Razvoj potencijala pomorskih luka te jačanje povezivanja obale i otoka jedan je od ključnih strateških ulaganja posljednjih nekoliko godina u Republici Hrvatskoj. U tu svrhu Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u razdoblju od 2014. do 2020. godine osiguralo je sredstva iz OPKK 2014. – 2020. te je potpisano 25 ugovora za projekte lučke infrastrukture čija je ukupna vrijednost iznosila gotovo 165 milijuna eura.
Ovakav investicijski zamah, osim prometnog povezivanja, poboljšava demografsku, ekološku i gospodarsku samoodrživost hrvatskih otoka te daljnju modernizaciju kopnenih pomorskih luka.
Investiranjem u lučku infrastrukturu stanovnici naših otoka kvalitetnije i sigurnije su povezani s obalom čime im je olakšan svakodnevni život
Ulaganjem kroz EU sredstva iz OPKK realizirano je niz projekata nadogradnje i izgradnje luka diljem Jadrana, čime se osiguralo povećanje kapaciteta prihvata brodova, kvaliteta i sigurnost linijskog prijevoza na državnim brodskim i brzobrodskim linijama tijekom cijele godine, bez obzira na turistički pritisak ili vremenske uvjete.
Jedan od ključnih projekata Ministarstva mora, prometa i infrastrukture na području Zadarske županije bila je obnova zadarske rive, koja je nakon tri godine intenzivnih radova ovo ljeto i službeno otvorena. Kroz projekt Rekonstrukcije i izgradnje lučke infrastrukture Grad Zadar – Poluotok obuhvaćena je rekonstrukcija Obale kralja Petra Krešimira IV, rekonstrukcija i dogradnju pripadajućeg gata te rekonstrukcija zaobalnog dijela Liburnske obale.
Projekt je objedinio rekonstrukciju Obale kralja Petra Krešimira IV., duljine 905,82 m te širine od 5 do 5,6 m, kao i rekonstrukciju (cca. 64,5 m) i dogradnju (u dužini od 15 metara) gata. Vraćene su dimenzije od prije stotinjak godina kada je gat izgrađen kao brodsko pristanište te njegova konačna dimenzija, zahvaljujući ovom projektu iznosi 80×15 m. Radovi su uključivali i rekonstrukciju zaobalnog dijela Liburnske obale, duljine 600 te širine 5 metara. Na vrhu gata izgrađen je i objekt sigurnosti plovila (lanterna), po uzoru na nekadašnji koji je srušen u Drugom svjetskom ratu.
Zahvaljujući europskim sredstvima koja su iznosila preko 7,5 milijuna u odnosu na ukupnu vrijednost projekta od gotovo 9 milijuna eura, jednoj od najstarijih i najprometnijih riva u Republici Hrvatskoj dan je nov sjaj koji će zasigurno privući mnoštvo lokalnog stanovništva kao i turista koji vole Zadar te upravo ovaj grad i županiju biraju za svoj godišnji odmor.
Ujedno, zahvaljujući ovom projektu, izmještena je najprometnija državna brodska linija 409 Zadar-Preko te se time omogućilo pristajanje većeg broja trajekata i bolja povezanost Zadra i okolnih otoka. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture realiziralo je ovaj projekt u suradnji s Lučkom upravom Zadar, kao korisnikom projekta.
Uspješno je završen i projekt Izgradnje trajektne luke Tkon – Faza I, Podfaza II kroz koji je nadograđeno postojeće trajektno pristanište u luci Tkon na otoku Pašmanu. Kako bi se putnicima olakšao tranzit uređen je plato pristaništa, ukrcajno čekalište i parkiralište te su obostrano uređene površine uz pristup trajektnom pristaništu, kao i autobusno stajalište.
U sklopu projekta izgrađen je i podmorski propust za cirkulaciju mora između vanjskog i unutarnjeg akvatorija luke. Projektom, koji je realiziran u 2022. godini, ukupne vrijednosti 4,3 milijuna eura od čega je dio europskih sredstava iznosio preko 3,6 milijuna eura, povećan je kapacitet, kvaliteta i sigurnost linijskog prijevoza na državnoj trajektnoj liniji Tkon – Biograd.
Unapređenjem lučke infastrukture jača se lokalna ekonomija i dugoročna održivost
Investiranjem u razvoj luka na Jadranu utječe se na lokalnu ekonomiju, ali i dugoročnu održivost otoka, osiguravanjem preduvjeta za veću mobilnost stanovništva kroz bolju prometnu povezanost s kopnom. Ovaj čimbenik posebice je važan kod otoka kojima vremenski uvjeti ne dopuštaju prihvat brodova. Jedna od takvih luka je i luka Sali na Dugom otoku.
Zahvaljujući projektu proširenja luke koji je u tijeku, realizirat će se povećanje kapaciteta, kvalitete i sigurnosti priveza za smještaj brodova. Kroz projekt osigurat će se i zaštita od djelovanja vjetra i valova, što će omogućiti prihvat brodova i u lošijim vremenskim uvjetima. Korisnik projekta vrijednog 12 milijuna eura je Županijska lučka uprava Zadar, a za provedbu ove investicije osigurana su i europska sredstva u visini preko 10 milijuna eura.
Navedene investicije, kao i one koje se planiraju u narednom financijskom razdoblju, pridonose ne samo kvaliteti života građana već otvaraju i nove razvojne perspektive za cijelu županiju kroz pozicioniranje Zadra i Zadarske županije u sklopu jedinstvenog europskog prostora.
Daljnjim osiguravanjem europskih sredstava te ulaganjem u lučku infrastrukturu Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nastavlja povezivati Hrvatsku, stvarajući financijske okvire za sigurniji i učinkovitiji tranzit svih građana.
najnovije
najčitanije
Style
Slikoviti zvončići
Korisni savjeti za uzgoj lobelije, biljke prekrasnih cvjetova
Hrvatska
ANNA MARIA RADIĆ
Po tjeralici uhićena bivša dužnosnica osuđena za sređivanje stana Josipi Pleslić
Ostali sportovi
Biciklizam
Kiša i gust snijeg skratili današnju etapu Gira, start je kasnio dva sata
Zadar
podizanje svijesti
Predstavljen projekt “Želiš li se mijenjati za mjesto?”
Scena
Ljuta na laboratorij
Scarlett Johansson šokirana i bijesna: ‘Bila sam u nevjerici zbog toga što su mi napravili!’
Zadar
POZNATI TURNIR
Dalmatinko Cup u Zadar dovodi 3500 sudionika i bivšu Zlatnu loptu
Crna Kronika
OMALOVAŽAVANJE STIJEGA
Zapalio hrvatsku zastavu, snimio video o tome i objavio. Sada je 18-godišnjak dobio mjesec dana zatvora
Županija
vječna ljubav
DIJAMANTNI PIR Anka i Anđelko Škontra iz Poljica Briga u dobru i u zlu 60 godina
Scena
"Praznici u maju"
Zagrebačka grupa Pavel predstavila je novu pjesmu
Zadar
PROMOCIJA TABLETIĆA