Petak, 14. lipnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

OD IDEJE DO PORTALA

Zadarska poduzetnica pronašla poslovnu nišu: 'To je bilo nešto što je meni otvorilo oči...'

Autor: Antonia Vodan

23.05.2024. 11:25
Zadarska poduzetnica pronašla poslovnu nišu: 'To je bilo nešto što je meni otvorilo oči...'

Foto: OSOBNA ARHIVA



Kroz višegodišnji rad u čarter industriji, zadarska poduzetnica Selma Čmelik suočila se s brojnim izazovima radi nedostatka jedinstvenog web mjesta koje bi obuhvaćalo sve relevantne informacije vezane za čarter poslovanje. Kako je i sama imala poteškoća s pronalaženjem nužnih alata, poreznih smjernica i zakonskih odredbi, odlučila je ponuditi vlastiti odgovor na potrebu koju je prepoznala na tržištu.


Nepostojanje sličnog web sadržaja iznjedrilo je priliku za stvaranje portala Čarter.hr, prvog hrvatskog portala koji obuhvaća alate, informacije, smjernice i resurse potrebne za uspješno čarter poslovanje.


Iskustvo rada u digitalnom marketingu i dobro poznavanje potreba čarter tvrtki pokazali su se kao dobitna kombinacija koja je Selmi Čmelik omogućila stvaranje ovog jedinstvenog brenda.


Dragocjeno iskustvo




– Ključno je bilo moje prethodno iskustvo rada u čarteru. Da ja nisam imala to iskustvo rada u čarteru, teško bih mogla uopće osmisliti takav jedan koncept. Smatram da ljudi koji su izvan branše i ne rade direktno u čarteru ne mogu znati sve procese i poteškoće koje se inače u toj branši događaju. Rad u digitalnom marketingu mi je definitivno pomogao da tu ideju, odnosno izazove koje čarter branša donosi, mogu uklopiti u jednu smislenu cjelinu, tako da drugi mogu imati od toga koristi. To dvoje se ispreplelo na najbolji mogući način, govori Čmelik, ali i nadodaje kako je proces početnog prikupljanja i kategoriziranja sadržaja bio dug i zahtjevan.


– Najzahtjevniji dio cijelog procesa bio je napraviti strukturu koja će krajnjim korisnicima biti korisna. Ideja je bila stvoriti privlačan portal koji će korisnici zaista željeti posjetiti kako bi konzumirali te informacije. Taj proces je najduže trajao. Od ideje koja je bila u mojoj glavi godinama, ali nije bila oformljena, do danas. Dio izrade arhitekture cijelog portala je bio najduži i najzahtjevniji. Sama izrada kostura trajala je od četiri do pet mjeseci. Od trenutka kada sam baš odlučila da idem to raditi do gotovog proizvoda prošlo je sigurno godinu dana, kazala je ova poduzetnica koja je zadovoljna rezultatima koje je Čarter.hr u međuvremenu postigao.


– Generalno sam zadovoljna koliko je Čarter.hr postigao prepoznatljivosti na tržištu, prvo kod nas u Hrvatskoj, a veseli me vidjeti i da su neka strana tržišta saznala za nas i da koriste informacije koje su na portalu, ističe Čmelik te dodaje kako Čarter.hr za ovu usku i vrlo specifičnu branšu pronalazi svoje korisnike koji portal smatraju zanimljivim.


Useljenje u inkubator


– Najbolji pokazatelj da je to zaista tako je informacija da nemamo ljudi koji se odjavljuju s naše liste korisnika kojima šaljemo newsletter. To mi govori da ljudi žele konzumirati naš sadržaj i da im taj sadržaj koristi. Najviše pozitivnih komentara dobivamo od pojedinačnih vlasnika koji žele staviti brod u čater menadžment ili imaju već brod u čarter menadžmentu, kaže Ćmelik te ističe kako su korisnici oduševljeni što su pronašli portal jer do sada nisu nigdje mogli pronaći takve informacije koje su im potrebne.


– Javljaju nam se i tvrtke koje su komplementarne čarteru, odnosno koje imaju nešto za ponuditi čarter industriji. Primjerice, imaju nekakva softverska rješenja koja olakšavaju čarterima njihov svakodnevni rad, a ovo im je idealna prilika da se predstave toj industriji, jer kada bi to radili pojedinačno, izgubili bi dosta vremena i nailaze na prepreke na putu do ljudi koji donose odluke o takvim stvarima. Ovo mjesto im se onda čini odličnom startnom pozicijom da se predstave i dođu u kontakt s čarter tvrtkama, kaže Čmelik te otkriva i nedavni korak u svom poslovanju: odvajanje Čarter.hr brenda od marketinške agencije Zona plus i useljenje u prostor novog Poslovnog inkubatora u Zadru.


– Čarter.hr smo razvijali samo kao brend ime unutar Zone plus, ali je narastao do te mjere da ga moramo izdvojiti iz Zone plus, tako da je osnovan Digitcom, obrt koji upravlja radom Čarter.hr-a. Tu se događa jedno preklapanje. Na portalu možete pronaći i edukacije. Edukacije koje ja radim u sklopu Zona plus agencije odrađuju se jedan na jedan, s malim poduzetnicima koji imaju nekakav svoj proizvod ili uslugu i suočavaju se s izazovom kako to postaviti na društvene mreže i promovirati se na najjednostavniji način, navodi Čmelik te pojašnjava kako je to jedna usluga koja je isto u koroni nastala, kada su ljudi imali svoje proizvode, ali nisu znali kako doći do korisnika i kako prodavati svoje usluge.


– Ta usluga edukacije kako promovirati proizvod putem digitalnog marketinga nametnula se sama od sebe i zadržala se do danas, predstavila je Čmelik svoje usluge te otkrila kako je ponekad izazovno uskladiti razvoj portala i rad u marketinškoj agenciji.


– Pratimo trendove u čarter industriji doslovno svakodnevno. Posjećujemo sve sajmove i sve događaje koje je moguće posjetiti, što u Hrvatskoj, što u Europi. Ne propuštamo sajmove jer su sajmovi mjesto gdje se razmjenjuju informacije i gdje se ljudi umrežavaju i dijele iskustva. Isto tako, uključujemo se u rad različitih udruga. Članovi smo udruga čartera i marketinških asocijacija. Također, stalno smo u kontaktu s ljudima koji su u branši. Na taj način se trudimo ostati relevantni. Pratimo trendove, a želimo napraviti i jedan sustavan izvještaj čarter tržišta u Hrvatskoj. Tu nam je izazov dostupnost informacija, ali vjerujem da ćemo to riješiti u nekoj bližoj budućnosti jer baš nedostaje taj jedan segment. To inače radi resorno Ministarstvo, međutim, te informacije nisu sažete, nego su rađene za potrebe Ministarstva i nalaze se u nekim njihovim bazama podataka, ističe Čmelik i pojašnjava kako prosječnom čovjeku ili novinaru koji želi pogledati kakva je situacija trenutno što se tiče čarter sezone u Hrvatskoj i kakve su najave, te informacije, zapravo, nisu dostupne.


– Moja najveća zabluda o poduzetništvu bila je to što sam mislila da ako imaš dobru ideju, koja je dobro razrađena i ako vrijedno radiš na realizaciji, moraš uspjeti. Međutim, bez jedne dobre financijske injekcije nema uspjeha. To je bilo nešto što je meni otvorilo oči. Trebalo mi je da shvatim da bez nekih dodatnih izvora financiranja niti najbolja ideja ne može uspjeti. I nema uspjeha preko noći. Tek uz predan trud i rad i financijsku injekciju, nakon izvjesnog vremena, može se doći do uspjeha, zaključuje Čmelik.