Petak, 28. ožujka 2025

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

SUGLASNOST VLADE

Plavljenje magistrale između Bibinja i Sukošana veliki je problem: 'Radi se o zahtjevnoj rekonstrukciji'

Autor: Nina Vigan

13.02.2025. 11:08
Plavljenje magistrale između Bibinja i Sukošana veliki je problem: 'Radi se o zahtjevnoj rekonstrukciji'

Foto: Arhiva ZL



Plavljenje Jadranske magistrale na dionici između Bibinja i Sukošana, dugogodišnji je problem koji je Općina Sukošan u suradnji s Hrvatskim cestama nastojala riješiti. Nakon svake veće kiše, mogli smo čitati o problemima u prometu, no čini se kako je konačno pronađeno pravo rješenje za oborinske vode. Kako bi to rješenje bilo i prevedeno u djelo, potrebna je suglasnost Vlade pa se tako na 64. sjednici našao i Prijedlog odluke o davanju posebne upotrebe pomorskog dobra u svrhu gradnje i korištenja oborinske odvodnje s podmorskim ispustom na dijelu k.o. Sukošan, Općina Sukošan.


Pomorsko dobro


Načelnik Općine, Ante Martinac, kazao nam je kako je projekt započeo još prije nekoliko godina, a najveći problem su imali projektanti koji su morali pronaći najbolje rješenje za oborinske vode.


– Radi se o zahtjevnoj rekonstrukciji državne ceste D8, na dionici od Bibinja, točnije od trgovine Spar do raskrižja prema Zemuniku. Već dugo vremena se razmatralo na koji način riješiti crnu točku tog dijela Jadranske magistrale, a to je oborinska odvodnja. Sad je konačno došlo do rješenja, a da bi ta sva pročišćena voda išla u more, tu posebnu upotrebu pomorskog dobra u svrhu gradnje i korištenja oborinske odvodnje s podmorskim ispustom može donijeti jedino izvršna vlast RH, točnije Vlada, kako bi se izdala građevinska dozvola i Hrvatske ceste raspisale natječaj za taj dio projekta, kazao je Martinac kojeg smo upitali koliko se dugo radi na ovom projektu.




– Najjednostavnije je bilo promijeniti i zamijeniti kolnik, ali opcije za rješenje problema oborinske vode najviše su promišljali projektanti. Skoro su se dvije godine projekti dorađivali i vraćali kako bi se moglo na najbolji način riješiti oborinske vode koje će ići u postojeći oborinski sustav marine »Dalmacija«, kazao je Martinac dodavši da bi s obzirom na predstojeći natječaj i proceduru, prema njegovom mišljenju, radovi trebali krenuti tek nakon turističke sezone.


Osigurana sredstva


Kako bismo provjerili daljnju proceduru, obratili smo se i Hrvatskim cestama, u kojima su istaknuli kako Odluka o dozvoli za upotrebu pomorskog dobra predstavlja temelj za dokazivanje pravnog interesa u postupku izdavanja građevinske dozvole te nakon njenog donošenja neće biti pravnih zapreka za izdavanje iste.


– Po završetku upravnog postupka za izdavanje dozvole i utvrđivanja njene pravomoćnosti, pristupit će se formaliziranju natječajne dokumentacije i raspisivanju javnog natječaja za izvođenje radova i obavljanje usluge kompletnog nadzora za koje su Planom nabave Hrvatskih cesta d.o.o. za 2025. godinu osigurana sredstva. Nakon završetka postupka javne nabave pristupit će se izvođenju radova za koje je predviđen rok od 210 dana, kazali su nam iz Hrvatskih cesta.


S obzirom na to da je svaka veća kiša izazivala prometni kolaps u Sukošanu, načelnik Martinac, kao i svi mještani, nadaju se da će sljedeća zima nakon dugo vremena biti nešto ugodnija za sve koji prometuju ovom dionicom magistrale.