trade prepoznala je rastuću potražnju i svojim premium mobilnim kućicama, izrađenima od kvalitetnih materijala, nudi rješenja koja su istovremeno estetski privlačna, energetski učinkovita i dugotrajna. Sve veći interes kupaca, kako iz privatnog, tako i iz poslovnog sektora, potvrđuje da mobilne kućice nisu tek puki trend, već dugoročna alternativa klasičnoj gradnji, prilagođena suvremenim životnim potrebama.